Andreas Gunter Lubitz. Θύτης ή θύμα;

Γιώργος Ε. Κολυβάς

Συνήθως οι έρευνες για την εκπόνηση ενός πορίσματος για αεροπορικό δυστύχημα είναι πιθανόν να κρατήσουν και μήνες και οπωσδήποτε ολοκληρώνονται αφού έχουν περισυλλέγει όλα τα δεδομένα της πτήσης συμπεριλαμβανομένων και των ¨δυο μαύρων κουτιών¨, όπως ονομάζονται το Cockpit Voice Recorder και το Flight Data Recorder. Στην περίπτωση της Germanwings, εταιρείας χαμηλού κόστους θυγατρικής της Lufthansa το πόρισμα όχι μόνο έσπασε κάθε ρεκόρ εκπόνησης του αλλά συντάχθηκε χωρίς να έχει βρεθεί καν το δεύτερο μαύρο κουτί που καταγράφει τα δεδομένα της πτήσης.

Εντελώς αντιδεοντολογικά, το ανεπίσημο πόρισμα διέρρευσε έντεχνα στα Μ.M.E. μέσω του κίτρινου τύπου της Bild. Ο πιλότος Andreas Lubitz ήταν ο άνθρωπος που κανένας δεν θα ενδιαφέρονταν να τον υπερασπίσει. Έτσι και αλλιώς ήταν νεκρός.

Οι φιλοδοξίες του παραποιήθηκαν, η σεξουαλικότητα του εκτέθηκε και ο ψυχισμός του λοιδορήθηκε και σκυλεύτηκε . Τα αρπαχτικά τον κατακρεούργησαν για δεύτερη φορά.

Η ένωση πιλότων Belgian Cockpit Association και ο εκπρόσωπος της Eric Derivry αποδοκίμασαν και καταδίκασαν την κοινοποίηση και την διαστρέβλωση των δεδομένων του cockpit voice recorder. ¨Ο θόρυβος στο πιλοτήριο υπερβαίνει τα 70 decibel και είναι προφανώς αδύνατον να καταγράφηκε στο voice recorder η ανάσα του πιλότου όταν ¨έριχνε¨ το αεροπλάνο όπως ισχυρίζονται οι υπεύθυνοι της Lufthansa¨ δήλωσε ο εκπρόσωπος του συνδέσμου των Βέλγων πιλότων.

Η Germanwings έχει στόλο περίπου 80 αεροσκαφών, τα περισσότερα A319 και A320, ηλικίας μεταξύ 12 και 13 ετών. Το Airbus A320 που κατέπεσε στις γαλλικές Άλπεις ήταν 24 ετών και σύμφωνα με την Βρετανική εφημερίδα THE TIMES το μοιραίο αεροσκάφος ήταν καθηλωμένο για επισκευές, καθώς παρουσίαζε προβλήματα απώλειας στήριξης, ενώ πιλότοι και πληρώματα αρνήθηκαν τις πρώτες ώρες μετά το τραγικό δυστύχημα να συμπεριληφθούν στις λίστες των πτήσεων, με αποτέλεσμα αρκετές καθυστερήσεις και ακυρώσεις προγραμματισμένων δρομολογίων.
Είναι προφανές ότι εκτός του ότι το αεροπλάνο ήταν παμπάλαιο, ταυτόχρονα παρουσίαζε και προβλήματα, και έπρεπε να είχε αποσυρθεί. Τα γεγονότα όμως δυστυχώς ανέτρεψαν κάθε προγραμματισμό και η εταιρεία πλέον θα κληθεί να πληρώσει. Βέβαια σε περίπτωση που ένα δυστύχημα αποδίδεται σε παράγοντες που δεν σχετίζονται με την αξιοπιστία του αεροσκάφους, το ποσοστό της ευθύνης κάθε εταιρείας καθώς και το κόστος τυχόν αποζημιώσεων είναι πολύ μικρότερο. Στην περίπτωση της Germanwings το γεγονός ότι δεν υπήρξαν επιζήσαντες ήταν ¨ευνοϊκό¨ για την εταιρεία και το μόνο που έπρεπε να εντοπιστεί ήταν ο εξωγενής παράγοντας που προκάλεσε το τραγικό δυστύχημα.

Ο αδύναμος κρίκος ήταν ο συγκυβερνήτης Andreas Lubitz του οποίου το profile κυρίως λόγω του ενθουσιασμού της ηλικίας του με λίγο retouch ήταν ιδανικό. Από εκείνη την στιγμή όλα ήταν εύκολα έκοψαν, έραψαν, και δημιούργησαν τον ΣΧΙΖΟΦΡΕΝΗ ΔΟΛΟΦΟΝΟ ΜΕ ΤΟ ΠΡΙΟΝΙ…. συγνώμη λάθος.... με το AIRBUS.

Κολοσσός η μητρική εταιρεία δεν δυσκολεύτηκε να επηρεάσει τα Μ.Μ.Ε, τόσο τα διεθνή αλλά και τα Γερμανικά, όπου τον χορό τον έσυρε η BILD γνωστή φυλλάδα κυρίως στην Ελλάδα ¨σαν πρότυπο αντικειμενικής δημοσιογραφίας και φιλελληνικών αισθημάτων και προθέσεων¨.
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail