Mια σύντομη ιστορία για ένα πλοίο που άλλαζε χρήστες

SON OFEON

Το πλοίο κατασκευάστηκε από τα ναυπηγεία Visentini το 2009 για την εταιρεία Ermina Street Shipping Co Ltd, με έδρα το Λονδίνο στο Ηνωμένο Βασίλειο και ονομάστηκε αρχικά Akeman Street.


Μεταξύ Φεβρουαρίου και Απριλίου του 2010 ναυλώθηκε στη Γερμανική εταιρεία μεταφορών T-Link.
Χρησιμοποιήθηκε για τρεις μήνες μόνο. Γιατί?

To 2011 η εταιρεία Εrmina Street ρευστοποίησε τα περιουσιακά της στοιχεία και στις 13.8.2014 διαλύθηκε.

Τον Μάιο του 2011 μετασκευάστηκε στα ναυπηγεία της Βαλέτα της Μάλτας.
Tι μετασκευή να έγινε σε νεότευκτο πλοίο με διάρκεια 2 μήνες? 
Στη συνέχεια ναυλώθηκε στην εταιρεία Saremar και μετονομάστηκε σε Scintu τον Ιούνιο του 2011.
Τον Ιανουάριο του 2013 ναυλώθηκε στην εταιρεία Grande Navi Veloci και στη συνέχεια υποναυλώθηκε στην εταιρεία  Moby Lines τον Απρίλιο του 2013.

Τον Οκτώβριο του 2013 το Scintu ναυλώθηκε στην εταιρεία LD Lines.

Μετονομάστηκε Norman Αtlantic  τον Ιανουάριο του 2014 και άρχισε δρομολόγια στη Γαλλία.
Τον Σεπτέμβριο του 2014 ναυλώθηκε από την εταιρεία  Caronte & Tourist και στη συνέχεια υποναυλώθηκε από την ΑΝΕΚ Lines το Δεκέμβριο του 2014.

Το πλοίο ανήκει στην εταιρεία Visemar Di Navigazione SRL από το 2009 έως σήμερα.


ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ

Το πλοίο εκτελούσε πλόες σε λιμάνια της Ευρώπης στα πλαίσια του Ευρωπαικού προγράμματος μεταφορών Αutostrade del mare (θαλάσσιοι αυτοκινητόδρομοι).

Το πρόγραμμα αυτό επιδοτούσε άγονες εμπορικές γραμμές της Ευρώπης ανάμεσα σε Ευρωπαικά λιμάνια με τεράστια επιτυχία.

Από το 2009 έως το 2014 το πλοίο υπηρέτησε σε αρκετές θαλάσσιες γραμμές με διάφορους ναυλωτές.

'Ηταν ειδικά κατασκευασμένο να μεταφέρει 850 επιβάτες και 200 οχήματα με πλήρωμα 185 άτομα.
Το πλοίο δεν ήταν παλιό και δεν αναφέρεται πουθενά κάποιο ατύχημα ή γεγονός, που να μπορούσε να επηρεάσει την ασφάλεια του.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το Βήμα, το πλοίο απέπλευσε με 222 οχήματα, τα περισσότερα εκ των οποίων ήταν βυτιοφόρα γεμάτα με λάδι.

Επιπλέον σύμφωνα με άλλες πληροφορίες το πλοίο είχε 422 επιβάτες και 56 ναυτικούς ως πλήρωμα.
Από τα παραπάνω προκύπτει ότι το πλήρωμα ήταν πολύ λιγότερο από το προβλεπόμενο και αυτό εξηγεί αρκετά τις δυσλειτουργίες που παρατηρήθηκαν κατά την προσπάθεια κατάσβεσης της πυρκαιάς.
Η ΑΝΕΚ είχε ναυλώσει το πλοίο μόλις τον Δεκέμβριο του 2014 και είναι απόλυτα φυσικό το λιγοστό πλήρωμα να μην ήξερε τα κατατόπια και την χρήση όλων των συστημάτων του πλοίου.
Αυτό ίσως εξηγεί το ότι το πλοίο κατάφερε να κατεβάσει μόνο μία εκ των λέμβων διάσωσης με 150 άτομα περίπου.

Ελπίζουμε ότι η περιπέτεια των επιβατών και του πληρώματος θα τελειώσει χωρίς επιπλέον θύματα.

Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι δεν πρέπει να αναζητηθούν ευθύνες για το ατύχημα, όπου υπάρχουν.
Το πλοίο πέρασε επιθεώρηση στις 19.12.2014 και σύμφωνα με πληροφορίες τότε είχαν διαπιστωθεί προβλήματα.

Τα προβλήματα αφορούσαν τα σωστικά μέσα, τα σχέδια εκκένωσης,τα φώτα ανάγκης και την στεγανότητα στις πόρτες.

Προφανώς τα προβλήματα, που διαπιστώθηκαν τότε ,σχετίζονται αιτιολογικά με τις δυσλειτουργίες που εμφανίστηκαν μετά το ατύχημα.

Θα ήθελα όμως να προσθέσω μία παρατήρηση.
Το έγγραφο που εμφανίζεται στο βήμα έχει πάνω του χειρόγραφες σημειώσεις.
Αν αυτές οι σημειώσεις περιγράφουν με λεπτομέρειες τις ελλείψεις, τότε δεν έγινε ουσιαστικός έλεγχος του σκάφους.

Απλά κάποιοι, για να καλυφθούν τυπικά για τον έλεγχο που έπρεπε να κάνουν, περιέγραψαν τα προβλήματα με γενικότητα, ώστε στη συνέχεια με κάποια ημίμετρα, που ίσως λήφθηκαν, το πλοίο να μπορέσει να αποπλεύσει.

Τι θα μπορούσε να σημαίνει πρόβλημα στα σωστικά μέσα? 'Ελλειψη σωσσιβίων, βάρκες κολλημένες που δεν κατεβαίνουν ή μέσα διάσωσης, που δεν λειτουργούν ή έχουν περάσει την ημερομηνία ελέγχου και συντήρησης?

Αν η επιθεώρηση των πλοίων γίνεται και σήμερα χειρόγραφα και χωρίς πρότυπη αναλυτική αναφορά σημείων ελέγχου, τότε κανένα πλοίο δεν θα πρέπει να θεωρείται ασφαλές.

Το σύστημα επιθεώρησης των πλοίων φαίνεται να είναι τεχνικά κατώτερο και από το σύστημα ελέγχου των αυτοκινήτων στα ΚΤΕΟ.

Εκεί τουλάχιστον οι βλάβες είναι κωδικοποιημένες ανά σύστημα.
Στα πλοία όμως που διαθέτουν πολλαπλάσια σε αριθμό συστήματα ένας παρόμοιος έλεγχος ίσως να είναι "κουραστικός".

'Ετσι οι βλάβες δεν είναι κωδικοποιημένες ανά σύστημα, αλλά περιγραφικά.
Πρόκειται για μία ουσιαστική διαφορά, που εξηγεί εκ των υστέρων οποιοδήποτε "ατύχημα".
Δεν το προλαμβάνει όμως σχεδόν ποτέ.

Αυτός πρέπει άραγε να είναι ο λόγος ύπαρξης της Επιθεώρησης πλοίων?
Αν κάποιοι αρμόδιοι το πιστεύουν, αναμένουμε αύριο να παραιτηθούν, έστω από ευθιξία...
Υπάρχει?

Οι χειρόγραφες παρατηρήσεις δεν έχουν υπογραφή. Ποιός τις έγραψε άραγε και πότε?Οι χειρόγραφες παρατηρήσεις δεν έχουν υπογραφή. Ποιός τις έγραψε άραγε και πότε?
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail