Η Ιερά Σύνοδος τρόμαξε στην ιδέα να διατρανώσει την Αλήθεια της Εκκλησίας!

dimitrisvetsikas1969 / pixabay
Αν παρομοιάσουμε τη σχέση [;] της Εκκλησίας της Ελλάδος με την κυβέρνηση, θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι ένας ποδοσφαιρικός αγώνας με την πρώτη να είναι κλεισμένη στο μισό γήπεδο περιμένοντας αμυνόμενη τον αντίπαλο. Ενίοτε πάει να βγάλει μια μπαλιά μπροστά, αλλά δίχως να κυνηγά κανείς τη φάση.

Του Στρατή Μαζίδη

Σε αυτό το 20μηνο πια της πανδημίας, η Εκκλησία απλώς παρακολουθεί ενώ δίνει την εικόνα να κινείται διπλωματικά απέναντι στην κυβέρνηση ορισμένες φορές. Ωστόσο, ενδέχεται ίσως να κερδίζει αυτά που κερδίζει σε πολιτικό επίπεδο, χάνει όμως διαρκώς στην κοινωνία.

Από χθες το πρωί, ένας πιστός για να μπει σε ιερό ναό πρέπει είτε να επιδείξει το επιβεβαιωτικό έγγραφο μιας ιατρικής πράξης για την οποία γίνεται μεγάλη συζήτηση είτε το αποτέλεσμα μιας εξέτασης είτε τη βεβαίωση μιας νόσησης. Διαφορετικά δεν εισέρχεται. Θεωρητικά τουλάχιστον. 

Εδώ πρέπει λίγο να δούμε τη μεγάλη εικόνα.

Η αναφορά, έστω παραμορφώνοντας την εγκύκλιο της Ιεράς Συνόδου της 4ης/11 τόσο από τον πρωθυπουργό όσο και από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, φανερώνει πως η απόφαση για τα νέα ισχύοντα δεν ελήφθη τόσο άνετα και ότι το Μέγαρο Μαξίμου ήθελε να μεταθέσει αλλού την ευθύνη σε ένα πνεύμα πως "η Εκκλησία πρώτη το είπε".

Σε δεύτερο χρόνο η κυβέρνηση επιθυμούσε το ρόλο της...χωροφυλακής να αναλάβουν επίτροποι και προσωπικό - αν υπάρχει - των ναών. Με τον τρόπο αυτό θα πετύχαινε αρκετά:

α. αρχικά οι ήδη άδειες εκκλησίες, θα αδειάσουν περισσότερο

β. στρέφει τα μέλη της εκκλησίας το ένα ενάντια στο άλλο. Ας σφαχτεί το χριστεπώνυμο πλήθος μεταξύ του

γ. μειώνει σε ειδικό βάρος μια Ιεραρχία η οποία βάζει πολύ πράγματα στο ζύγι των αποφάσεών της και όχι μόνο Εναν.

Στην Ιερά Σύνοδο μπορεί να τους λείπει το θάρρος, η φλόγα ή το σθένος αλλά όχι το να αντιλαμβάνονται τα στοιχειώδη, ήτοι το μπαλάκι της ευθύνης του ποιος θα κρατά τον όποιο κόσμο έξω από την Εκκλησία.

Τι έκανε λοιπόν κατά τη συνεδρίαση της Δευτέρας; Ποδοσφαιρικά πάλι μιλώντας, πέταξε την μπάλα έξω. Την έδωσε ξανά στην άλλη ομάδα για να επιτεθεί.

Επικαιροποίησε τα όσα ανέφερε στις 4/11/2021 και όπως ο Πόντιος Πιλάτος, έπλυνε τα χέρια της σχετικά με το ιδιόμορφο έλεγχο του ποιος μπαίνει στους ναούς. Επικαλέστηκε αδυναμία, όχι όμως λόγω διδασκαλίας ή πίστεως, αλλά τεχνικής / νομικής φύσης:

"θεωρεί ότι η συμμόρφωση των πιστών προς την Κ.Υ.Α. δεν είναι δυνατόν να ελεγχθεί από το εργατικό (νεωκόροι) ή εθελοντικό προσωπικό των Ιερών Ναών, καθώς αυτό δεν έχει ούτε δυνατότητες, ούτε αρμοδιότητες φύλαξης, ούτε δημόσιες (π.χ. αστυνομικές) εξουσίες"

Καμία αναφορά στο ότι δεν μπορεί εκ φύσεως να διαχωρίσει το ποίμνιο. Ούτε λέξη για το ότι ο Χριστός ήρθε στον κόσμο για όλους και πρώτα από όλους για εκείνους χρειάζονται ιατρό. Αυτό που δεν επικαλέστηκε η Εκκλησία, το διαχωρισμό, το έκανε ένας ηθο-ποιός, ο κ. Σερβετάλης, που φαίνεται ότι πότε υποδυόμενος τον αγιορείτη ασκητή (σειρά "Μπλε"), πότε τον Αγιο Νεκτάριο, κάτι κέρδισε.

Απεναντίας, η Ιερά Σύνοδος οχυρώθηκε πίσω από τεχνικά ζητήματα. Πέταξε το μπαλάκι από πάνω της, αλλά οι πιστοί παραμένουν ανυπεράσπιστοι. Καμία αναφορά στο ότι δεν μπορεί να απαγορεύσει σε κάποιον να μεταλάβει ή να αρνηθεί να εξομολογήσει μια βασανιζόμενη ψυχή. Ας έρθουν πάλι πάνοπλες ομάδες αστυνομικών, όπως τις είχαμε δει έξω από ναό στο Νέο Κόσμο, να κάνουν ό,τι είναι να κάνουν. Άλλωστε ήδη ένας μητροπολίτης, από αγάπη όπως είπε ο κάποτε αντισυστημικός πρωτοσύγκελός του, ζήτησε από την τοπική αστυνομία να ελέγχει μονές και ναούς.

Το πρόβλημα δηλαδή της Ιεράς Συνόδου ήταν τεχνικό, όχι χριστιανικό - πνευματικό. Ήταν το ποιος θα φέρει την ευθύνη της εφαρμογής, όχι η "καλή απολογία ενώπιον του φοβερού βήματος του Χριστού" την οποία αιτούνται στη Θεία Λειτουργία. Για αυτό και σήμερα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος παίρνοντας την πάσα, της...θεράπευσε το πρόβλημα αναφέροντας ότι τα πρόστιμα θα πέφτουν μόνο στους προσερχομένους αν δεν τηρούν τα νέα ισχύοντα.

Ο Χριστός όταν πολλαπλασίασε τους πέντε άρτους και τα δύο ψάρια, το έκανε διότι όπως διαβάζουμε νοιάστηκε για το πλήθος. Βέβαια ο Χριστός αγαπά τόσο πολύ το πλάσμα Του ώστε υβρίστηκε, ταπεινώθηκε, χλευάστηκε, βασανίστηκε και τελικά πέθανε πάνω στον Σταυρό. Οι αρχιερείς εκείνης της εποχής Τον είδαν εξαρχής με μισό μάτι διότι δεν επιθυμούσαν να ξεβολευτούν. 

Οι σημερινοί απλά ήθελαν να βγουν από τη δύσκολη θέση τς ευθύνης. Βγήκαν όμως; Εξαρτάται του απέναντι σε ποιον ή Ποιον προσδιορίζεις τη θέση σου.

Νεότερη Παλαιότερη
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail