Συναγερμός στη Βόρεια Θαλάσσια Διαδρομή: Μεγάλος αριθμός πλοίων κινδυνεύει να κολλήσει σε πυκνό πάγο

Rosatomflot
Ένα πρόωρο πάγωμα έχει αιφνιδιάσει τους φορτωτές και μεγάλος αριθμός πλοίων κινδυνεύει να κολλήσει σε πυκνό θαλάσσιο πάγο.

Περισσότερα από 20 πλοία είτε έχουν κολλήσει είτε παλεύουν να περάσουν από ολοένα και πιο πυκνό θαλάσσιο πάγο στη Βόρεια θαλάσσια διαδρομή.

Atle Staalesen - thebarentsobserver.com / Παρουσίαση Freepen.gr

Τα τελευταία χρόνια, η ναυτιλία κατά μήκος της βόρειας ρωσικής ακτής εξελισσόταν μάλλον ομαλά στα τέλη Οκτωβρίου και στις αρχές Νοεμβρίου. Όχι όμως φέτος. Μεγάλα τμήματα των απομακρυσμένων υδάτων της Αρκτικής καλύφθηκαν στα τέλη Οκτωβρίου από θαλάσσιο πάγο. Και το λευκό φύλλο γίνεται γρήγορα παχύτερο και πιο δύσκολο στην πλοήγηση.

Οι χάρτες πάγου δείχνουν ότι μεγάλα τμήματα της Θάλασσας Laptev και της Θάλασσας της Ανατολικής Σιβηρίας καλύπτονται από θαλάσσιο πάγο πάχους άνω των 15 cm. Στα ανατολικά τμήματα της Θάλασσας της Ανατολικής Σιβηρίας υπάρχουν περιοχές με πάγος ενός έτους πάχους έως και 70 cm, καθώς και πάγους πολλών ετών πάχους 2 μέτρων.

Ανάμεσα στα πλοία που βρίσκονται τώρα στο ανατολικό τμήμα της διαδρομής είναι δύο πετρελαιοφόρα και ένας σημαντικός αριθμός πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου. Μεταξύ των τελευταίων είναι τρία πλοία που μεταφέρουν σιδηρομετάλλευμα από το καναδικό νησί Milne στην Κίνα και δύο πλοία που μεταφέρουν σιδηρομετάλλευμα από το Murmansk.

Τα δεξαμενόπλοια Andrei Pervozvanny και Vladimir Rusanov έχουν παραδώσει πετρέλαιο στο Pevek, την απομακρυσμένη πόλη στην ακτή της χερσονήσου Chukotka. Άλλα τέσσερα σκάφη εξακολουθούν να είναι αγκυροβολημένα στο Pevek και θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν προβλήματα κατά την έξοδο από το απομακρυσμένο λιμάνι.

Αρκετά πλοία έχουν κάνει αλλαγή πορείας προκειμένου να αναζητήσουν καταφύγιο ή να παρακάμψουν τις πιο δύσκολες περιοχές. Το ολλανδικό βαρύ ανυψωτικό πλοίο Poolgracht πλέει στη χερσόνησο Gydan με φορτίο για το έργο φυσικού αερίου της Novatek Arctic LNG 2 και έπρεπε να περιμένει πολύ για ένα παγοθραυστικό κοντά στο στενό Vilkitsky. Το σκάφος πλέει τώρα προς τα δυτικά σε νηοπομπή συνοδευόμενη από το πυρηνικό παγοθραυστικό Taymyr. Στην ίδια συνοδεία βρίσκονται τα UHL Flash και UHL Faith. Από τις 8 Νοεμβρίου, τα σκάφη είχαν φτάσει στη Θάλασσα Καρά.

Τα δύο πλοία από την United Heavy Lift GmbH πλέουν από την Κίνα και τις τελευταίες δύο εβδομάδες αντιμετώπισαν μεγάλες δυσκολίες στο να κάνουν το δρόμο τους στον πάγο. Τα δεδομένα κίνησης πλοίων δείχνουν ότι και τα δύο έχουν κάνει ζιγκ-ζαγκ στη διαδρομή.

Τα πλοία UHL έχουν και τα δύο ταξινόμηση πάγου Arc4 και είναι τουλάχιστον δύο εβδομάδες πίσω από το χρονοδιάγραμμα. Το UHL Flash επρόκειτο αρχικά να φτάσει στο Ρότερνταμ την 1η Νοεμβρίου.

Ένα τρίτο σκάφος της ναυτιλιακής εταιρείας, το UHL Fusion, βρίσκεται τώρα απομονωμένο στα νερά βόρεια των Νήσων της Νέας Σιβηρίας.

Το ναυπηγείο δεν απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό σχετικά με την κατάσταση.

Περίπου 500 χιλιόμετρα ανατολικότερα του UHL Fusion βρίσκεται το ολοκαίνουργιο πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου Nordic Nuluujaak που μεταφέρει μετάλλευμα από το καναδικό νησί Milne. Το πλοίο πλέει μαζί με το Golden Suek. Σε κοντινή απόσταση βρίσκονται δύο ακόμη μεταφορείς μεταλλευμάτων, το Nordic Quinngua και το Golden Pearl.

Ένα άλλο πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου, το Admiral Schmidt, περιμένει τώρα τη βοήθεια παγοθραυστικού για να περάσει τον πυκνό πάγο νότια του νησιού Wrangle. Στην άλλη πλευρά του παγωμένου στενού βρίσκεται το φινλανδικό αεροπλάνο Kumpula.

Ο Φινλανδός εφοπλιστής ESL Shipping δεν έχει απαντήσει σε αίτημα για σχόλιο σε αυτό το άρθρο.

Αρκετά από τα πλοία στην περιοχή ενδέχεται τελικά να καταλήξουν να παραβιάζουν τους ρωσικούς ναυτιλιακούς κανονισμούς. Οι περισσότεροι από αυτούς δεν έχουν άδεια να πλέουν σε πυκνό θαλάσσιο πάγο χωρίς βοήθεια παγοθραυστικού. Και τουλάχιστον ένα από τα σκάφη πρόκειται επίσης να υπερβεί το χρονικό όριο στη διαδρομή. Το Andrei Pervozvanny, το πετρελαιοφόρο, έχει άδεια να πλεύσει στην περιοχή μόνο μέχρι τις 9 Νοεμβρίου.

Στη χειρότερη περίπτωση, μερικά από τα πλοία θα μπορούσαν τελικά να αναγκαστούν να περάσουν αρκετές εβδομάδες και μήνες στην περιοχή. Τον χειμώνα του 2017, τρία σκάφη χρειάστηκε να περάσουν σχεδόν ολόκληρο τον χειμώνα λόγω πάγου στο Pevek. Ο θαλάσσιος πάγος στην περιοχή ήταν πολύ παχύς για να σπάσουν και τα πυρηνικά παγοθραυστικά της Rosatomflot ήταν απασχολημένα κατά μήκος άλλων τμημάτων της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής.

Σήμερα υπάρχει μόνο ένα πυρηνικό παγοθραυστικό που βρίσκεται στα απέραντα νερά της Θάλασσας Laptev και της Θάλασσας της Ανατολικής Σιβηρίας. Το Vaigach στις αρχές Νοεμβρίου συνόδευσε πολλά πλοία στο Pevek και έκτοτε βρίσκεται στην περιοχή. Από τις 8 Νοεμβρίου, το παγοθραυστικό είναι απασχολημένο να βοηθά τα Andrei Pervozvanny και Vladimir Rusanov μέσω του ανατολικού τμήματος της Θάλασσας της Ανατολικής Σιβηρίας.

Το αδελφό πλοίο του Taymyr είναι απασχολημένο με συνοδούς μέσω του παγωμένου στενού του Vilkitsky.

Τα δύο παγοθραυστικά είναι κατασκευασμένα για επιχειρήσεις σε ρηχά νερά και συνήθως χρησιμοποιούνται κυρίως στην περιοχή του κόλπου Ob και του κόλπου Yenisey.

Εν τω μεταξύ, το νεότερο και πιο ισχυρό από τα παγοθραυστικά της Ρωσίας, το Arktika, εξακολουθεί να είναι αγκυροβολημένο στην Αγία Πετρούπολη, όπου έχει υποβληθεί σε τεχνικές αναβαθμίσεις. Το Yamal και το 50 Let Pobedy είναι και τα δύο αγκυροβολημένα στο Μούρμανσκ.

Οι περίπλοκες συνθήκες αποστολής έρχονται παρά τον εξαιρετικό ζεστό καιρό του Οκτωβρίου. Σύμφωνα με τη Roshydromet, τη ρωσική μετεωρολογική υπηρεσία, ο μήνας ήταν πολύ θερμότερος από τον κανονικό και οι χάρτες θερμοκρασίας δείχνουν ότι τα μεγάλα τμήματα της ρωσικής αρκτικής ακτής ήταν μεταξύ 2-4 ° C θερμότερα από το κανονικό.

Όμως στην περιοχή πνέουν ισχυροί άνεμοι. Σύμφωνα με πληροφορίες από τη Διοίκηση της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής, καταιγίδες με αναβλύσεις έως και 30 m/s μαίνονταν σε όλη την περιοχή την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου.

Οι περίπλοκες συνθήκες με τον θαλάσσιο πάγο είναι ανησυχητικές για τις ρωσικές αρχές που προωθούν τη διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας ως μελλοντική εναλλακτική λύση στη Διώρυγα του Σουέζ. Ήδη από τον χειμώνα του 2023-2024 θα υπάρξει εμπορική ναυτιλία όλο το χρόνο στη διαδρομή και ο όγκος των εμπορευμάτων σχεδιάζεται να εκτοξευθεί στους 150 εκατομμύρια τόνους μέχρι το έτος 2030.

Νεότερη Παλαιότερη
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail