Αντώναρος: Η κυβέρνηση άναψε άλλο ένα φυτίλι στην πυριταδαποθήκη της κοινωνικής δυσαρέσκειας

HG-Fotografie / pixabay
Είναι αλήθεια. Τις τελευταίες εβδομάδες επικρατεί μεγάλο κυκλοφοριακό κομφούζιο στην Αθήνα. Σχεδόν παντού. Σχεδόν όλες τις ώρες. Σαν να έχουν βγει όλοι μαζί κι οδηγούν το αυτοκίνητο τους να πάνε κάπου. Ταξί να βρει κανείς -- τώρα πια -- σχεδόν αδύνατο, αντίθετα με όσα συνέβαιναν πριν λίγες εβδομάδες. Οι καθυστερήσεις στη μετακίνηση τεράστιες. Οδήγηση με βήμα σημειωτόν.

Ευάγγελος Αντώναρος

Μέσα σ' αυτή την πιεστική κατάσταση βρήκε την "ευκαιρία" η κυβέρνηση να ανακοινώσει την επαναφορά του δακτυλίου. Με πρόσχημα τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Κι όχι μόνο αυτό. Προαναγγέλλει (για πότε άραγε;) και το ενδεχόμενο επιβολής διοδίων στην είσοδο στη πόλη. Λέγοντας ότι αυτό ισχύει και άλλου στην Ευρώπη. Πού αλλού αλήθεια εκτός από το Λονδίνο; 

Κι όχι μόνο: Ανεμπόδιστη είσοδο στον δακτύλιο θα έχουν μόνο τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, τα υβριδικά και μερικές άλλες μικρές κατηγορίες. Που αποτελούν δεν αποτελούν 6 με 7 % όλου του στόλου των αυτοκινήτων. Οι ιδιοκτήτες άλλων αυτοκινήτων απλά τιμωρούνται από τους κυβερνητικούς ξερόλες. Λες, κι αν ήθελε, ο μέσος πολίτης θα μπορούσε να αγοράσει ένα πανάκριβο ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο. 

Και πάμε παρακάτω: Προαναγγέλλεται μείωση των λεγόμενων αδειών δακτυλίου κατά 50%. Με ποια κριτήρια; Από ποιον;

Φαίνεται δε θέλουν να καταλάβουν οι "ηγεμόνες" κάτι απλό: Οι άνθρωποι μπαίνουν ένας ένα στα αυτοκίνητα τους για να πάνε στις δουλειές τους απλά γιατί εμπιστεύονται όλο και λιγότερο τα μέσα μαζικής μετακίνησης, τα λεωφορεία και το μέτρο. Γιατί δε θεωρούν, με όσα τους βομβαρδίζουν οι τηλεοράσεις, ότι είναι προστατευμένοι απέναντι στον κορωνοϊό.

Κι έτσι η κυβέρνηση, αντί να δει πως θα αντιμετωπίσει το θέμα της μαζικής αρνητικής ψυχολογίας, θέλει να επιβάλει το δικό της θέλω. Και με επί πλέον μέτρα αν χρειαστεί. Ποιον συμβουλεύονται πρωθυπουργός και υπουργοί ένας Θεός ξέρει. Μάλλον κανένα. Ή μάλλον τους εαυτούς τους -- που ελάχιστη σχέση έχουν με το μέσο άνθρωπο αφού δε βγαίνουν από τα γραφεία τους, αφού δεν κυκλοφορούν όπως ο μέσος άνθρωπος, αφού είναι ζήτημα αν οι περισσότεροι από αυτούς έχουν μπει έστω και μια φορά στη ζωή τους σε λεωφορείο ή τραμ για να πάνε κάπου.

Κι έτσι αποφάσισαν να κάνουν τους Αθηναίους να πειθαρχήσουν. Να αφήσουν το αυτοκίνητο σπίτι τους. Όχι γιατί τους έπεισαν. Αλλά γιατί έτσι τους "διατάζουν" να κάνουν. Το έχουν επιχειρήσει συχνά μέχρι τώρα αυτό το πείραμα. Να θέλουν να επιβάλουν, χωρίς πολλή συζήτηση, στους πολίτες τι πρέπει δήθεν να κάνουν. Μερικές φορές με το λοκντάουν, πιο πρόσφατα με τη νεροποντή, συνέχεια τα τελευταία δυο χρόνια με την αποτυχημένη εκστρατεία εμβολιασμού. Και τις περισσότερες φορές έχουν φάει τα μούτρα τους. Τώρα απλά ανάβουν άλλο ένα φυτίλι στην πυριταδαποθήκη της κοινωνικής δυσαρέσκειας που σιγοκαίει. Αν το πάρουν είδηση (που πολύ αμφιβάλλω), θα είναι πολύ αργά.

Νεότερη Παλαιότερη
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail