Africar: To "ξύλινο" αυτοκίνητο που θα άλλαζε τον κόσμο

Ένα όνειρο που λίγο έλειψε να γίνει πραγματικότητα, ένα στοίχημα που χάθηκε την τελευταία -κυριολεκτικά- στιγμή, ένα αυτοκίνητο που θα άλλαζε τον κόσμο και τη ζωή όσων είχαν την τύχη ή την ατυχία να κάνουν τα πρώτα τους βήματα στην αφρικανική γη.


Γεννήθηκε στη Μεγάλη Βρετανία, φοίτησε στο πανεπιστήμιο του Cambridge από το οποίο και απέσπασε το πτυχίο του μηχανολόγου μηχανικού, ωστόσο, εκείνο που τον κέρδισε ήταν η τέχνη της φωτογραφίας.

Ο άγνωστος στους περισσότερους Tony Howarth θα ταξιδέψει σε περισσότερες από 130 χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο, βιώνοντας από πρώτο χέρι τις συνθήκες που επικρατούσαν τις δεκαετίες του 1970 και του 1980 στις πιο φτωχές γωνίες του πλανήτη.

Ήταν η εποχή που στο μυαλό του Βρετανού φωτογράφου και μετέπειτα κινηματογραφιστή γεννήθηκε η ιδέα της δημιουργίας ενός αυτοκινήτου, το οποίο θα διέθετε όλα τα απαραίτητα χαρακτηριστικά ώστε να προσαρμοστεί στις ιδιαίτερες ανάγκες του τρίτου κόσμου.
Africar

Ο Tony Howarth θαύμαζε τον Henry Ford και τα όσα είχε πετύχει στις αρχές του 20ου αιώνα με τη μαζική παραγωγή του Model T και τον εκδημοκρατισμό της απρόσιτης έως εκείνη την εποχή αυτοκίνησης.

Αν πίστευε σε κάτι ο Tony Howarth ήταν στην απλότητα των προδιαγραφών ενός αυτοκινήτου που θα μπορούσε όχι μόνον να αποκτηθεί εύκολα χάρη στο εξαιρετικά χαμηλό κόστος κατασκευής, αλλά και να συντηρηθεί-επισκευαστεί από ανθρώπους που δεν διέθεταν εξειδικευμένες γνώσεις ή εξοπλισμό.

Το αυτοκίνητο είχε μετατραπεί σε ένα καταναλωτικό αγαθό με ημερομηνία λήξης, το οποίο μάλιστα δεν ήταν προσβάσιμο από το λιγότερο… ευνοημένο πληθυσμό των αφρικανικών -και όχι μόνο- χωρών.
Africar

Η απάντηση, λοιπόν, στο αστραφτερό περιτύλιγμα των αυτοκινήτων του δυτικού κόσμου ήταν το Africar. Ένα ελαφρύ και ως εκ τούτου ικανό σε άσφαλτο και χώμα όχημα, το οποίο διέθετε σωληνωτό πλαίσιο από ανοξείδωτο ατσάλι και επιφάνειες αμαξώματος οι οποίες θα μπορούσαν να κατασκευαστούν είτε από αλουμίνιο, είτε από πλαστικό, είτε από ξύλο επικαλυμμένο με πολυεστέρα.  

Η τελευταία ήταν και η πιο εύκολη στη συντήρηση και την επισκευή επιλογή, καθώς εκτός των άλλων δεν κινδύνευε από ενδεχόμενη διάβρωση.

Αργά ή γρήγορα το φιλόδοξο project του Tony Howarth τράβηξε πάνω του τα φώτα της δημοσιότητας και με την υποστήριξη του Channel 4, o Βρετανός είχε την ευκαιρία να αναδείξει το έργο του μέσα από ένα περιπετειώδες ταξίδι, το οποίο θα ξεκινούσε από το βορειότερο άκρο της Ευρώπης και θα κατέληγε στον Ισημερινό.
Νεότερη Παλαιότερη
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail