Τα “μίνι Arleigh Burke” που προτείνονται στο ΠΝ και για τα οποία δεν ακούμε και πολλά

Αναμένοντας την απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης για τις νέες φρεγάτες ακούμε και διαβάζουμε πολλά. Κάποια απ΄ αυτά είναι …απίθανα στην προσπάθεια ορισμένων να δημιουργήσουν κλίμα υπέρ συγκεκριμένων “λύσεων”.  Εξίσου ενδιαφέροντα είναι όμως και όσα δεν ακούμε με την ίδια συχνότητα και ένταση. Όπως για παράδειγμα ότι δεν υπάρχει μία αμερικανική πρόταση -η οποία “σπρώχνεται” εξόφθαλμα- αλλά δύο. Αυτή τη δεύτερη αμερικανική πρόταση παρουσιάζουμε. Αν είναι καλή ή κακή ,ενδιαφέρουσα ή όχι θα το κρίνουν οι ναύαρχοι που σύντομα θα κάνουν την τελική τους εισήγηση.

Από: militaire.gr

Διακαής πόθος του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού είναι τα αντιτορπιλικά Arleigh Burke ,τα οποία ζητάμε από τις ΗΠΑ εδώ και πολλά χρόνια ! Η απάντηση των Αμερικανών είναι σταθερά αρνητική. Είναι κι αυτή μια ένδειξη…επιβράβευσης για τις αμέτρητες διευκολύνσεις που έχουν εγκρίνει δεξιές και αριστερές κυβερνήσεις στις ΗΠΑ. Η απάντηση είναι αρνητική όχι επειδή θα τους λείψουν δύο Arleigh Burke, αλλά επειδή δε θέλουν να στεναχωρήσουν την Τουρκία.

Η δεύτερη αμερικανική πρόταση για φρεγάτες έρχεται από τη μεγαλύτερη εταιρεία σχεδιάσεως πλοίων των ΗΠΑ . Με δυο λόγια προτείνουν τη ναυπήγηση …μίνι  Arleigh Burke για την Ελλάδα.

 
Η πρόταση που έχει φθάσει στο ΥΠΕΘΑ περιλαμβάνει:

  •     Κατασκευή στην Ελλάδα 4 νέων Φρεγατών, κατά τι μικρότερη εκδοχή των Αντιτορπιλικών κλάσεως Arleigh Burke (AEGIS), με ενσωματωμένα όλα τα χαρακτηριστικά τους, που έχουν σχεδιασθεί από την Gibbs & Cox και με πολλά από τα επιχειρησιακά χαρακτηριστικά της νέας Φρεγάτας FFG(X) του USN, της οποίας η σχεδίαση της έχει ανετέθη .
  •     Τα βασικά επιχειρησιακά χαρακτηριστικά του πλοίου που έχει προταθεί είναι μια Φρεγάτα που καλύπτει επιχειρησιακές απαιτήσεις του παρόντος αλλά και του μέλλοντος για το ΠΝ, είναι:
  • Μήκος : 144 μέτρα
  • Πλάτος : 16,8 μέτρα
  • Εκτόπισμα : 6.750 ΜΤ
  • Πλήρωμα : 140 άτομα (200 κρεβάτια)
  • Πρόωση  : εγκατάσταση CODAG με 2  LM2500 22 MW Gas Turbine και 2 8.0 MW Diesel Engines και δυνατότητα επιλογής από το ΠΝ για εγκατάσταση του αθόρυβου Ηλεκτρικού προωστηρίου σκεύους CODLAG των FFG(X) με 4 2.0 MW Diesel Generators.
  • Πλήρες σύστημα AEGIS με τρισδιάστατο ραντάρ και ενσωματωμένα όλα τα τελευταία χαρακτηριστικά του συστήματος
  • 48 κελιά εκτοξεύσεως πυραύλων, που δίνουν την δυνατότητα στο πλοίο να φέρει 196 πυραύλους διαφόρων τύπων, συμπεριλαμβανομένων και των Scalp Naval.
  • Πυροβόλα STRALES
  • Laser weapon systems και πλήρη σειρά τελευταίας τεχνολογίας αντιμέτρων κατά απειλών Αέρος, επιφανείας και Υποβρυχίων
  • Φορέας δυο Ελικοπτέρων, ενός ROMEO Class Sikorsky και ενός Fire Scout (τύπου drawn) με τεράστια επιχειρησιακά πλεονεκτήματα.
  • Διπλό ηχοβολιστικό σύστημα με εγκατεστημένο Sonar και Towed Arrays
  • Δεδομένου ότι η Αμερικανική εταιρεία είναι ο βασικός σχεδιαστής (parent designer), προσφέρεται η δυνατότητα στο Πολεμικό Ναυτικό να συμμετάσχει στον τελικό σχεδιασμό και να ζητήσει να ενσωματωθούν οποιαδήποτε νέα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά προσαρμοσμένα σε συγκεκριμένες επιχειρησιακές απαιτήσεις του ΠΝ, που ως αποτέλεσμα θα έχουν την λεπτομερή σχεδίαση και κατασκευή του Ελληνικού Εθνικού πλοίου.
  • Εκτέλεση στην Ελλάδα των εργασιών εκσυγχρονισμού των 4 Φρεγατών ΜΕΚΟ, με πρόταση εγκαταστάσεως  κοινών συστημάτων και εξοπλισμού με τις νέες Φρεγάτες για επίτευξη ομοιοτυπίας συστημάτων (systems’ commonality)

Η αμερικανική πρόταση για τα μίνι Arleigh Burke , περιλαμβάνει και ενδιάμεση λύση με κορβέτες. 


Η νέα Κορβέτα που προτείνεται στο Πολεμικό Ναυτικό, ως εναλλακτική ενδιάμεση λύση

  •     Κατασκευή στην Ελλάδα, ως εναλλακτική ενδιάμεση λύση, 4 νέων Κορβετών που έχουν σχεδιασθεί επίσης από την  Gibbs & Cox, με συστήματα παρόμοια με τις Φρεγάτες και με δυνατότητα του ΠΝ να ζητήσει σχεδιαστικές τροποποιήσεις που εξυπηρετούν καλύτερα τις επιχειρησιακές απαιτήσεις του, μιλώντας κατά βάση για την Ελληνική Κορβέτα.
  •     Τα βασικά επιχειρησιακά χαρακτηριστικά της προτεινόμενης Κορβέτας, που έχει σχεδιασθεί, όπως και στην περίπτωση των Φρεγατών, ως μια Κορβέτα που καλύπτει επιχειρησιακές απαιτήσεις του μέλλοντος, είναι:

  • Μήκος : 84,3  μέτρα
  • Πλάτος : 10,5  μέτρα
  • Εκτόπισμα : 1.600 ΜΤ
  • Πλήρωμα : 65 άτομα ( 100 κρεβάτια)
  • Πρόωση : Συνδυασμός Πετρελαιοκινητήρων και Ηλεκτροκινητήρων (Twin Diesel Propulsion Plant with Electric Motors for Low-Speed Operations).
  • Τρισδιάστατο ραντάρ
  • 8 κελιά εκτοξεύσεως πυραύλων, που δίνουν την δυνατότητα στο πλοίο να φέρει 32 πυραύλους διαφόρων τύπων, συμπεριλαμβανομένων και των Scalp Naval.
  • Πυροβόλα STRALES
  • Πλήρη σειρά τελευταίας τεχνολογίας αντιμέτρων κατά απειλών

 Αέρος, επιφανείας και Υποβρυχίων

  •  Φορέας ενός Ελικοπτέρου  
  • Ηχοβολιστικό σύστημα με εγκατεστημένο Sonar και Towed Arrays
  •  Η πρόταση περιλαμβάνει τόσο για τις νέες κατασκευές όσο και για τις υπό εκσυγχρονισμό ΜΕΚΟ, δύο χρόνια πλήρους δωρεάν υποστήριξης (Follow on Support) για κάθε πλοίο.  

Η Ελλάδα θέλει να εκσυγχρονίσει το Στόλο της όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Η αμερικανική πρόταση προβλέπει ότι η κατασκευή και παράδοση των πλοίων από ελληνικά ναυπηγεία μπορεί να γίνει  σε 8 χρόνια. Το ΠΝ  θα έχει 12 νέα πλοία (4 νέες Φρεγάτες, 4 νέες κορβέτες και 4 εκσυγχρονισμένες ΜΕΚΟ), δηλαδή θα αποκτήσει ένα Στόλο με μια δύναμη κρούσεως 12 σκαφών με εκτεταμένο επιχειρησιακό κύκλο ζωής, με κοινά συστήματα και εξοπλισμό τελευταίας γενιάς με τις νέες Φρεγάτες. Το πλέον όμως σημαντικό είναι ότι το ΠΝ με την υλοποίηση της πρότασης παρατάσσει πάνω από 1000 βλήματα  ανά πάσα στιγμή για την υπεράσπιση των ζωτικών συμφερόντων της Ελλάδος.

Αυτή είναι η πρόταση νούμερο 2 των ΗΠΑ.
Print Friendly and PDF
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.