Αμερικανικός αμυντικός προϋπολογισμός 2022: Τι προβλέπει για την απόσυρση αεροσκαφών και πλοίων από Αεροπορία - Ναυτικό

Πολλές και ενδιαφέροντες πληροφορίες προέκυψαν από την οριστικοποίηση της απαίτησης προϋπολογισμού του αμερικανικού Υπουργείου Άμυνας, για το οικονομικό έτος 2022, το οποίο ημερολογιακά ξεκινά τον Οκτώβριο του 2021, ιδιαίτερα για την Αμερικανική Αεροπορία και το Ναυτικό. Συνολικά, το Υπουργείο Άμυνας ζητά πιστώσεις ύψους $ 715 δισεκατομμυρίων, αυξημένες κατά 1,56% ή $ 11 δισεκατομμύρια σε σχέση με το οικονομικό έτος 2021. Να σημειωθεί ότι το ποσό αυτό είναι ότι ζητάει το Υπουργείο Άμυνας και το ακριβές ποσό του προϋπολογισμού θα αποφασιστεί-ψηφιστεί από το Κογκρέσο. Μεταξύ άλλων ο προτεινόμενος προϋπολογισμός καταγράφει τα οπλικά συστήματα που θα αποκτηθούν, τα οπλικά συστήματα που θα αποσυρθούν και οι τεχνολογικές τομείς στους οποίους οι ΗΠΑ θα επενδύσουν.


Ευθύμιος Λάζος

Πολεμική Αεροπορία

Μαχητικά αεροσκάφη: Καταγράφεται απαίτηση απόκτησης 85 μαχητικών F-35A/B/C Lightning II για την Αεροπορία (48 F-35A), το Ναυτικό (15 F-35C) και τους Πεζοναύτες (5 F-35C και 17 F-35B). Επιπλέον η Αεροπορία θέλει να αποκτήσει άλλα 12 μαχητικά F-15X Eagle II, πέραν των οκτώ που ήδη έχει παραγγείλει το 2020. Επίσης, η Αμερικανική Αεροπορία θέλει να αποσύρει 48 μαχητικά F-15C/D Eagle με πρόθεση απόσυρσης του συνόλου των F-15C/D Eagle μέχρι το 2026. Επιπλέον, θέλει να αποσύρει και 47 μαχητικά F-16A/B/C/D Fighting Falcon (Block.30 και παλαιότερα), με πρόθεση απόσυρσης 126 αεροσκαφών του ίδιου τύπου μέχρι το 2026 και αναβάθμιση όσων παραμείνουν σε υπηρεσία (Block.40 και άνω) στο επίπεδο Viper. Εκτός των F-15 και F-16 η Αμερικανική Αεροπορία θέλει να αποσύρει και 42 από τα 281 εν υπηρεσία αεροσκάφη εγγύς υποστήριξης A-10C Thunderbolt II.

Βομβαρδιστικά αεροσκάφη: Η Αμερικανική Αεροπορία θέλει να χρηματοδοτήσει το πρόγραμμα ανάπτυξης και προετοιμασίας της γραμμής παραγωγής του νέου στρατηγικού βομβαρδιστικού B-21 Raider με το ποσό των $ 2,873 δισεκατομμυρίων (η αρχική απαίτηση της Αμερικανικής Αεροπορίας αναφέρει προμήθεια 145 B-21 Raider). Για την υποστήριξη των βομβαρδιστικών B-52H η Αμερικανική Αεροπορία ζητά κονδύλι ύψους $ 716 εκατομμύριων, αυξημένο κατά 48,24% σε σχέση με τον προϋπολογισμό του 2021 ($ 483 εκατομμύρια). Το αυξημένο κονδύλι δεν αφορά μόνο την υποστήριξη των αεροσκαφών, αλλά και την απόκτηση νέων κινητήρων, την αναβάθμιση των ραντάρ και των επικοινωνιών των αεροσκαφών.

Αεροσκάφη ειδικών επιχειρήσεων: Η Αμερικανική Αεροπορία θέλει να αποκτήσει τρία επιπλέον αεροσκάφη MC-130J Commando II καθώς και έξι ελαφρά αεροσκάφη πολλαπλού ρόλου στο πλαίσιο του προγράμματος «Armed Overwatch».

Αεροσκάφη ηλεκτρονικού πολέμου: Η Αμερικανική Αεροπορία θέλει να αποσύρει τέσσερα από τα 16 αεροσκάφη E-8C JSTARS (Joint Surveillance Target Attack radar System). Επίσης, θέλει να αποκτήσει ένα αεροσκάφος E-11A BANC (Battlefield Airborne Communication Node) προς αποκατάσταση της απώλειας ενός στο Αφγανιστάν το 2020 (συνολικά η Αμερικανική Αεροπορία θέλει να επεκτείνει το στόλο των E-11A BANC μέχρι το 2026).

Αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού: Η Αμερικανική Αεροπορία θέλει να αποσύρει 18 KC-135R και 14 KC-10A και να αγοράσει 14 επιπλέον KC-46A.

Μη-Επανδρωμένα Συστήματα: Η Αμερικανική Αεροπορία θέλει να αποσύρει 20 RQ-4 Block.30 Global Hawk και να τα αντικαταστήσει με μια νέα μη-επανδρωμένη πλατφόρμα με αυξημένες δυνατότητες συλλογής πληροφοριών, επιτήρησης και αναγνώρισης. Επίσης, δεν καταγράφεται πρόθεση απόκτησης νέων MQ-9 Reaper.

Ελικόπτερα: Η Αμερικανική Αεροπορία θέλει να αποκτήσει άλλα 14 ελικόπτερα έρευνας και διάσωσης HH-60W Jolly Green II. Επίσης, θέλει να καθυστερήσει για έναν χρόνο την απόκτηση των πρώτων MH-139A, λόγω τεχνικών προβλημάτων.

Πολεμικό Ναυτικό

Σε σχέση με τον προγραμματισμό τριακονταετίας, που δημοσιοποιήθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο και ανέφερε απόσυρση 48 πλοίων μέχρι το 2026, στον προϋπολογισμό για το 2022, το Αμερικανικό Ναυτικό θέλει να επιταχύνει τις διαδικασίες απόσυρσης πλοίων: Δύο κλάσης «Ticonderoga» τα οποία πρόκειται να τεθούν σε κατάσταση εφεδρείας, πλέον θα αποσυρθούν. Ομοίως και για το πλοίο αμφίβιων επιχειρήσεων «Whidbey Island». Οι δαπάνες που θα εξοικονομηθούν από την απόσυρση του ($ 200,3 εκατομμύρια) θα διοχετευθούν στο πρόγραμμα LAW (Light Amphibious Warships) των Αμερικανών Πεζοναυτών. Επίσης, το Αμερικανικό Ναυτικό επιβεβαιώνει την πρόθεση του να αποσύρει τα τέσσερα πρώτα LCS (Littoral Combat Ship), δύο από κάθε κλάση («Freedom» και «Independence»). Σύμφωνα με όσα καταγράφει το προσχέδιο του προϋπολογισμού η απόσυρση των τεσσάρων LCS θα επιφέρει εξοικονόμηση δαπανών ύψους $ 186,1 εκατομμυρίων, τα οποία θα διοχετευθούν στο πρόγραμμα ναυπήγησης των φρεγατών κλάσης «Constellation». Επίσης θέλει να αποσύρει και άλλα δύο LCS, πέραν των τεσσάρων.

Το Αμερικανικό Ναυτικό επιβεβαιώνει την πρόθεση του να αποσύρει πρόωρα και τα 12 σκάφη ειδικών επιχειρήσεων Mk.VI. Το ποσό που θα εξοικονομηθεί έχει υπολογιστεί στα $ 47 εκατομμύρια σε ετήσια βάση. Σε επίπεδο μαχητικών αεροσκαφών το Αμερικανικό Ναυτικό θέλει να επιταχύνει την απόσυρση των 55 τελευταίων μαχητικών F/A-18A/B/C/D Hornet και να την ολοκληρώσει εντός του 2022, αντί του 2024 του αρχικού προγραμματισμού. Επίσης, θέλει να αποκτήσει αριθμό F-16 της Αμερικανικής Αεροπορίας για την αντικατάσταση όσων F/A-18A/B/C/D Hornet χρησιμοποιούνται στην εκπαίδευση. Η απόσυρση των F/A-18A/B/C/D Hornet θα επιφέρει εξοικονόμηση δαπανών χρήσης και υποστήριξης ύψους $ 95,2. Το Αμερικανικό Ναυτικό δεν ζητά την απόκτηση επιπλέον F/A-18E/F Super Hornet και στρέφει την προσοχή του στην ανάπτυξη του NGAD (Next Generation Air Dominance). Για το ίδιο πρόγραμμα και ανεξάρτητα του Ναυτικού, η Αεροπορία έχει ζητήσει τη δαπάνη $ 1,5 δισεκατομμυρίου για την ανάπτυξη του (συν το επιπλέον κονδύλι που θα καταβάλει το Ναυτικό).

Επίσης, το Αμερικανικό Ναυτικό θέλει να σταματήσει την απόκτηση επιπλέον MQ-4C Triton και MQ-4A BAMS-D (Broad Area Maritime Surveillance-Demonstrator) και να επικεντρωθεί στην ολοκλήρωση του προγράμματος IFC 4.0 (Integrated Functional Capability-4) για τα εν υπηρεσία συστήματα. Το πρόγραμμα IFC 4.0 στοχεύει στη μείωση του κόστους χρήσης και υποστήριξης των συστημάτων. Στον τομέα των ναυπηγήσεων, το Αμερικανικό Ναυτικό θέλει, μέχρι το τέλος του οικονομικού έτους 2022, να έχει στο στόλο του 296 πολεμικά πλοία, έναντι των 294 που έχει σήμερα. Συνολικά, τα προγράμματα νέων ναυπηγήσεων έχουν προϋπολογισμό ύψους $ 23,3 δισεκατομμυρίων, έναντι των $ 22,6 δισεκατομμυρίων στον προϋπολογισμό του 2021 (αύξηση 3,10%). Σε απόλυτους αριθμούς το Αμερικανικό Ναυτικό θέλει να αποκτήσει οκτώ νέα πολεμικά πλοία το 2022. Περίπου $ 2,4 δισεκατομμύρια θα δαπανήσει το Αμερικανικό Ναυτικό σε προγράμματα έρευνας και τεχνολογίας ($ 2 δισεκ
Print Friendly and PDF
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.