Τα «μυστικά» του D. Eisenhower: Τα χαρακτηριστικά του θηριώδους αεροπλανοφόρου που ήρθε στη Σούδα

Όση ώρα και αν ο πρωθυπουργός έμεινε στο «Dwight D. Eisenhower» δεν πήρε παρά μια ελάχιστη γεύση αυτού του τεράστιου πλοίου, με εκτόπισμα που αγγίζει τις 100.000 τόνους. Το «Dwight D. Eisenhower» (CVN 69) καθελκύστηκε το 1975 και εισήλθε σε υπηρεσία το 1977 και αποτελεί το τρίτο πυρηνοκίνητο αεροπλανοφόρο του αμερικανικού ναυτικού και το δεύτερο της κλάσης «Nimitz» και όλοι το γνωρίζουν με την προσωνυμία «Άικ», όπως άλλωστε ήταν γνωστός και ο Τεξανός 34ος πρόεδρος των ΗΠΑ, το όνομα του οποίου φέρει. Το «Dwight D. Eisenhower» μεταφέρει πάνω από εξήντα αεροσκάφη. Πέρα από τα ελικόπτερα MH-60R, κύριος αεροπορικός βραχίονας είναι τα μαχητικά F/A-18 Super Hornet (E και F), αεροσκάφη ηλεκτρονικού πολέμου E/A-18G Growler και αεροσκάφη επιτήρησης E-2C Hawkeye. 

Από: newpost.gr

Οι δυνατότητες αυτονομίας του «Dwight D. Eisenhower» είναι τεράστιες, αν και δοκιμάζονται σπάνια. Στην τελευταία του ανάπτυξη, τον προηγούμενο χρόνο, το «Dwight D. Eisenhower» χρειάστηκε να μείνει εν πλω για 206 συνεχόμενες ημέρες, κάτι που αποτελεί ρεκόρ ακόμη και για αεροπλανοφόρο, λόγω της πανδημίας και των λιμανιών ανά τον κόσμο που παρέμεναν κλειστά υπό τον φόβο της εξάπλωσης. Πρακτικά, ωστόσο, λόγω των πυρηνικών δυνατοτήτων του, το αεροπλανοφόρο μπορεί να επιχειρεί δίχως καμία στάση σε λιμάνι, με τη βοήθεια πλοίων υποστήριξης όπως το «USN Arctic».

Επί του «Ιke», σύμφωνα με την Καθημερινή, επιβαίνουν συνολικά 5.000 άτομα, εκ των οποίων οι 3.200 αποτελούν το προσωπικό του πλοίου και οι υπόλοιποι 1.800 συνθέτουν την αεροπορική πτέρυγα. Η διατροφή και μόνο του πληρώματος είναι ένας άθλος. Κάθε ημέρα το πλήρωμα τρέφεται με βάση ένα κυλιόμενο μενού, τέσσερα γεύματα την ημέρα. Προφανώς αυτός ο αριθμός πληρώματος δεν μπορεί να τραφεί σε έναν μόνο χώρο και για τον σκοπό αυτό υπάρχουν αρκετές τραπεζαρίες. Το μενού περιλαμβάνει τα πάντα, από φρέσκα φρούτα και λαχανικά, κρέας και γαλακτοκομικά και στάσεις όπως αυτή στη ναυτική βάση της Σούδας, εξυπηρετούν και αυτό τον σκοπό. Είναι απολύτως σαφές ότι με προσωπικό που ανέρχεται σε χιλιάδες, ιδιαίτερα όταν βρίσκονται σε εξέλιξη επιχειρήσεις που απαιτούν διαρκείς προσγειώσεις και απογειώσεις, χρειάζονται γρήγορες κινήσεις. Ετσι, όσοι εργάζονται στο κατάστρωμα απογείωσης είναι χωρισμένοι σε… χρώματα. Με μοβ γιλέκα διακρίνονται εκείνοι που φορτώνουν και εκφορτώνουν τα αεροσκάφη, με κόκκινα οι οπλουργοί, με πράσινα οι υπεύθυνοι για τους καταπέλτες προσνήωσης και απονήωσης, με καφέ γιλέκο και καφέ κάσκα οι χειριστές των μαχητικών και με καφέ γιλέκο και κόκκινη μάσκα εκείνοι που ασχολούνται με τα ελικόπτερα.

Το εκτόπισμα του πλοίου, όπως προαναφέρθηκε, αγγίζει τις 100.000 τόνους. Για να γίνει αντιληπτή μια τάξη μεγέθους, αξίζει να σημειωθεί ότι το κατάστρωμα πτήσεων από το οποίο απονηώνονται αεροσκάφη έχει μήκος περί τα 340 μέτρα και συνολική έκταση 18 στρεμμάτων. Σε αυτή τη σχετικά περιορισμένη έκταση μπορεί να επιχειρούν ακόμη και 30 αεροσκάφη ταυτόχρονα. Μία από τις πρώτες σημαντικές επιχειρήσεις όπου συμμετείχε το «Dwight D. Eisenhower» ήταν το 1990 μετά την εισβολή του Ιράκ στο Κουβέιτ. Το 2006 το αεροπλανοφόρο υποστήριξε για επτά μήνες επιχειρήσεις σε Ιράκ και Αφγανιστάν, ενώ η στάση στη Σούδα αποτελεί τμήμα της αποστολής που έχει το «Dwight D. Eisenhower» στην Ανατολική Μεσόγειο και την περιοχή, αργότερα, του Ινδικού Ωκεανού.

Print Friendly and PDF
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.