Νέες φρεγάτες: Αυτά είναι τα πλοία που προσφέρουν οι Βρετανοί – Πόσα θα κατασκευαστούν στην Ελλάδα

Στόχος της Αθήνας είναι οι τελικές αποφάσεις να έχουν ληφθεί το αργότερο τον ερχόμενο Μάιο αλλά ως τώρα οι παρουσιάσεις δεν έχουν ολοκληρωθεί.

Από: newpost.gr

Το διπλωματικό σπριντ της Αθήνας συνεχίζεται με φόντο τις… φήμες της Άγκυρας για διάλογο με το Κάιρο. Όπως προέκυψε από την επίσκεψη του Νίκου Δένδια στην Αίγυπτο οι Τούρκοι «φαντασιώνονται» προσέγγιση σε μία προσπάθεια να μειώσουν την απομόνωσή τους από τις εξελίξεις στη Μεσόγειο. Ωστόσο, πέραν της διπλωματίας η Αθήνα επενδύει και στην αποτροπή, με σημαντικότερο πρόγραμμα των τελευταίων ετών την απόκτηση νέων φρεγατών. Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές που επικαλείται η «Καθημερινή», ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έχει δώσει σαφή κατεύθυνση προς τον υπουργό Εθνικής Αμυνας Νίκο Παναγιωτόπουλο και, κυρίως, προς το Πολεμικό Ναυτικό (Π.Ν.) το οποίο θα λάβει και τη σχετική τεχνοκρατική απόφαση, πως πρέπει να επιλεγούν τα τέσσερα καλύτερα πλοία. Ουσιαστικά, η πολιτική κατεύθυνση που δίνει η κυβέρνηση αποσυνδέει την υπόλοιπη συζήτηση, που φαίνεται ότι κακοφορμίζει, περί στρατηγικών συνεργασιών και συγκριτικών πλεονεκτημάτων, ναυπηγείων και λοιπών παραμέτρων και παροτρύνει το Π.Ν. να επιλέξει, εν ολίγοις, τα τέσσερα καλύτερα πλοία. Αυτό σημαίνει ότι οι προτάσεις Γαλλίας, Γερμανίας, Ηνωμένου Βασιλείου, ΗΠΑ, Ισπανίας, Ιταλίας και Ολλανδίας ξεκινούν από την ίδια αφετηρία, ανεξάρτητα από το τι θα γίνει με την υπόθεση της εγχώριας βιομηχανικής παραγωγής. Γι’ αυτό και το επόμενο χρονικό διάστημα, από το υπουργείο Εθνικής Αμυνας θα σταλούν προσκλήσεις προς όλους τους ενδιαφερόμενους και όχι μόνο προς τις ΗΠΑ και τη Γαλλία.

Στόχος της Αθήνας είναι οι τελικές αποφάσεις να έχουν ληφθεί το αργότερο τον ερχόμενο Μάιο. Πάντως, οι παρουσιάσεις δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα.

Στο «χορό» και οι Βρετανοί


Στον «χορό» της διεκδίκησης του επάθλου της ναυπήγησης της επόμενης γενιάς φρεγατών του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού εισέρχεται και το Ηνωμένο Βασίλειο. Πληροφορίες της εφημερίδας το «ΒΗΜΑ» αναφέρουν ότι η βρετανική πλευρά επιθυμεί τη ναυπήγηση και των τεσσάρων πλοίων στην Ελλάδα – είτε στην Ελευσίνα είτε στον Σκαραμαγκά – αν και οι χρηματοδοτικές και νομικές περιπλοκές των δύο περιπτώσεων δεν είναι ευκαταφρόνητες. Παράλληλα, προσφέρουν εκσυγχρονισμό των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ, ενώ εξετάζονται και διάφορα σενάρια ενδιάμεσων λύσεων (π.χ. μέσω του leasing παλαιότερων φρεγατών Type 23) που δεν έχουν οριστικοποιηθεί. Δεν αποκλείεται την επόμενη εβδομάδα να παρουσιαστεί αναλυτικότερα στους επιτελείς του ΓΕΝ και η ιταλική πρόταση.

Την Παρασκευή, εκπρόσωποι της Babcock και της Thales UK παρουσίασαν στους επιτελείς του Π.Ν. τη βρετανική πρόταση, τη φρεγάτα «Arrowhead 140» που έχει επιλεγεί ώστε να αποτελέσει το νέο πλοίο (Type 31) του Βασιλικού Ναυτικού.

Όπως αναφέρει η «Καθημερινή» το κόστος των Arrowhead εκτιμάται στα 250 εκατ. λίρες ανά πλοίο, δίχως τον οπλισμό, και οι Βρετανοί εμφανίζονται διατεθειμένοι να ναυπηγήσουν και τα τέσσερα που ζητεί η Αθήνα σε ελληνικά ναυπηγεία. Αν και η τελική πρόταση για την ενδιάμεση λύση δεν έχει οριστικοποιηθεί, οι αρχικές σκέψεις των Βρετανών κινούνται γύρω από την υπενοικίαση (leasing) φρεγατών «Type 23», έως ότου ολοκληρωθεί η αναβάθμιση των ΜΕΚΟ. Η φρεγάτα που προτείνουν οι Βρετανοί έχει εκτόπισμα 6.000 τόνων και ανάλογα με τις επιλογές του πελάτη (εν ολίγοις τι συστήματα θα τοποθετηθούν), μπορεί να φθάσει και τους 7.000 τόνους.
Print Friendly and PDF
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.