Η αποθέωση των αυτοματισμών στο Su-57: Ο πιλότος θα ασχολείται αποκλειστικά με την έρευση-εξουδετέρωση στόχων

Freepen.gr - Η κρατική United Aircraft Corporation (UAC) αποκάλυψε νέες λεπτομέρειες σχετικά με το πιλοτήριο του επόμενης γενιάς βαρέως μαχητικού της χώρας Su-57, που φανερώνουν ένα πρωτοφανές επίπεδο αυτοματισμού προκειμένου να μειωθεί η επιβάρυνση των πιλότων. Τα ρωσικά πολεμικά αεροσκάφη έχουν επωφεληθεί από την αυξημένη αυτοματοποίηση σε διαδοχικές γενιές, με το πρώτο αεροπλάνο μάχης τέταρτης γενιάς της χώρας το MiG-31 να είναι παγκόσμιος ηγέτης σε αυτό το θέμα όταν τέθηκε για πρώτη φορά σε υπηρεσία. Το Su-57 διαμορφώνεται επί του παρόντος ως μαχητικό πέμπτης γενιάς, αν και τα μεταγενέστερα μοντέλα παραγωγής αναμένεται να έχουν χαρακτηριστικά έκτης γενιάς με μια σειρά νέων τεχνολογιών που αναπτύσσονται επί του παρόντος γι ' αυτούς, αναφέρει το militarywatchmagazine.com.

Στο περιοδικό New Horizons που διαχειρίζεται η United Aircraft Corporation, ο επικεφαλής του Τμήματος Cockpit της εταιρείας Nikita Dorofeyev δήλωσε: "η αυτοματοποίηση, η ενσωμάτωση πληροφοριών και η πνευματική υποστήριξη είναι οι καθοριστικές απαιτήσεις για την εργονομία του πιλοτηρίου ενός σύγχρονου μαχητικού. Θεωρητικά, ο πιλότος, μετά την απογείωση και πριν από την προσέγγιση προσγείωσης, μπορεί να μην πετά καθόλου, αλλά να αναζητά και να επιτίθεται σε στόχους. Επιπλέον, αυτή η διαδικασία είναι επίσης επαρκώς αυτοματοποιημένη".

Σύμφωνα με την UAC, πολύπλοκες πληροφορίες τόσο για την τακτική κατάσταση όσο και για τα συστήματα αεροσκαφών δεν μπορούν να φιλοξενηθούν ταυτόχρονα στην περιοχή εμφάνισης του πιλοτηρίου ενός μονοθέσιου μαχητικού - και θα κινδύνευαν να συντρίψουν έναν πιλότο. Με τα ρωσικά μοντέλα μαχητικών που παράγονται στους μεγαλύτερους αριθμούς σήμερα να είναι διθέσια μαχητικά-δηλαδή τα Su-30SM και Su-34 -τα οποία μπορούν να φιλοξενήσουν έναν χειριστή οπλικών συστημάτων για να υποστηρίξουν τον πιλότο να ανταποκρίνεται στα δεδομένα και τα λειτουργικά όπλα, το Su-57 απαιτούσε μεγαλύτερη αυτοματοποίηση για να επιτρέψει σε έναν μόνο πιλότο να εκτελέσει τόσο αποτελεσματικά τα καθήκοντά του. 

Αυτό έχει συμπεριλάβει όχι μόνο μεγαλύτερη αυτοματοποίηση αλλά και χρήση τεχνητής νοημοσύνης - επί του παρόντος σε περιορισμένο βαθμό αλλά πιθανόν σε μεγαλύτερο στο μέλλον. Το μαχητικό εξασφαλίζει επί του παρόντος ότι οι πιλότοι παρέχονται μόνο με τα απαιτούμενα δεδομένα με βάση την αποστολή. Επιπλέον, γίνονται εκτιμήσεις για πιθανή παραλλαγή διθέσιου Su-57-ιδίως για εξαγωγή με τουλάχιστον έναν δυνητικό πελάτη να έχει εκφράσει προτίμηση για τέτοιες διαμορφώσεις. Η ανάγκη για διθέσια μαχητικό σε μια εποχή που η δυνατότητα εφαρμογής της τεχνητής νοημοσύνης αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς έχει τεθεί υπό αμφισβήτηση σε πολλές χώρες - ενώ κανένα μαχητικό πέμπτης γενιάς δεν έχει ακόμη αναπτυχθεί σε μια παραλλαγή διθέσιας έκδοσης. Το Su-57 τέθηκε σε υπηρεσία στη Ρωσική Πολεμική Αεροπορία από τον Δεκέμβριο του 2020 και ήταν το τρίτο μαχητικό πέμπτης γενιάς μετά τα αμερικανικά F-22 και F-35 και το κινέζικο J-20.

Print Friendly and PDF
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.