«Οχιές» και Rafale αλλάζουν τις ισορροπίες στο Αιγαίο: Τρέμουν τη «νέα» Πολεμική Αεροπορία οι Τούρκοι

Ποιοτική αναβάθμιση για την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία. Αναβαθμισμένα F-16 και Rafale χαλάνε τα σχέδια της Άγκυρας στο Αιγαίο.

Από: newpost.gr

Σκαλοπάτι ανεβαίνει η Πολεμική Αεροπορία με δύο κινήσεις που τρέχουν με γοργούς ρυθμούς φέρνοντας στα… μέτρα της το παιχνίδι στο Αιγαίο. Ο λόγος για την αναβάθμιση των F-16 σε επίπεδο Viper (Οχιά) και την απόκτηση των γαλλικών Rafale μία πρώτη γεύση των οποίων πήραμε για τα καλά στην άσκηση Skyros.

Στις ΗΠΑ η πρώτη ελληνική «Οχιά»

Το πρώτο F-16 Viper της Πολεμικής Αεροπορίας, που αναβαθμίστηκε στις εγκαταστάσεις της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ), έπειτα από τις επιτυχημένες δοκιμαστικές πτήσεις, απογειώθηκε την Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου από την 114 Πτέρυγα Μάχης με προορισμό τις ΗΠΑ.

Όπως ανακοίνωσε η ΕΑΒ, εκεί θα γίνουν οι απαραίτητοι έλεγχοι και οι τελικές πιστοποιήσεις στο συγκεκριμένο αεροσκάφος, το οποίο θα αποτελέσει το πρότυπο για το σύνολο των μαχητικών τού προγράμματος αναβάθμισης σε διαμόρφωση Viper. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα τεράστιας σημασίας για την Πολεμική Αεροπορία -που υλοποιείται με τη συνεργασία της ΕΑΒ και της Lockheed Martin- καθώς θα αυξήσει σημαντικά τις δυνατότητες του στόλου των μαχητικών της και θα ενισχύσει την υπεροχή της. Το αεροσκάφος θα κάνει μια στάση στο Βέλγιο και από εκεί θα πετάξει μέχρι το Τέξας, σε μια πορεία όπου αναμένεται να εφοδιαστεί εναέρια μέχρι 10 φορές σε πολύωρη πτήση.

Υπενθυμίζεται πως τη Δευτέρα ο υπουργός Εθνικής Αμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος, επισκέφθηκε τις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ, προκειμένου να επιθεωρήσει τις εργασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη για την αναβάθμιση των αεροσκαφών F-16 σε διαμόρφωση Viper και τη συντήρηση των μεταγωγικών C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας (Π.Α.). Ο κ. Παναγιωτόπουλος επιθεώρησε το πρωτότυπο αεροσκάφος F-16 Viper με τον κωδικό «005», το οποίο απογειώθηκε με τελικό προορισμό τις εγκαταστάσεις του Φορτ Γουόρθ. Σημειώνεται πως το σύνολο της σύμβασης που έχει υπογραφεί για την αναβάθμιση των F-16 ανέρχεται σε περίπου 1,1 δισ. δολάρια και διακηρυγμένος στόχος της ΕΑΒ και της Lockheed Martin είναι το πρόγραμμα να έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2027.

Τα «μυστικά» όπλα των Rafale

Πέραν των γνωστότερων οπλικών και άλλων συστημάτων που διαθέτει το υπερσύγχρονο γαλλικό μαχητικό αεροσκάφος Rafale έχει και άλλους «άσους» που θα συμβάλουν στη «θωράκιση» του Αιγαίου και της ευρύτερης περιοχής, δίνοντας στρατηγική υπεροχή στην Πολεμική Αεροπορία της χώρας μας.

Ο αισθητήρας υπερήχων (OSF) που έχει στο ρύγχος του που επιτρέπει στο μαχητικό να εγκλωβίζει παθητικά τους εχθρικούς στόχους. Δηλαδή πετάει με κλειστό ραντάρ, άρα είναι αόρατο για τα εχθρικά αεροσκάφη, εντοπίζει με τον αισθητήρα υπερήχων το εχθρικό σκάφος και βάλλει εναντίον του χωρίς μάλιστα ο πιλότος του να το γνωρίζει, καταρρίπτεται χωρίς να το καταλάβει.  Το επόμενο σύστημα είναι το ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης AESA. Έχει δυνατότητα να παρακολουθεί και να εγκλωβίζει 40 στόχους την ιδία στιγμή, και μάλιστα έχει δυνατότητα να πλήξει τους οχτώ πιο επικίνδυνους ταυτόχρονα σχεδόν. 

Παράλληλα, η σύζευξη δεδομένων (link 16) του επιτρέπει να διαμορφώνει μια ενοποιημένη εικόνα του πεδίου της μάχης την οποία μοιράζει σε όλες τις πλατφόρμες, στα F-16 Viper, στα επίγεια και ιπτάμενα ραντάρ, στις φρεγάτες που θα αποκτήσει το Πολεμικό Ναυτικό μπορεί να έχουν κλειστά ραντάρ και να παίρνουν εικόνα μόνο από το link

Τέλος, το σύστημα αυτοπροστασίας Spectra που «τυφλώνει» όχι μόνο τα εχθρικά συστήματα αεράμυνας αλλά και εχθρικά μαχητικά. Δεν είναι εύκολο να εγκλωβιστεί ακόμα και από το αντιαεροπορικό σύστημα S-400, ποσω μάλλον όταν πετάει σε περιοχή μακριά από τον εχθρό, διότι με τα όπλα που έχει μπορεί να καταρρίπτει αεροσκάφη ακόμα κι από απόσταση 60 χιλιομέτρων.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail