Τα προβλήματα κινητήρα για το F-35 υπονομεύουν την επιχειρησιακή του ετοιμότητα!

Freepen.gr - Το F-35A, μαχητικό πέμπτης γενιάς της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ θα δει κατώτερα επίπεδα απόδοσης το 2021 από ό, τι είχε προγραμματιστεί προηγουμένως λόγω συνεχιζόμενων προβλημάτων με τον κινητήρα F135 του αεροσκάφους. Αν και ο F135 είναι ο πιο ισχυρός κινητήρας που χρησιμοποιείται από οποιονδήποτε μαχητικό στον κόσμο, οι αξιωματούχοι του Πενταγώνου ανέφεραν ζητήματα με τη μονάδα ισχύος του ως βασική αιτία για τα χαμηλά ποσοστά διαθεσιμότητας του F-35 - το οποίο ήταν ένα από τα πολλά θέματα που καθυστέρησαν τα σχέδια του Πενταγώνου να δηλώσει το μαχητικό πλήρως έτοιμο. 

Όπως αναφέρει το militarywatchmagazine.com, ο κινητήρας παράγεται από την Pratt & Whitney, η οποία τώρα ανήκει στην Raytheon Technologies Corp., και έχει αντιμετωπίσει όχι μόνο ζητήματα επιδόσεων αλλά και έλλειψη μονάδων - εν μέρει λόγω του πολύ υψηλού αριθμού των F-35 που παράγονται σήμερα. Το F-35 κατασκευάζεται επί του παρόντος σε μεγαλύτερη κλίμακα από οποιοδήποτε άλλο δυτικό αεροπλάνο μάχης και για αρκετά χρόνια μέχρι το 2020 ήταν το μόνο μαχητικό που κατασκευάστηκε για την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ. Παρ ' όλα αυτά, τα πολλά σοβαρά ζητήματα επιδόσεων του αεροσκάφους οδήγησαν σε σκληρή κριτική από πολλούς αξιωματούχους, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων του ενός υπουργού Άμυνας.

Ο εκπρόσωπος του Πενταγώνου John Kirby τόνισε σχετικά με τα ζητήματα με τα ποσοστά ετοιμότητας του F-35: "η ηγετική ομάδα εδώ επικεντρώνεται σε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ανάκαμψης για να μετριάσει τον αντίκτυπο ετοιμότητας στις επιχειρησιακές μονάδες F-35... δεν θεωρούμε ότι τα ζητήματα του κινητήρα αυτή τη στιγμή αποτελούν θέμα ασφάλειας πτήσης, αλλά οι επιθεωρήσεις συντήρησης έχουν ως αποτέλεσμα την απρογραμμάτιστη απομάκρυνση του κινητήρα."Ένα εκκρεμές ζήτημα με τον F135 ήταν η υπερθέρμανση μιας επιφανειακής επίστρωσης στις λεπίδες του στροβίλου, κάτι που προκαλεί τη ρωγμή των λεπίδων και σημαίνει ότι οι κινητήρες πρέπει να τεθούν εκτός λειτουργίας νωρίτερα από το προγραμματισμένο και να υποβληθούν σε συντήρηση πιο συχνά. 

Αυτό ήταν μόνο ένας από τους πολλούς παράγοντες που υπονόμευσε τα ποσοστά διαθεσιμότητας του F-35 - με το αεροσκάφος να απαιτεί πολύ περισσότερη συντήρηση από το μαχητικό που σχεδιάστηκε για να αντικαταστήσει το F-16. Αυτό αντικατοπτρίζεται στο πολύ υψηλό λειτουργικό κόστος του F-35 για έναν μαχητικό μονού κινητήρα, το οποίο ξεπέρασε κατά πολύ τις εκτιμήσεις όταν ξεκίνησε το πρόγραμμα, σε περίπου 31.000 δολάρια ανά ώρα σε σύγκριση με το ωριαίο λειτουργικό κόστος του F-16 που κυμαίνεται περίπου στα μόνο 7.700 δολάρια - λίγο λιγότερο από το ένα τέταρτο όσων απαιτούνται του F-35. 

Παραμένει να δούμε πότε ή αν τα ζητήματα ετοιμότητας μάχης του F-35 θα επιλυθούν, αν και αναφέρεται ότι η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ σχεδιάζει να μειώσει πάνω από το ένα τρίτο των προγραμματισμένων παραγγελιών για το αεροσκάφος και αντ' αυτού να αγοράσει ενισχυμένες παραλλαγές του F-16, ένα αεροσκάφος που πλησιάζει τα 50 χρόνια από την πρώτη του πτήση, κι αυτό είναι ένα κακό σημάδι για το πρόγραμμα.

Είμαστε σίγουροι ότι χρειαζόμαστε αυτό το πανάκριβο αεροσκάφος;

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail