Η ώρα των φρεγατών: Ποια είναι η «ενδιάμεση λύση» για το Πολεμικό Ναυτικό

Με δεδομένο ότι οι μεγάλες Μονάδες του Στόλου, οι 13 συνολικά φρεγάτες που διαθέτει το Πολεμικό Ναυτικό θεωρούνται ήδη γερασμένες η ανάγκη για άμεση ενίσχυση πέρα από την παραγγελία καινούργιων πλοίων, τα οποία θα αρχίσουν να παραδίδονται μετά το 2024 δείχνει επιβεβλημένη.

Από: newpost.gr

Λύση για την ανανέωση του στόλου αναζητά το Πολεμικό Ναυτικό, καθώς οι μεγάλες μονάδες, οι 13 συνολικά φρεγάτες που διαθέτει θεωρούνται ήδη «γερασμένες». Το σοβαρότερο εμπόδιο στη διαδικασία για την επιλογή των νέων φρεγατών είναι τα μεταχειρισμένα πλοία, τα οποία προσφέρει κάθε χώρα προκειμένου να εξασφαλίσει την συμφωνία των 5 δισ.

Έτσι η ανάγκη για άμεση ενίσχυση πέρα από την παραγγελία καινούργιων πλοίων, τα οποία θα αρχίσουν να παραδίδονται μετά το 2024 δείχνει επιβεβλημένη, μιας και οι 9 φρεγάτες S έχουν ήδη συμπληρώσει σαράντα χρόνια υπηρεσίας στη θάλασσα ενώ και οι 4 ΜΕΚΟ αγγίζουν πλέον τις τρεις δεκαετίες.

Αυτή την περίοδο πάντως φαίνεται ότι είναι ελάχιστα τα μεταχειρισμένα πλοία τα οποία μπορούν άμεσα να ενσωματωθούν στο οπλοστάσιο του Στόλου, ενώ δείχνει σχεδόν αδύνατο οι ενδιαφερόμενες χώρες ή και τρίτες να αποδεσμεύσουν Μονάδες, οι οποίες αξιολογούνται θετικά από τους Έλληνες επιτελείς.

Μεταχειρισμένες φρεγάτες οι οποίες παραχωρούνται και ενδιαφέρουν το Πολεμικό Ναυτικό φαίνεται ότι δεν διαθέτουν τόσο οι Ισπανοί όπως και οι Άγγλοι αλλά ούτε οι Γερμανοί. Ήδη στο Πολεμικό Ναυτικό επικρατεί έντονος προβληματισμός και έχει αρχίσει να εξετάζεται το ενδεχόμενο να διαχωριστεί το ζήτημα της ενδιάμεσης λύσης, της παραχώρησης δηλαδή μεταχειρισμένων πλοίων από το πρόγραμμα για την απόκτηση νέων φρεγατών.

Αναφορικά με τα μεταχειρισμένα πλοία, χαρακτηριστική είναι η περίπτωση των δύο Ολλανδικών φρεγατών Μ οι οποίες είναι ουσιαστικά αναβαθμισμένες S όπως αυτές τις οποίες ήδη χρησιμοποιεί το Πολεμικό Ναυτικό. Πρόκειται για πλοία τα οποία ενδιαφέρουν το ΓΕΝ αφού βρίσκονται σε πολύ καλή κατάσταση και ο Στόλος μπορεί να τις ενσωματώσει και υποστηρίξει άμεσα τόσο με προσωπικό όσο και με ανταλλακτικά-υποδομές. Οι φρεγάτες S αν και συμπεριλαμβάνονται, σύμφωνα με πληροφορίες, στην Ολλανδική πρόταση φαίνεται ότι είναι αδύνατο να παραδοθούν άμεσα στο ΠΝ από το Βασιλικό Ολλανδικό ναυτικό μέχρι να τις αντικαταστήσει. Αυτό εκτιμάται ότι μπορεί να πάρει τουλάχιστον τέσσερα χρόνια κατά συνέπεια δεν αποτελούν την άμεση λύση που αναζητά το ΠΝ.

Η Γαλλία διαθέτει μεταχειρισμένες φρεγάτες τις οποίες φέρεται να προσφέρει ως ενδιάμεση λύση. Πρόκειται για τις La Fayette οι οποίες όμως σύμφωνα με τους Έλληνες επιτελείς ακόμα και αν αναβαθμιστούν θα έχουν σημαντικά μειονεκτήματα όπως η έλλειψη σόναρ ενώ και η ενσωμάτωση αυτών των πλοίων στο ΠΝ δεν θα είναι εύκολη τόσο σε ότι αφορά το προσωπικό όσο και τις υποδομές. Και φυσικά παραμένει άγνωστο πότε οι Γάλλοι θα μπορούν να τις παραδώσουν αναβαθμισμένες στον Ελληνικό Στόλο.

Μεταχειρισμένες φρεγάτες οι οποίες να επιχειρούν δεν διαθέτουν οι Αμερικανοί παρά μόνο παροπλισμένες Perry με μεγάλη ηλικία ενώ έως τώρα δείχνουν κάθετα αρνητικοί στην παραχώρηση αντιτορπιλικών Arleigh Burke τα οποία επιθυμεί το Πολεμικό Ναυτικό. Η Αθήνα φαίνεται ότι έχει αποφασίσει να απορρίψει πρόταση για παραχώρηση καταδρομικών Ticonderoga τόσο λόγο κόστους συντήρησης όσο και παλαιότητας αφού σε λίγα χρόνια δεν θα υποστηρίζονται από το Αμερικανικό ναυτικό ώστε να συντηρηθούν και να παραμείνουν ετοιμοπόλεμα.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail