Τι γνώριζε ο Πακιστανός Πρωθυπουργός για τη συντριβή της πτήσης PIA8303;

φωτο pkaviation.com
Η πτήση των Διεθνών Πακιστανών Αερογραμμών (PIA) PK8303, η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Λαχόρ-Καράτσι, συνετρίβη περίπου τρία χιλιόμετρα μακριά από το διεθνές αερολιμένα Τζίνα του Καράτσι στις 22 Μάϊου 2020, σκοτώνοντας 98 ανθρώπους. Η πτώση του αεροσκάφους ήταν αποτέλεσμα ανθρώπινου λάθους εκ μέρους του πιλότου αλλά και των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, σύμφωνα με την πρώτη έκθεση για το ατύχημα που δημοσιεύθηκε στις 24 Ιουνίου 2020. Η έκθεση της προκαταρκτικής έρευνας επίσης σημείωσε πως η πτώση του αεροσκάφους δεν έγινε εξαιτίας κάποιας τεχνικής βλάβης.

Του Δρ. Άλεν Σαλεριάν – Μετάφραση του Μιχάλη Κωνσταντίνου

Το αεροπλάνο ήταν περίπου 15 μίλια από το αεροδρόμιο όταν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας προειδοποίησαν τον πιλότο Σατζάντ Γκιούλ—ένας έμπειρός πιλότος με περισσότερες από 15.000 ώρες πτήσεων—ότι το αεροπλάνο πετούσε στα 10.000 πόδια αντί για τα προτεινόμενα 7.000 πόδια. «Είμαι άνετος», απάντησε ο πιλότος. Ακολούθησε στη συνέχεια δεύτερη προειδοποίηση όταν το αεροπλάνο βρισκόταν 10 μίλια από το αεροδρόμιο, ζητώντας από τον πιλότο να κατέβει στα 3.000 πόδια από τα 7.000 πόδια. «Είμαι ευχαριστημένος και μπορώ να αντιμετωπίσω την κατάσταση», απάντησε ο Γκιούλ.

Το αεροσκάφος, κατασκευής Airbus, προσγειώθηκε στον αεροδιάδρομο με ταχύτητα 327km/ώρα, δηλαδή πάνω από την μέγιστη ασφαλή ταχύτητα προσγείωσης, με το σύστημα προσγείωσης να μην έχει ανασυρθεί. Ο αριστερός κινητήρας προσέκρουσε το έδαφος πρώτα και πετάχτηκε στον αέρα για 300 μέτρα, ενώ τρία δευτερόλεπτα αργότερα, ο δεξιός κινητήρας χτύπησε το έδαφος, πριν προλάβει ο Γκιούλ να απογειώσει εκ νέου το τραυματισμένο αεροσκάφος, με αρκετή δύναμη ώστε να φτάσει σε ύψος 2.000 μέτρων.

Σύντομα όμως, ακολούθησαν οι τελευταίες πανικόβλητες λέξεις του καπετάνιου: «χάσαμε και τους δύο κινητήρες. Mayday, mayday». Στη συνέχεια, η πτήση 8303 συνετρίβη σε μία κατοικημένη περιοχή. Από θαύμα, υπήρξαν δύο επιζώντες.

Που οφείλεται η μη ορθολογική συμπεριφορά του πιλότου;

Η πρώτη προκαταρτική έκθεση για την συντριβή του αεροσκάφους, αντί να προσφέρει ικανοποιητικές απαντήσεις για το συμβάν, μάλλον προκαλεί περαιτέρω ερωτήματα. Το κυριότερο ερώτημα είναι πως και γιατί οι πιλότοι αγνόησαν τις προειδοποιήσεις που έλαβαν για το κίνδυνο που θα αντιμετώπιζαν.

Μήπως ο Γκιούλ αντιμετώπισε ξαφνική εγκεφαλική δυσλειτουργία, σιωπηλή καρδιακή προσβολή, εγκεφαλικό, παροδική ισχαιμική επίθεση, ή χαμηλό σάκχαρο στο αίμα;

Γιατί αγνόησαν τόσο ο Γκιούλ όσο και ο συγκυβερνήτης προειδοποιήσεις από τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και γιατί επιχείρησαν να προσγειωθούν χωρίς να έχουν ανασύρει το σύστημα προσγείωσης; Γιατί αγνόησαν την ειδική σήμανση και τον ήχο του συναγερμού του αεροσκάφους που τους προειδοποιούσε για τον άμεσο κίνδυνο συντριβής;

Είναι γνωστό πως ακόμα και μικρές ανωμαλίες στην ροή του αίματος προς τον εγκέφαλο ή στο επίπεδο οξυγόνου ή γλυκόζης μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την λειτουργία του εγκέφαλου. Μήπως νήστευε ο πιλότος Γκιούλ; Το ατύχημα συνέβη την τελευταία μέρα του Ραμαζάνι. Ποιοι είναι οι διεθνείς κανονισμοί, και οι εγχώριοι κανονισμοί του Πακιστάν, για την νηστεία των πιλότων;

Επίσης, πως εξηγείται η σιωπή του συγκυβερνήτη;

Προκαλεί έκπληξη το γεγονός πως δεν φαίνεται να υπάρχουν διεθνείς κανόνες για την νηστεία των πιλότων εν ώρα υπηρεσίας. Αυτό σημαίνει πως η απόφαση να πετάξει ένας πιλότος αεροπλάνο την ώρα που νηστεύει είναι εξαρτάται από την προσωπική του κρίση και μόνο.

Έκπληξη προκαλεί και ένα μήνυμα του Πακιστανού Πρωθυπουργού Ίμραν Καν που αναρτήθηκε στο Twitter, όπου έγραψε:

«Σοκαρισμένος και λυπημένος από το ατύχημα της PIA. Βρίσκομαι σε επικοινωνία με τον διευθυντή της PIA Αρσάντ Μαλίκ, ο οποίος έχει αποχωρήσει για το Καράτσι, και με τις ομάδες διάσωσης στο σημείο της συντριβής, καθώς αυτή είναι η προτεραιότητα αυτή τη στιγμή. Άμεσα θα ξεκινήσει έρευνα. Ευχές και συλλυπητήρια στις οικογένειες των νεκρών.

Που βρίσκεται το περίεργο; Το μήνυμα του Πρωθυπουργού δημοσιεύθηκε στο Twitter στις 14:10 τοπική ώρα Παρασκευής, περίπου 25 λεπτά πριν την συντριβή.

Τι γνώριζε ο Πρωθυπουργός για το ατύχημα πριν συμβεί;

Κάθε λεπτομέρεια ξεχωριστά απλά προκαλεί ερωτηματικά, αλλά αν πάρουμε όλες αυτές τις λεπτομέρειες μαζί, φαίνεται να υπαινίσσονται ένα κατασκευασμένο «ατύχημα». Η αρχική έκθεση, που σημείωσε πως είχε αποσπαστεί η προσοχή των πιλότων εξαιτίας του… κορωνιού, δεν εξηγεί γιατί οι πιλότοι επιχείρησαν να προσγειωθούν χωρίς να έχουν ενεργοποιήσει το σύστημα προσγείωσης και γιατί δεν αντέδρασαν στις αυτοματοποιημένες προειδοποιήσεις εντός του πιλοτηρίου. Η δυσοίωνα ανάρτηση του Πακιστανού Πρωθυπουργού είναι άξια περαιτέρω έρευνας, όπως επίσης είναι και η παράξενη συμπεριφορά και των δύο πιλότων.
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail