Περπάτημα: Πώς πρέπει να γίνεται για να αποκομίζετε τα μέγιστα οφέλη για την υγεία

Free-Photos / pixabay
Σύμφωνα με τα ευρήματα πρόσφατης επιστημονικής μελέτης όμως, για να βελτιώσετε πραγματικά την υγεία σας, πρέπει να περπατάτε με σκοπό, δηλαδή να βαδίζετε προς συγκεκριμένο προορισμό και όχι απλώς να... περιφέρεστε.

Από: onmed.gr

Αυτά τα ευρήματα ενθαρρύνουν κάθε ενδιαφερόμενο να προσπαθεί να περπατά περισσότερο και συχνότερα, αξιοποιώντας ακόμα και μικρά διαλείμματα στην εργασία ή περπατώντας από και προς το σπίτι ενός φίλου.

Στο πλαίσιο της μελέτης, οι ερευνητές εξέτασαν δεδομένα για πάνω από 125.000 άτομα ηλικίας από 18 έως 64 ετών, ταξινομώντας το περπάτημά τους σε κατηγορίες, όπως τα ψώνια, η βόλτα και η εργασία.

Τα αποτέλεσματα της έρευνας έδειξαν ισχυρή σύνδεση ανάμεσα στο περπάτημα και την συνολική εικόνα της υγείας του οργανισμού. Το μεγαλύτερο όφελος σχετίστηκε με το περπάτημα από την δουλειά προς το σπίτι, καθώς σύμφωνα με την έρευνα, αυξάνει τα επίπεδα υγείας κατά 6%.

Μια βασική συμβουλή για να κάνετε το περπάτημα σας πιο αποτελεσματικό, είναι σύμφωνα με τους ερευνητές, να αυξήσετε λίγο τον ρυθμό. Αυτός ήταν και ένας από τους λόγους που οι άνθρωποι είχαν βελτιωμένα επίπεδα υγείας, επειδή επιστρέφοντας από τη δουλειά είχαν συγκεκριμένο προορισμό.

Άλλος παράγοντας που σχετίζεται με το περπάτημα και επιδρά σε δείκτες υγείας, όπως τα επίπεδα χοληστερόλης, ο αριθμός λευκών αιμοσφαιρίων, η αναπνοή, ο όγκος του εγκεφάλου κ.α. είναι η ταχύτητα περπατήματος, που σύμφωνα με τους επιστήμονες μπορεί να αποτελέσει σημαντικό προγνωστικό παράγοντα της μελλοντικής υγείας.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στην επιθεώρηση Journal of Transport & Health.

Print Friendly and PDF
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.