Η Φ/Γ "Μπουμπουλίνα" και γιατί το Π.Ν. δεν έδινε το όνομά της σε πολεμικό πλοίο

Ήταν μεγάλη τιμή για μένα, να είμαι ο πρώτος κυβερνήτης της Φρεγάτας "Μπουμπουλίνα F-463", που την παραλάβαμε από την Ολλανδία.

υποναύαρχος ε.α.
πρόεδρος Κοινωνίας Αξιών

Μετα από εργασίες, τεχνική εκπαίδευση όλου του πληρώματος για όλα τα συστήματα στην Ολλανδία, επιχειρησιακή εκπαίδευση στο κέντρο επιχειρήσεων στην Ολλανδία (FREGHRON) και στην Μ. Βρετανία (FOST), πολυεθνικές και νατοϊκές ασκήσεις στον Ατλαντικό, που κράτησαν συνολικά 10 περίπου μήνες, γυρίσαμε στην Ελλάδα, με πρώτο λιμάνι στις Σπέτσες, τιμής ένεκεν για να καταθέσουμε στεφάνι στο μνημείο της Μπουμπουλίνας.

Το Πολεμικό Ναυτικό είχε δώσει δύο φορές πριν το όνομα της Μπουμπουλίνας σε πολεμικά πλοία, στις αρχές του προηγούμενου αιώνα, πλην όμως όλες τις φορές τα πλοία αυτά είχαν τραγικά ατυχήματα, προσάραξαν και ανατινάχθηκαν.

Έκτοτε το Π.Ν. είχε αποφασίσει να μην δώσει ξανά αυτό το ονομα σε Πολεμικό Πλοίο, λόγω της προκατάληψης που είχε δημιουργηθεί.

Ο Ναύαρχος Θεοδωρουλάκης όμως ως αρχηγός Ναυτικού και ο τότε Υπαρχηγός Ναύαρχος Μανουσογιαννάκης, τόλμησαν να ξεπεράσουν τις προκαταλήψεις και να δώσουν το όνομα στην Ολλανδική Φρεγάτα, κάνοντάς μου την τιμή να μου αναθέσουν την παραλαβή από την Ολλανδία και το ύψιστο καθήκον του πρώτου κυβερνήτη του πλοίου με το ιστορικό αυτό όνομα.

Ο Α/ΓΕΝ μάλιστα Ναύαρχος Θοεδωρουλάκης, αποχαιρετώντας με, με ενθάρρυνε και μου ευχήθηκε καλή επιτυχία και να μην αφήσω καμία προκατάληψη να κυριαρχήσει!

Πράγματι ή παραλαβή εξελίχθηκε άριστα, οι αξιολογήσεις του πλοίου σε όλα τα επιχειρησιακά στάδια εκπαίδευσης ήταν άριστες, οι προλήψεις πλέον είχαν πια ξεπερασθεί και κανείς δεν ξαναμίλησε για την κακοτυχία της Μπουμπουλίνας.

Οι κυβερνήτες που ακολούθησαν για μία περίπου δεκαπενταετία, καθόλου δεν αίσθάνθηκαν το βάρος των προκαταλήψεων που είχαν κυριαρχήσει στο Π.Ν. για ένα περίπου αιώνα.

Όμως....

Η Φ/Γ Μπουμπουλίνα όταν ήλθε από την Ολλανδία, ήταν η πλέον εκσυγχρονισμένη από όλες τις άλλες ιδίου τύπου, η μόνη που είχε δορυφορικά συστήματα επικοινωνίας και η μόνη τύπυ S που έπαιρνε Ε/Π Sikorsky S-70.

Κατόπιν αυτού το Π.Ν. όταν ξεκίνησε το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των Φρεγατών τύπου S, αποφάσισε να διατήρησει την Φ/Γ Μπουμπουλίνα όπως έχει, αφού ήταν ήδη σε καλύτερο επίπεδο (το Π.Ν. μάλιστα την έστελνε συχνά στις ασκήσεις του ΝΑΤΟ ως πλοίο διοικήσεως και οι Νατοϊκοί την αποκαλούσαν "The Fast Ship") και δεν την συμπεριέλαβε στο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού όπως τις άλλες Φ/Γ τύπου S.

Ως αποτέλεσμα, όταν πλέον είχε ολοκληρωθεί το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των Φ/Γ τύπου S και έπρεπε να μειωθεί ο αριθμός των Φ/Γ, να επιλεγεί η Φ/Γ Μπουμπουλίνα για παροπλισμό.
Η κακοδαιμονία της Μπουμπουλίνας ξανακτύπησε, ευτυχώς με άλλο πρόσωπο αυτήν την φορά!

Αναρωτιέμαι, θα δοθεί ξανά το όνομα της Μπουμπουλίνας σε πολεμικό Πλοίο όπως αρμόζει στην μεγάλη αυτή ηρωϊδα γυναίκα της Ελληνικής επανάστασης, στην Ναύαρχο Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα;

Είθε η σημερινή ηγεσία του Π.Ν να τολμήσει, όπως έκανε ο Νάυαρχος Θεοδωρουλάκης!

Το βίντεο είναι απο την περίοδο που διετέλεσα κυβερνήτης της Φρεγάτας, με ένα άριστο πλήρωμα.

Print Friendly and PDF
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.