Το ΥΕΝ οφείλει εξηγήσεις για την υγειονομική βόμβα του ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ

Χθες αναφερθήκαμε στη δραματική ιστορία του επιβατηγού-οχηματαγωγού ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ το οποίο στα τέλη του Φεβρουαρίου / αρχές Μαρτίου ναυλώθηκε στην τουρκική Miray Cruise International [link] για να χρησιμοποιηθεί ως πλωτό ξενοδοχείο στα ναυπηγεία της ισπανικής πόλης Καντίζ αφού πρώτα προσέγγισε στο Τσεσμέ για προμήθειες και επιβίβαση του ξενοδοχειακού προσωπικού. 

Του Στρατή Μαζίδη

Το τι ακριβώς συμβαίνει με το πλοίο το οποίο αποτελεί υγειονομική βόμβα η οποία μπορεί να καταπονήσει σε μεγάλο βαθμό τις αντοχές του ΕΣΥ, την ώρα που όλοι εμείς έχουμε κλειστεί στα σπίτια μας, το αναφέραμε στο χθεσινό άρθρο.
  
Πάμε τώρα να δούμε τα γκρίζα σημεία αυτής της ιστορίας του ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ, που ειρήσθω εν παρόδω, ναυλώθηκε στους Τούρκους την περίοδο της κρίσης του Εβρου.

Διαβάζουμε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως:



Με βάση το marinetraffic το ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ έφτασε στον Πειραιά στις 22 Μαρτίου.


Το ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ το γνωρίσαμε ως επιβατηγό / οχηματαγωγό άσχετα αν στο υπουργείο υγείας αναφέρονται σε αυτό ως...κρουαζιερόπλοιο. 

Ωστόσο το πλοίο δεν εκτελούσε ακτοπλοϊκά δρομολόγια. Για αυτό άλλωστε και ναυλώθηκε. Το αν ήταν μια συνετή κίνηση να ναυλωθεί σε Τούρκους ναυλωτές προσεγγίζοντας στο Τσεσμέ κι ενώ ο κόσμος βοούσε ότι η γειτονική χώρα αντιμετωπίζει μείζον πρόβλημα με τον κορωνοϊό, ας το αξιολογήσει ο καθένας μας.

Άσχετως της γκρίζας ζώνης του αν το ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ εμπίπτει στην κατηγορία των πλοίων που αναφέρει το ΦΕΚ, κάποια πράγματα είναι ξεκάθαρα.

Πρώτον, το πλοίο απέπλευσε από το Τσεσμέ στις 9/3 και τελικά κατέληξε στον Πειραιά στις 22/3 διότι δε γνωρίζουμε που ήταν όλο το ενδιάμεσο διάστημα. Θα μάθουμε όμως. Επειδή το να περάσεις από το Τσεσμέ σε ελληνικής δικαιοδοσίας θαλάσσιες περιοχές είναι ζήτημα κάποιων λεπτών και το να έρθεις στη Ράδα του Πειραιά λίγων ωρών, ο κοινός νους δυσκολεύεται να πιστέψει ότι ο Ελβετός 72χρονος μάγειρας εμφάνισε τα σημάδια ξαφνικά με το που πέρασε το πλοίο σε ελληνική δικαιοδοσία.

Ούτε φυσικά προσέγγισε για κάποιον άλλο λόγο, αφού το πλοίο - υποτίθεται - πήρε προμήθειες στην Τουρκία και συνεπώς όφειλε να πλεύσει προς Καντίζ, όχι τη Ράδα Πειραιά.

Δεύτερον, από τους περίπου 380 συνολικά επιβαίνοντες, αν αφαιρέσουμε το πλήρωμα του πλοίου όπως αυτό προσδιορίζεται από το πιστοποιητικό Safe Manning που εκδίδει η σημαία, όλοι οι υπόλοιποι είναι επιβάτες, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων αλλοδαποί. Πώς επετράπη να έρθει το πλοίο ενώ ήταν πια σε ισχύ η απαγόρευση;

Τρίτον, θα πει κανείς ότι το πλοίο δεν κατέπλευσε αλλά βρίσκεται αρόδο. Αυτό πρακτικά ως προς το ότι αποτελεί μια εν δυνάμει υγειονομική βόμβα δεν κάνει καμία διαφορά. Αν τα σημερινά 41 [μαζί με τα νέα 20 που ανακοινώθηκαν σήμερα] κρούσματα, που ευχόμαστε να παραμείνουν τόσα, ω μη γένοιτο παρουσιάσουν επιδείνωση ή χρειαστούν νοσηλεία και εν συνεχεία διασωλήνωση, δε θα μεταφερθούν στα δημόσια νοσοκομεία; Δε θα στερήσουν κλίνες από ανθρώπους που έχουν πληρώσει εισφορές στο σύστημα επί τόσα χρόνια για μια τέτοια αχρείαστη στιγμή; Δεν κλειστήκαμε όλοι στα σπίτια μας για να δώσουμε χρόνο στο σύστημα υγείας να οργανωθεί; Γιατί εισήχθη αυτή η υγειονομική βόμβα στην Ελλάδα και δεν παρέμεινε στην Τουρκία όπου άλλωστε συναρμολογήθηκε και πυροδοτήθηκε; 

Τέταρτον, μπορεί να ακούγονται σκληρά τα παραπάνω, κάνεις όμως δεν υποχρέωσε κανέναν να στείλει το πλοίο στην Τουρκία ή να παραμείνει σε αυτό ενώ επρόκειτο να πλεύσει προς μια επικίνδυνη υγειονομικά χώρα. Όσοι έχουμε περάσει από ναυτιλιακά γραφεία, ξέρουμε πως είναι ξαφνικά να παίρνεις μήνυμα από το πλοίο και να σου λέει ο Χ ότι εγώ δεν κάνω αυτό το ταξίδι, βγάλε με έξω κι εσύ μετά να τρέχεις να προλάβεις. 

Πέμπτον, η απαγόρευση αυτή έγινε για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας. Η χώρα μας θα μπορούσε απλά να μεριμνήσει για τον επαναπατρισμό των όποιων επιβαινόντων Ελλήνων από το Τσεσμέ κι ας είχαν πάρει μόνοι τους τα ρίσκα τους. Για τους υπόλοιπους επιβαίνοντες που ανήκουν στο ξενοδοχειακό προσωπικό όφειλαν και οφείλουν ακόμη να μεριμνήσουν οι χώρες καταγωγής τους.

Τα ΜΜΕ και οι δημοσιογράφοι δεν αναδεικνύουν το ζήτημα. Εστιάζουν σε αμφισβητούμενα βίντεο της Θεσσαλονίκης. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι το ΥΕΝ δεν οφείλει κάποιες εξήγησεις στον ελληνικό λαό που έχει κλειστεί μέσα για να βοηθήσει το ΕΣΥ ενώ υπάρχουν πόσες χαραμάδες ανοικτές, μια εκ των οποίων και το εν λόγω πλοίο.
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail