Η καλύτερη πρόταση-ευκαιρία που έπεσε ποτέ στο τραπέζι για το Ελληνικό και δεν αδράξαμε

Με το άνοιγμα του αεροδρομίου στα Σπάτα, η τότε ελληνική κυβέρνηση επέλεξε το κλείσιμο του αερολιμένα του Ελληνικού, ο οποίος θα μπορούσε να εξακολουθεί να λειτουργεί όπως συμβαίνει σε τόσες άλλες μεγάλες πόλεις του κόσμου.

Του Στρατή Μαζίδη

Ήταν στην πρώτη κυβερνητική θητεία Καραμανλή όταν ήρθε από το εξωτερικό μια εξαιρετική πρόταση για την περιοχή. Ο ισχυρός άνδρας της Φόρμουλα 1, Μπέρνι Εκλεστον σε μια εποχή όπου αναδιοργάνωνε το καλεντάρι με επιπρόσθετους νέους αγώνες, διαμήνυσε τότε μέσω ΕΛΠΑ, πως "αν φτιάξετε πίστα στο Ελληνικό, θα σας φέρω αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος". 

Αυτό δεν αμφισβητείται διότι στενό μου πρόσωπο εργαζόταν επί σειρά ετών στην ΕΛΠΑ, η οποία εκείνα τα χρόνια έτρεχε το Ράλι Ακρόπολις (όπως ήταν τότε και άλλους αγώνες), ζούσε από κοντά τους αγώνες, στελέχη της διοίκησης της ΕΛΠΑ ήταν υψηλά ιστάμενα πρόσωπα και με διεθνές κύρος στη FIA (διεθνής ομοσπονδία) και αρκετοί εξ αυτών συναντιούνταν τακτικά ανά τους αγώνες καθώς επιφορτίζονταν κάθε χρόνια και με αντίστοιχους ρόλους στους αγώνες. Θυμάμαι έντονα πόσο το συζητούσαμε εκείνη την περίοδο.

Η πίστα Φόρμουλα 1 στο Ελληνικό θα καθιστούσε την περιοχή επίκεντρο του κόσμου για 3-4 ημέρες το χρόνο λόγω του αγώνα με ό,τι αυτό συνεπάγεται ενώ πιθανότατα θα έφερνε κι άλλες διοργανώσεις στη χώρα, θα βοηθούσε με δράσεις στη δημιουργία σωστής οδηγικής νοοτροπίας και φυσικά θα σήμαινε πολλές θέσεις εργασίας.

Ωστόσο τότε βρέθηκε ένας πολιτικός ογκόλιθος στο ΥΠΕΧΩΔΕ, ο Γιώργος Σουφλιάς. «Όσο είμαι εγώ υπουργός ΠΕΧΩΔΕ και καθορίζω τη χρήση γης δεν πρόκειται να λειτουργήσει η Formula 1 στο Ελληνικό» είπε ο κ. Σουφλιάς και προσέθεσε ότι το Ελληνικό θα γίνει το μεγαλύτερο μητροπολιτικό πάρκο και συνεπώς είναι αδιανόητο μέσα σε οικιστικό ιστό να λειτουργήσει η Formula.

Η ασχετοσύνη του έσπαγε κόκαλα. Οι περισσότερες πίστες της Φόρμουλα 1 είναι ταυτόχρονα μέρη μεγάλων πάρκων, ενώ σε άλλες περιπτώσεις τμήματα δάσους όπως η Μόντσα στην Ιταλία, το Χόκενχάιμ στη Γερμανία και το Σπα στο Βέλγιο. Ο υπουργός δεν είχε ακούσει για το Αλμπερτ Παρκ στον αγώνα της Αυστραλίας. Όσο για τον οικιστικό ιστό να απαντήσουμε ότι το διανοείται επί δεκαετίες το Μονακό, ενώ πιο πρόσφατα το διανοήθηκαν στο Μπακού σε έναν από τους ωραιότερους αγώνες με τα αυτοκίνητα να τρέχουν κάτω από πύργους και ιστορικά κτίρια.

Τα χρόνια πέρασαν. Ο Σουφλιάς μετά από λίγα χρόνια πήγε σπίτι του. Η ΕΛΠΑ μπήκε στη ζώνη του οριστικού λυκόφωτος έχοντας αποτύχει να διαχειριστεί σωστά την κρίση των αρχών της δεκαετίας του 1990, η παρακμή της έφερε το Ράλι Ακρόπολις εκτός παγκοσμίου πρωταθλήματος και η ευκαιρία η χώρα να αποκτήσει αγώνα Φόρμουλα 1 έχοντας ανθρώπους μέσα στα πράγματα που ήξεραν από αγώνες, χάθηκε.

Κι όλα αυτά γιατί ένας Σουφλιάς όρθωσε το πολιτικό του ανάστημα. Επειδή τον ενοχλούσαν οι ήχοι των κινητήρων, θα ακούμε τους ήχους από ρουλέτες και μηχανάκια κουλοχέρηδων.
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.