Η αρχή του τέλους για τους ναυτικούς; Η Ρωσία θα αναπτύξει μη επανδρωμένα πλοία για την Αρκτική


Photo courtesy of the RFNC-VNIIEF press service
Η Rosatom, η Κρατική Εταιρεία Ατομικής Ενέργειας της Ρωσίας, κάνει ένα ακόμη βήμα προς τα εμπρός, τοποθετώντας την ως πρωταγωνιστή στην ανάπτυξη της Αρκτικής. Μια πρόσφατη μελέτη που έγινε σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Πειραματικής Φυσικής (VNIIEF) της Ρωσίας, ανοίγει το δρόμο για το πώς η μελλοντική ναυτιλία στα παγωμένα νερά μπορεί να γίνει πιο οικονομικά, αποδοτικά και ασφαλέστερα.

Thebarentsobserver.com  / Thomas Nilsen
Απόδοση - Παρουσίαση: Freepen.gr

Η μελέτη, που αναφέρθηκε για πρώτη φορά από το RIA Novosti, αναφέρει ότι θα είναι δυνατό να πραγματοποιηθούν σημαντικές βελτιώσεις στο κύτος των πλοίων αν μπορούν να κατασκευαστούν χωρίς να χρειαστεί να υπάρχει μέριμνα για χώρους ενδιαίτησης.

Το φορτίο μπορεί να τοποθετηθεί στην πρύμνη, οι διαστάσεις των σκαφών θα βελτιστοποιηθούν με πιο ευνοϊκό τρόπο, καθιστώντας το ταξίδι πιο αποτελεσματικό στα ύδατα της Αρκτικής. Παρόλα αυτά, ένας από τους ισχυρά πυρηνοκίνητα παγοθραυστικά θα καθοδηγούν το κονβοί στην Αρκτική είτε πλέουν από/προς λιμάνι της περιοχής είτε περνούν τράνζιτ.

Είχαμε παρουσιάσει στη Freepen.gr πριν αρκετούς μήνες το ρωσικό σχεδιασμό για τη λεγόμενη διαδρομή του Βορρά που προωθεί η Μόσχα.

Ένα επόμενο βήμα στη μελέτη θα είναι η ανάπτυξη ψηφιακών μοντέλων και η πραγματοποίηση μοντέλων προσομοιώσεων τέτοιων αυτόνομων φορτηγών πλοίων.

Οι ερευνητές υπογραμμίζουν πως τα μη επανδρωμένα σκάφη θα είναι ασφαλέστερα από τα πλοία που λειτουργούν με πληρώματα. Το 60-80% όλων των περιστατικών πλοίων προκαλούνται από ανθρώπινα λάθη, είτε σε πλοήγηση είτε για άλλους λόγους. Αντί για τους ανθρώπους, τα νέα αυτόνομα πλοία θα πλοηγηθούν σε συστήματα ηλεκτρονικών υπολογιστών που συνδέονται με ραδιοσήματα και ψηφιακή παρακολούθηση των κινήσεων του πλοίου στο νερό.

«Αυτό θα γλυτώσει οικονομικούς πόρους, ειδικά σε δύσκολες συνθήκες στην περιοχή της Αρκτικής», λένε οι πυρηνικοί ερευνητές.

Η μελέτη εστιάζει στη Νορβηγία και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπου διεξάγονται αρκετές παρόμοιες μελέτες της αυτόνομης ναυσιπλοΐας. Στη Νότια Νορβηγία, η βιομηχανική εταιρία Yara πρόκειται να ανοίξει μια γραμμή για μη επανδρωμένα πλοία κοντέινερ μεταξύ του εργοστασίου λιπασμάτων στο Herøya και του λιμένα Brevik. Το πρώτο ταξίδι θα πραγματοποιήσει το δρομολόγιο το 2020.

Υπό το πρίσμα αυτό ίσως ανοίγει μια δύσκολη συζήτηση για το μέλλον του ναυτικού επαγγέλματος. Οι μηχανές και οι υπολογιστές αντικαθιστούν τους ανθρώπους. Ωστόσο η ναυτοσύνη, ειδικά για χώρες όπως η Ελλάδα, δεν μπορεί να αντικατασταθεί από μηχανές, οι οποίες ακόμη κι αν δεν κάνουν "λάθη" παρουσιάζουν άλλες αστοχίες.
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail