Ποια είναι η Φ/Γ ΕΛΛΗ που πρωταγωνιστεί τις τελευταίες κόντρα στους Τούρκους στο Αιγαίο

Η Φ/Γ ΕΛΛΗ F-450 είναι η πρώτη φρεγάτα τύπου STANDARD του Πολεμικού Ναυτικού. Όπως σημειώνεται στην ιστοσελίδα του Πολεμικού Ναυτικού κατασκευάστηκε στην Ολλανδία από την εταιρεία Royal Schelde. 

Η σύμβαση για την πώληση του πλοίου στο Πολεμικό Ναυτικό υπεγράφη στην Αθήνα το 1980 και η Ελληνική Σημαία υψώθηκε στο πλοίο την 10 Οκτωβρίου 1981 στο Vlissignen της Ολλανδίας. Η έναρξη ναυπηγήσεως έγινε το 1978 και η καθέλκυση τον Ιούλιο του 1979, σαν το πέμπτο πλοίο της σειράς τύπου STANDARD, που είχε παραγγείλει το Ολλανδικό Ναυτικό.

Το όνομα ΕΛΛΗ δόθηκε στην πρώτη φρεγάτα του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού σε ανάμνηση του τορπιλλισθέντος καταδρομικού ΕΛΛΗ την 15 Αυγούστου 1940 στο λιμάνι της Τήνου, όπου είχε σταλεί για τον εορτασμό της Παναγίας. Το εν λόγω καταδρομικό είχε ονομασθεί έτσι εις ανάμνηση της νικηφόρου ναυμαχίας του ελληνικού στόλου εναντίον του τουρκικού στην χερσόνησο της 'Ελλης. Η ΦΓ ΕΛΛΗ είναι το τρίτο διαδοχικά πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού το οποίο φέρει το όνομα ΕΛΛΗ.

Το πρώτο πλοίο με το όνομα ΕΛΛΗ ήταν το πρώην κινεζικό Fei-Hung, το οποίο ναυπηγήθηκε το έτος 1912 στις ΗΠΑ και αγοράσθηκε από την Ελληνική Κυβέρνηση το 1912. Έλαβε μέρος στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και στην Μικρασιατική εκστρατεία. Βυθίστηκε στις 15 Αυγούστου 1940 από ιταλικό υποβρύχιο, σε ειρηνική περίοδο, ενώ ήταν αγκυροβολημένο έξω από το λιμάνι της Τήνου όπου είχε καταπλεύσει για τον εορτασμό της Παναγίας. Το δεύτερο ΕΛΛΗ, πρώην Ιταλικό Eugenio di Savoia, παραχωρήθηκε στην Ελλάδα τον Ιούλιο του 1950 σε αντικατάσταση του τορπιλλισθέντος ΕΛΛΗ. Το 1959 μεθόρμισε στον όρμο της Σούδας όπου χρησιμοποιήθηκε για έδρα του Ναυάρχου Αρχηγού Κρητικού Πελάγους (ΑΚΙΠ).

ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ


ΟΝΟΜΑ
ΑΠΟ
ΕΩΣ
DETERENCE FORCE 2/89
06/10/89
17/10/89
ΝΕΑΡΧΟΣ (DESERT SHIELD)
31/10/90
13/01/91
ΕΠΙΤΗΡΗΣΗ ΕΡΥΘΡΑΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ, ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΟΗΕ
09/01/91
13/04/91
ΝΕΑΡΧΟΣ (DESERT STORM)
12/04/91
31/07/91
SHARP GUARD
11/10/93
22/11/93
DYNAMIC IMPACT 94
02/05/94
19/05/94
SHARP GUARD
10/08/95
28/11/95
DYNAMIC MIX 00
19/05/00
03/06/00
ΤAPON 00
12/09/00
04/10/00
ΑΛΕΧΑΝΔΡΕΙΑ 01
24/05/01 
01/06/01
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ BOST (FOST, UK)
15/02/02
11/07/02
SNFM – ACTIVE ENDEAVOUR 
10/01/03 
02/04/03
SNFM – ACTIVE ENDEAVOUR
01/06/04
02/08/04
ΙΦΙΤΤΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ Ο.Α.
12/08/04
29/08/04
DOLPHIN 05
24/10/05
02/11/05
SNMG 2 – ACTIVE ENDEAVOUR
14/01/07
07/05/07
ATALANTA
04/08/10
08/12/10
RAMSTEIN GUARD 13
15/10/13
23/10/13
ARIADNE 16
02/03/16
12/03/16
PHOENIX EXPRESS 16
14/05/16
27/05/16


ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Διαστάσεις: 130,5/14,6/6,2 μέτρα
Εκτόπισμα: 3.630 τόν.
Πρόωση: 2 RR Olympus 56.800 HR, 2 RR Tyne 10
Ταχύτητα: 30 κόμβοι
Πλήρωμα: 198
Οπλισμός: 2 πυροβόλα 76 χιλ. ΟΤΟ Melara, 2 συστήματα εγγύς προστασίας Phalanx, σύστημα Κ/Β Ε.Ε. Harpoon και Ε/Α Sea Sparrow. Επίσης Α/Υ τορπίλες και σύστημα ΗΝ αντίμετρων. Έχει δυνατότητα μεταφοράς 2 Ε/Π ΑΒ-212 ή ενός (1) Ε/Π SH-70B .

Ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία Koninklijka Maatschappij de Schelde στο Vlissingen της Ολλανδίας, μαζί με τη Φ/Γ ΛΗΜΝΟΣ, μετά από παραγγελία του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού. Η παραλαβή του πλοίου έγινε στις 10 Οκτωβρίου 1981 με πρώτο κυβερνήτη τον Αντιπλοίαρχο Γρηγόρη Δεμέστιχα ΠΝ. Κατέπλευσε στην Ελλάδα στις 15 Νοεμβρίου 1981. Του ιδίου τύπου: ΛΗΜΝΟΣ, ΑΔΡΙΑΣ, ΑΙΓΑΙΟΝ, ΝΑΒΑΡΙΝΟΝ, ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ, ΚΑΝΑΡΗΣ. ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ και ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ. Έλαβε μέρος στον πόλεμο του Κόλπου, εφαρμόζοντας τις αποφάσεις του ΟΗΕ εναντίον του Ιράκ (1990-91), στην περιοχή της Ερυθράς θάλασσας καθώς και στις αντιπειρατικές επιχειρήσεις στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή του Κέρατος της Αφρικής (2010). Τα ΕΛΛΗ και ΛΗΜΝΟΣ έχουν ενισχυμένο Α/Α οπλισμό έναντι των λοιπών. Από το Νοέμβριο 2007 έως τον Ιούλιο 2009, το πλοίο εκτέλεσε Εκσυγχρονισμό Μέσης Ζωής (ΕΜΖ) στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ) και από το Νοέμβριο 2016 έως το Μάρτιο 2017, Μετασκευή Ελικοδρομίου (Ε/Δ) και εργασίες Δεξαμενισμού και Συντήρησης, επίσης στα ΕΝΑΕ .
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail