Διαλιέχτε! Μεθαμφεταμίνη ή MEΘ;

Του Δρ. Νίκου Γεωργαντζά και της Βάσιας Ζαριφοπούλου

Η μεθαμφεταμίνη (μεθ), όπως και η «κρίσταλ μεθ», δηλαδή η συντετμημένη ονομασία της κρυσταλλικής μεθαμφεταμίνης, είναι παράνομα ναρκωτικά.
΄Oπως όλα τα ναρκωτικά, είναι επικίνδυνες και ισχυρές χημικές ουσίες, ήτοι δηλητήρια, τα οποία πρώτα ενεργούν ως ψυχοενεργά διεγερτικά και στη συνέχεια αρχίζουν να καταστρέφουν συστηματικά τα όργανα του ανθρωπίνου σώματος.

Είναι οι χημικές αυτές ουσίες που, σε υψηλές δόσεις, προκαλούν ευφορία, ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και χαλάρωση των καθημερινών μηχανισμών ψυχολογικής άμυνας. Συντελούν κυρίως στο «σβήσιμο της μνήμης», που «ενοχλεί», επειδή είναι η μνήμη που δημιουργεί ένα αυξημένο αίσθημα ευθύνης.

Το ακρωνύμιο MEΘ είναι επίσης ένα μέρος της προπαγάνδας του δεσποτικού καθεστώτος εξουσίας της τυραννικής κομματοκρατίας. Είναι όλα εκείνα τα φαινόμενα που αφορούν στα μυστήρια (Μ), στην εξουσία (Ε) και τα θαύματα (Θ), που προβάλλουν οι άνευ ‘ν’ κομματαθρώποι του τυραννικού καθεστώτος εξουσίας, για τον κατευνασμό και την χειραγώγησι των εξουσιαζομένων ανθρώπων, από το τυραννικό καθεστώς εξουσίας και κατοχής.

Στην νεο-μετα-μοντέρνα μας προσωρινότητα, ο «Μεγάλος Ιεροεξεταστής» στο μυθιστόρημα «Οι αδελφοί Καραμαζώφ», του Ρώσου συγγραφέα Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι (1821-1881), ίσως είναι ο πρώτος καθεστωτικός, που προβάλλει τα μυστήρια, την εξουσία και τα θαύματα (ΜΕΘ), για τον κατευνασμό και την χειραγώγησι των εξουσιαζομένων από το καθεστώς ανθρώπων. Το μυθιστόρημα του Ντοστογιέφσκι είναι εμφανώς εμπνευσμένο από το αφήγημα «Don Carlos» του Friedrich von Schiller. Κατά την παραλαβή δε του βραβείου Νόμπελ Λογοτεχνίας, τον Δεκέμβριο του 1957, ο Albert Camus το χρησιμοποίησε ως κεντρικό θέμα της ομιλίας του.

Επιπλέον, o Βρετανός συντηρητικός Άρθουρ Νέβιλ Τσάμπερλαιν ή Arthur Neville Chamberlain (1869-1940) υπήρξε ο εμπνευστής της πολιτικής τού κατευνασμού ή «policy of appeasement», έναντι της Γερμανίας και του καγκελαρίου της, Αδόλφου Χίτλερ. Η πολιτική αυτή αποσκοπούσε στην αποτροπή ενός νέου παγκοσμίου πολέμου και συγκέντρωσε ευρεία αποδοχή ―τουλάχιστον έως τον Μάρτιο του 1939 και την προσάρτησι της Τσεχίας στο Γερμανικό Ράιχ― τόσον στο εσωτερικό της Μεγάλης Βρετανίας, όσον και διεθνώς.

Αργότερα, ο Τσάμπερλαιν και η πολιτική του κατευνασμού δέχθηκαν δριμεία κριτική. ΄Οπως τώρα, έτσι και τότε, η πολιτική του κατευνασμού ΜΕΘ έκανε χρήσι των μυστηρίων, της εξουσίας και των θαυμάτων, για τον κατευνασμό των εξουσιαζομένων ανθρώπων, στο πλαίσιο της ευρυτέρας εξωτερικής πολιτικής της Μεγάλης Βρετανίας, έναντι της Γερμανίας, την εποχή τού Μεσοπολέμου.

Είναι σύμπτωσι το ότι η «μεθ», η «κρίσταλ μεθ» και η καθεστωτική πολιτική του κατευνασμού «ΜΕΘ» είναι ναρκωτικά που διανέμονται αφειδώς στους εξουσιαζομένους ανθρώπους; Είναι επίσης σύμπτωσι το ότι η ΜΕΘ είναι και το ακρωνύμιο της Μονάδας Εντατικής Θεραπείας;

Μήπως τελικά η συνήθης τακτική των τσιγγάνων «Ασήμωσε, για να σε πω τη μοίρα σου» είναι η πλέον επιβεβλημένη από το δεσποτικό καθεστώς εξουσίας και η πλέον αποδεκτή από τις εν συγχύσει διατελούσες Ελληνίδες και τους εν συγχύσει διατελούντες Έλληνες;

Μερικά από τα αποτελέσματα των εκλογών της Κυριακής 18 Μαϊου 2014 δείχνουν πως: όχι μόνον συλλογικά παρουσιάζουμε ένα στερητικό σύνδρομο στις «χημικές ουσίες» του καθεστώτος, αλλά πληρώνουμε και όσο-όσο για να τις προμηθευτούμε. Για να δούμε, με όλες τούτες τις συμπτώσεις, ποίοι πλανήτες έχουν αρχίσει να κουτουλάνε;


Ο Δρ. Νίκος Γεωργαντζάς είναι καθηγητής συστημικής δυναμικής στο Πανεπιστήμιο Fordham της Νέας Υόρκης. Η συστημική δυναμική είναι μία σχετικά νέα επιστήμη, που τα τελευταία χρόνια σημειώνει ραγδαία εξέλιξι, τόσο στην Αμερική όσο και στην Ασία και την Ευρώπη. Ο Δρ. Γεωργαντζάς είναι ιδρυτικό μέλος του ελληνικού τμήματος στον παγκόσμιο οργανισμό συστημικής δυναμικής, έχοντας διατελέσει πρόεδρος του παγκοσμίου σχετικού συνεδρίου, που έγινε στην Αθήνα το 2008. Κατατάσσεται στους κορυφαίους παγκοσμίως επιστήμονες στον τομέα του, με δημοσιεύσεις σε πλήθος επιστημονικών περιοδικών και βιβλίων. Πέρα από τα ακαδημαϊκά του καθήκοντα, με τα συνεχή άρθρα-παρεμβάσεις του βρίσκεται στην πρώτη γραμμή γιά την προώθησι του ελληνικού μας κόσμου και πολιτισμού στις ΗΠΑ, αλλά και την επίλυσι των μεγάλων προβλημάτων που αντιμετωπίζει η ελληνική μας κοινωνία συλλογικά, επάνω σε όλη την επιφάνεια του πλανήτου Γαία.

Η Βάσια Ζαριφοπούλου είναι ζωγράφος, πτυχιούχος της Académie Royale des Beaux Arts de Bruxelles και δοκιμιογράφος.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail