Ένα Skoda από την Ελλάδα που αξίζει το βάρος του σε χρυσάφι

Το καλύτερα συντηρημένο Skoda Favorit του κόσμου αγοράστηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 1993, έχει μόλις 34 χιλιόμετρα στο κοντέρ, και ο νέος του ιδιοκτήτης πλήρωσε 24.000 ευρώ για να το αποκτήσει.

Από: carandmotor.gr

Το Favorit είναι μια από τις θρυλικότερες σελίδες της ιστορίας της Skoda. Σχεδιασμένο από τον οίκο Bertone, άλλαξε για πάντα τις τύχες της τσεχικής εταιρείας με την εμπορική του επιτυχία, η οποία με τη σειρά της κέντρισε το ενδιαφέρον του ομίλου Volkswagen για το εργοστάσιο της Mlada Boleslav.


Επιπλέον, υπήρξε κομβικό αυτοκίνητο για την ιστορία της Skoda διότι ήταν το πρώτο της αυτοκίνητο με τον κινητήρα τοποθετημένο εμπρός, και με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Γεννήθηκε έπειτα από την απόφαση της κυβέρνησης της Τσεχοσλοβακίας το Δεκέμβριο του 1982 να προχωρήσει στην κατασκευή του, με ορίζοντα πενταετίας.

Έτσι, το Skoda Favorit παρουσιάστηκε μετά βαΐων και κλάδων τον Ιούλιου του 1987 στο Συμπόσιο Μηχανολογίας του Brno. Τέσσερα χρόνια μετά, το 1991, δέχθηκε μια πρώτη σημαντική αναβάθμιση με τις τεχνικές συμβουλές του ομίλου VW, που είχε στο μεταξύ βάλει τη Skoda κάτω από την ομπρέλα της.



Το τσέχικο hatchback έφτασε στο τέλος της διαδρομής του το 1994, δίνοντας τη θέση του στο Felicia - και αυτό στο Fabia, που μακροημερεύει μέχρι την εποχή μας. Το συγκεκριμένο, λοιπόν, αντίτυπο του Favorit ήταν ένα από εκείνα που κατασκευάστηκαν το 1993, με το τελευταίο facelift του αυτοκινήτου.

Το αγόρασε μία Ελληνίδα στην Αθήνα πριν από 30 χρόνια, και τα μόνα χιλιόμετρα που έκανε έκτοτε ήταν από την αντιπροσωπεία της Skoda μέχρι το γκαράζ που βρισκόταν σε κοντινή απόσταση από το σπίτι της.

 

Σύμφωνα με την τσεχική εταιρεία, η πρώτη ιδιοκτήτρια του αυτοκινήτου το άφησε ανενεργό απλά και μόνο επειδή αποφάσισε ότι «η οδήγηση τελικά δεν ήταν για εκείνη». Έτσι, το αυτοκίνητο έμεινε στο γκαράζ για τρεις δεκαετίες, πριν τελικά η Αθηναία ιδιοκτήτριά του αποφασίσει να το πουλήσει.

Το εν λόγω Favorit εντοπίστηκε το Φθινόπωρο του 2022 και τέθηκε σε δημοπρασία, στην οποία πλειοδότησε ο οδηγός αγώνων Jiri Micanek Junior με τελική προσφορά 24.000 ευρώ - όσο κοστίζει σήμερα ένα καλά εξοπλισμένο Fabia ή Kamiq.



Ο νέος ιδιοκτήτης παρέλαβε το αυτοκίνητο από τη Φρανκφούρτη, και από ό,τι είπε ούτε κι εκείνος σκοπεύει να το οδηγεί - τουλάχιστον όχι συχνά. Η φύλαξη του αυτοκινήτου σε αεριζόμενο γκαράζ, άλλωστε, προστάτευσε το χρώμα του αμαξώματος, και μάλιστα τα πλαστικά καλύμματα των καθισμάτων έχουν παραμείνει ακόμα στη θέση τους όπως βγήκε το Favorit από την έκθεση.

Από πλευράς εξοπλισμού, αυτό το Favorit ήταν της εξοπλιστικής έκδοχης LX με έξτρα τοποθετημένη από την ελληνική αντιπροσωπεία απομίμηση ξύλου στο ταμπλό, και με δύο διακριτικές λεπτές γραμμές που διατρέχουν τις πλευρές και καταλήγουν στην υπογραφή Favorit πάνω από τους πίσω θόλους.



Η έκδοση LX ήταν από τις βασικές του Favorit, κι έτσι δεν έχει στροφόμετρο αλλά στη θέση του ένα τεράστιο αναλογικό ρολόι. Όσο για τον κινητήρα του, η μονάδα του 1.3 λίτρου αποδίδει 54 ίππους και -με την τεχνική συμβολή της VW- τη θέση του καρμπιρατέρ πήρε το σύστημα ψεκασμού της Bosch. Η τελική ταχύτητά του είναι 137 km/h μετά την αλλαγή λαδιών, φίλτρων και μπαταρίας.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail