Νέα αλλαγή πλεύσης από την κυβέρνηση για τις κορβέτες: Θέλει να το προχωρήσει εδώ και τώρα – Ιταλοί και Γάλλοι στο παιχνίδι

Το Πολεμικό Ναυτικό εδώ και δεκαετίες έχει ζητήσει νέα πλοία, ενώ στην τελευταία δομή δυνάμεων που έχει εκπονηθεί από το Γενικό Επιτελείο, στον προγραμματισμό υπάρχουν και έξι κορβέτες για την αποτρεπτική ενίσχυση του στόλου. Πηγή εικόνας: Hellasjournal
Νέα αλλαγή πλεύσης από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας και την κυβέρνηση η οποία φαίνεται πως θέλει να προχωρήσει με ταχείς ρυθμούς το θέμα των κορβετών, ανεξάρτητα από το τι πρόκειται να γίνει με τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ, που από όσα σημειώνουν πηγές θα προχωρήσει και αυτό.

Από: hellasjournal.com - ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΙΔΕΡΗΣ // HELLAS JOURNAL

Η εξέλιξη αυτή έρχεται μετά το αρχικό «κράτει» στο συνολικό budget του Πολεμικού Ναυτικού που αφορά τόσο τις κορβέτες όσο και τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών ΜΕΚΟ. Προ ημερών ο σύμβουλος ασφαλείας του πρωθυπουργού σε δημόσια τοποθέτησή του είπε ότι οι κορβέτες να «κλείσουν» άμεσα. Και τώρα οι πληροφορίες που φτάνουν, φανερώνουν την έντονη κινητικότητα που υπάρχει για την ενίσχυση του στόλου.

Ο υπουργός Εθνικής άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος είναι αυτός που πρόκειται να κινήσει τα νήματα για το επόμενο βήμα που αφορά στην ενίσχυση του στόλου, μια κίνηση που δείχνει με σαφήνεια πως υπάρχει η πολιτική βούληση να θωρακιστεί το ναυτικό.

  • Το ταξίδι στο Λοριάν της Βρετάνης την ερχόμενη Δευτέρα του Έλληνα υπουργού (σ.σ. επιβεβαιώνονται οι πληροφορίες από το Παρίσι που είχε γράψει η Hellasjournal στις 30/10) και το εν συνεχεία- μετά την καθέλκυση της πρώτης φρεγάτας Belh@rra στα νερά του Ατλαντικού- τετ α τετ με τον ομόλογό του Σεμπαστιάν Λεκορνί, θεωρείται καθοριστικό.

Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος φέρεται αποφασισμένος να «πετάξει το μπαλάκι» στην Γαλλική πλευρά, σημειώνοντας πως η Ελληνική κυβέρνηση θέλει να επιταχύνει το πρόγραμμα των κορβετών, γεγονός που σημαίνει πως η Αθήνα ζητά την τελική πρόταση του Παρισιού.

Αν αυτή η πρόταση περιλαμβάνει την ενεργοποίηση της προαίρεσης για την 4η φρεγάτα κλάσης «ΚΙΜΩΝ» και ταυτόχρονα την έναρξη του προγράμματος των κορβετών μ’ ένα ή δυο πλοία γι’ αρχή, αποτελεί κομμάτι της διαπραγμάτευσης, ανάμεσα στα τεχνικά κλιμάκια αλλά και τι θα συζητήσουν οι δυο υπουργοί.

Ο Σεμπαστιάν Λεκορνί πάντως πρόκειται να ταξιδέψει στην Ελλάδα όπου θα γίνει δεκτός από το Νίκο Παναγιωτόπουλο στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας το πρώτο δεκαήμερο του Δεκεμβρίου. Και δεν αποκλείεται τότε ο φάκελος με την τελική γαλλική πρόταση να δοθεί στο ναυτικό Επιτελείο.

Θυμίζουμε πως και το καλοκαίρι όταν ολοκληρώθηκε η επιχειρησιακή αξιολόγηση για τις κορβέτες, που έφερε με μικρή διαφορά πρώτη την Ιταλική Doha, οι Γάλλοι είχαν πει ότι οποιαδήποτε κι αν είναι η απόφαση, θα θελήσουν να «χτυπήσουν» με κάτι πιο δελεαστικό.

Τετ α τετ και με τον Ιταλό ΥΠΑΜ

Όμως η «ναυμαχία» των κορβετών έχει και αντίπαλο, που δεν είναι άλλος από τους Ιταλούς οι οποίοι έχουν δείξει το δικό τους ενδιαφέρον για την επένδυση στο αμυντικό τμήμα του ναυπηγείου της Ελευσίνας.

Νίκος Παναγιωτόπουλος και Κουϊντο Κροσέτο – ο νέος υπουργός άμυνας της Ιταλίας- πρόκειται να βρεθούν εντός του Νοεμβρίου στις Βρυξέλλες.

Και εκεί ο Έλληνας υπουργός θα κάνει ακριβώς ότι και στο Λοριάν, δηλαδή θα γνωστοποιήσει τις προθέσεις της Ελληνικής κυβέρνησης και του υπουργείου Εθνικής άμυνας, ζητώντας από τη Ρώμη ν’ ανοίξει τα χαρτιά της για τελευταία φορά και να φανούν πόσοι είναι οι Ιταλικοί «άσσοι».

  • Σημαντική λεπτομέρεια που αφορά τόσο τους Γάλλους, όσο και τους Ιταλούς είναι ότι η Ελλάδα ξεκαθαρίζει προς όλους ότι το πρόγραμμα των κορβετών αποτελεί μια Ελληνική ναυπηγική υπόθεση, δηλαδή όλα τα καράβια θα πρέπει να κατασκευαστούν από Ελληνικά χέρια σε ναυπηγεία της χώρας μας.

Στο θέμα του προγράμματος των κορβετών αναμένεται σύμφωνα με πηγές, παρέμβαση σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο κι αυτό θα έχει την δική του αξία διότι δεν αποκλείει κανείς πως το γεωπολιτικό αποτύπωμα θα είναι και πάλι ιδιαίτερα έντονο.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail