Η Γαλλία αντιτίθεται στο σχέδιο αγωγού φυσικού αερίου της Ισπανίας

ds_30 / pixabay
Freepen.gr - Ένα μεγάλο έργο αγωγού φυσικού αερίου που υποστηρίζεται από τη Μαδρίτη και το Βερολίνο αντιμετώπισε αντίσταση από το Παρίσι, έγραψαν η El Pais και πολλά άλλα ισπανικά ειδησεογραφικά πρακτορεία αυτή την εβδομάδα, επικαλούμενη επιστολή του γαλλικού υπουργείου Ενεργειακής Μετάβασης.

Η Ισπανία εισάγει φυσικό αέριο από την Αλγερία μέσω δύο υποθαλάσσιων αγωγών – του Maghreb-Europe και του Medgaz.

Με το όνομα Midi-Catalonia Pipeline ή MidCat, το έργο είχε ως στόχο τη δημιουργία ενός δικτύου μεταφοράς φυσικού αερίου που θα εκτείνεται σε εκατοντάδες χιλιόμετρα σε όλη την Ισπανία και τη Γαλλία παρέχοντας περίπου 7,5 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα χωρητικότητας μεταφοράς φυσικού αερίου. Πρωτοπαρουσιάστηκε το 2015, αλλά ακυρώθηκε το 2019 από τη Γαλλία, η οποία επρόκειτο να καλύψει μεγάλο μέρος του κόστους της και το έκρινε οικονομικά μη βιώσιμο.

Η ιδέα του MidCat αναβίωσε το Μάιο του 2022, εν μέσω φόβων για επικείμενη ενεργειακή κρίση λόγω πιθανών περικοπών στις προμήθειες φυσικού αερίου από τη Ρωσία – τον ​​σημαντικότερο προμηθευτή ενέργειας της ηπείρου – εν μέσω της σύγκρουσης στην Ουκρανία. Η Μαδρίτη και το Βερολίνο «πιέζουν σκληρά για να τον αναβιώσουν», σύμφωνα με την El Pais. Το Παρίσι, ωστόσο, δε φαίνεται πεπεισμένο.

«Ένα τέτοιο έργο θα απαιτούσε, ούτως ή άλλως, πολλά χρόνια [για να γίνει] λειτουργικό», ανέφερε το γαλλικό υπουργείο με επικεφαλής την Agnes Pannier-Runacher σε δήλωση που εστάλη μέσω email, την οποία είδαν η El Pais και πολλά άλλα ισπανικά μέσα.

Θα χρειαστούν πολλά χρόνια για να ολοκληρωθούν μόνο οι σχετικές μελέτες και άλλα έγγραφα που σχετίζονται με ένα τέτοιο έργο, υποστήριξε το υπουργείο, προσθέτοντας ότι o MidCat είναι απίθανο να βοηθήσει με την τρέχουσα ενεργειακή κρίση στην ΕΕ ή τις πιθανές ελλείψεις αυτόν τον χειμώνα. Αντίθετα, το Παρίσι πρότεινε την κατασκευή περισσότερων τερματικών σταθμών υγροποιημένου φυσικού αερίου, χαρακτηρίζοντάς τους «μικρότερες και ταχύτερες επενδύσεις».

Η κατασκευή ενός αγωγού μπορεί επίσης να επηρεάσει τους κλιματικούς στόχους, δήλωσε το γαλλικό υπουργείο, προσθέτοντας ότι «για να αντιμετωπίσουμε τόσο την τρέχουσα ενεργειακή πρόκληση όσο και την κλιματική πρόκληση, θα πρέπει να μειώσουμε την κατανάλωση φυσικού αερίου και να επιταχύνουμε την ανάπτυξη ενέργειας [πηγών] χωρίς άνθρακα».

Ο γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου στο Βερολίνο την περασμένη εβδομάδα πως ζήτησε από τους Ισπανούς και Πορτογάλους ομολόγους του να «συζητήσουν» το σχέδιο, προσθέτοντας ότι ήταν «σε συνομιλίες» με τον Γάλλο Πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν και την επικεφαλής της Επιτροπής της ΕΕ Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν.

Η τρίτη αντιπρόεδρος της κυβέρνησης της Ισπανίας Teresa Ribera συνέχισε λέγοντας ότι το ισπανικό μέρος του έργου θα μπορούσε να είναι έτοιμο «σε οκτώ ή εννέα μήνες».

Ωστόσο, ο Μακρόν δεν έχει κάνει καμία δημόσια δήλωση για το έργο μέχρι σήμερα. Το υπουργείο Ενέργειας της Γαλλίας υποστηρίζει ότι ο MidCat «υπόκειται σε διάλογο μεταξύ των επηρεαζόμενων κρατών μελών», προσθέτοντας πως «η ευρωπαϊκή αλληλεγγύη και οι κλιματικοί μας στόχοι» θα πρέπει επίσης να ληφθούν υπόψη.

Οι αρχές στη Μαδρίτη δήλωσαν την Πέμπτη ότι «δεν γνώριζαν καμία επίσημη επικοινωνία από τη γαλλική κυβέρνηση» για το θέμα μέχρι σήμερα. Η Ribera φέρεται επίσης να υποστήριξε πως ο αγωγός θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά υδρογόνου – το οποίο θεωρείται μια από τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας – στο μέλλον. Η ιδέα ώθησε ορισμένους Ισπανούς αξιωματούχους να υποστηρίξουν πως το Παρίσι φοβάται τον ανταγωνισμό στις εξαγωγές ενέργειας του.

«Η Γαλλία φοβάται το πράσινο υδρογόνο [ενέργεια] από το νότο», δήλωσε ο Ισπανός ευρωβουλευτής Nicolas González Casares, προσθέτοντας ότι οι γαλλικές αρχές «θέλουν να προστατεύσουν την πυρηνική τους ενέργεια». Σύμφωνα με τα ισπανικά μέσα ενημέρωσης, το Παρίσι επιμένει πως «οι αβεβαιότητες είναι πολύ υψηλές σχετικά με τις δυνατότητες παραγωγής και κατανάλωσης» υδρογόνου στο μέλλον.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail