Το κωμικό πραξικόπημα του Βολοντιμίρ Ζελένσκι: Όταν η κρίσιμη στιγμή απαιτούσε έναν αληθινό πολιτικό

Δεν είναι τυχαίο ότι ο Ουκρανός σόουμαν βρίσκεται να προεδρεύει σε πάνω από 44 εκατομμύρια ψυχές σε αυτήν την κρίσιμη καμπή της παγκόσμιας ιστορίας. Οι δυτικοί χειριστές του Κιέβου υποστήριξαν αυτόν τον κωμικό ακριβώς επειδή οι εντάσεις με τη Ρωσία αυξάνονταν στο Donbass.

strategic-culture.org - Ρόμπερτ Μπριτζ / Παρουσίαση Freepen.gr

Η λεπτή γραμμή που χωρίζει τον κόσμο της ψυχαγωγίας από την τρισδιάστατη πραγματικότητα έχει γίνει θολή σε σημείο ασχετοσύνης. Αυτό έχει αποδειχθεί από την άνοδο του κωμικού-ηθοποιού Volodymyr Zelensky στην κορυφή του άθλιου πολιτικού σωρού της Ουκρανίας.

Για να είμαστε ξεκάθαροι, τέτοια πράγματα δε συμβαίνουν από ιδιοτροπία σε μια χώρα όπου η κυβέρνηση των ΗΠΑ, για να μην αναφέρουμε τους διεθνείς προβοκάτορες όπως ο Τζορτζ Σόρος, ξοδεύει δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως για να κρατήσει το Κίεβο σε κατάσταση διαρκούς δουλείας. Η πραγματικότητα είναι ότι ο Ζελένσκι, 44 ετών, έχει περιποιηθεί και σκηνοθετηθεί για τον μεγαλύτερο ρόλο της ζωής του εδώ και πολύ καιρό.

Αλλά γιατί οι μαριονέτες του σύμπαντος θα ήθελαν έναν δικαστικό γελωτοποιό να κυβερνά ένα τόσο δυσλειτουργικό κράτος σε αυτήν την κρίσιμη καμπή της παγκόσμιας ιστορίας; Για μια απάντηση σε αυτό το ερώτημα, ορίστε οι Times of Israel για να εξηγήσουν το προφανές παράδοξο: «Είναι νέος, αστείος, Εβραίος και αφοσιωμένος σε μια ισχυρή δημοκρατική Ουκρανία, ακόμη και με κίνδυνο θανάτου». Λοιπόν, να το έχετε, όλα τα εκθαμβωτικά προεδρικά προσόντα του Zelensky τυλιγμένα σε μια εύκολη στο μάσημα ηχο-μπουκιά.

Παρεμπιπτόντως, όλη αυτή η συζήτηση πως ο Ζελένσκι είναι ο «Εβραίος υπερασπιστής της ουκρανικής δημοκρατίας» χτυπά μια παράφωνη χορδή όταν θεωρείται ότι η χώρα της Ανατολικής Ευρώπης έχει μια καλά τεκμηριωμένη ιστορία αντισημιτισμού. Ένα μεγάλο μέρος αυτής της κακής φήμης έχει γεννηθεί από την ουκρανική ιστορική προσωπικότητα Στέπαν Μπαντέρα, συνεργάτη των Ναζί κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, στον οποίο δεκάδες πόλεις και κωμοπόλεις σε όλη την Ουκρανία έχουν στήσει μνημεία προς τιμήν του. Αλλά η ναζιστική κληρονομιά της Ουκρανίας ξεπερνά τα πέτρινα αφιερώματα στον Μπαντέρα στην πλατεία της πόλης. Επί του παρόντος, ο ουκρανικός στρατός έχει διεισδύσει σε διάφορες ακροδεξιές οργανώσεις, κυρίως το τάγμα Azov, μια παραστρατιωτική μονάδα του ουκρανικού στρατού, η οποία, λέει ακόμη και το FBI, συνδέεται με τη νεοναζιστική ιδεολογία. Εν τω μεταξύ, τα ρωσικά στρατεύματα στην Ουκρανία έχουν τεκμηριώσει ένα βουνό αποδεικτικών στοιχείων – από τατουάζ στρατιωτών μέχρι επίσημους λογαριασμούς – που περιγράφουν λεπτομερώς τη διάχυση της νεοναζιστικής ιδεολογίας σε ολόκληρη τη χώρα. Πράγματι, ένας από τους διακηρυγμένους στόχους της ειδικής επιχείρησης της Μόσχας στην Ουκρανία είναι η «απαναζιστικοποίηση» της χώρας.

Επιστρέφοντας στα πολιτικά «διαπιστευτήρια» του Ζελένσκι, η μοναδική του εμπειρία ως «προεδρικός» προήλθε από τη δημοφιλή τηλεοπτική σειρά «Servant of the People», όπου πρωταγωνίστησε στον πρωταγωνιστικό ρόλο του Vasily Petrovych Goloborodko. Καθώς εξελίσσεται η πλοκή, αυτός ο τριαντάρης δάσκαλος λυκείου κινηματογραφείται κρυφά να μιλάει εναντίον της κυβερνητικής διαφθοράς στη χώρα του. Παρά τη μάστιγα της λογοκρισίας της Big Tech, το βίντεο κυκλοφορεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπου γίνεται viral και – voila! – ο δάσκαλος εκλέγεται πρόεδρος της Ουκρανίας.

Έτσι, από το 2015 έως το 2019, ο ουκρανικός λαός αντιμετώπισε τις αηδίες του προέδρου Goloborodko ο οποίος – σε μια πρόβλεψη του πραγματικού μελλοντικού πολιτικού αντιπάλου του Zelensky, του «Βασιλιά της σοκολάτας» Petro Poroshenko – εστίασε την τηλεοπτική του προεδρία στη μάχη με την ολιγαρχία (η ειρωνεία εδώ είναι ότι ο Zelensky, με εκτιμώμενη περιουσία στη γειτονιά του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων, αποτελεί τώρα περήφανο μέλος αυτής της ίδιας χρυσής τάξης). Παρά το γεγονός πως η κωμική σειρά είναι ο μέσος όρος του εισιτηρίου σας για την τηλεόραση – ο Κέβιν Σπέισι πρωταγωνίστησε σε μια παλαιότερη παραγωγή των ΗΠΑ γνωστή ως «House of Cards» – κατάφερε να γίνεται τακτικά διαφημιζόμενη στα δυτικά μέσα ενημέρωσης.

Ήδη από το Δεκέμβριο του 2016, η κωμική επιτυχία του Zelensky, που κυκλοφόρησε από τη δική του εταιρεία παραγωγής ταινιών, Kvartal 95, διαφημιζόταν από το περιοδικό Foreign Policy ως η τηλεοπτική εκπομπή που «βοηθά τους Ουκρανούς να ξανασκεφτούν την παράλογη πολιτική τους».

«Η Ουκρανία είναι τόσο διεφθαρμένη που είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι είναι διαφορετικά», έγραψε η Katherine Jacobsen. «Μια νέα κωμική σειρά δείχνει πως τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι διαφορετικά».

Με την εκ των υστέρων πολυτέλεια της, αυτό ακούγεται πολύ κοντά σε μια πολιτική έγκριση. Αλλά οι πιο ψαγμένοι ακροατές μπορεί να μπουν στον πειρασμό να ρωτήσουν, "πόσο διαφορετικό;". Λοιπόν, τρεις μήνες πριν αυτό το λαμπερό άρθρο βγει στα περίπτερα, ο Ζελένσκι και ο κωμικός θίασος του το έβγαζαν στην σκηνή, με παντελόνια γύρω από τους αστραγάλους τους, προσποιούμενοι ότι έπαιζαν πιάνο με τα γεννητικά τους όργανα. Και όχι οποιοδήποτε τραγούδι, προσέξτε, αλλά το «Hava Nagila», το τραγούδι που γράφτηκε το 1918 για να γιορτάσει τη Διακήρυξη του Μπάλφουρ και τη βρετανική νίκη επί των Οθωμανών. Περιττό να πούμε ότι αυτή είναι μια πολύ χυδαία κίνηση τόσο για Εβραίους όσο και για Εθνικούς σε αυτούς τους εξαιρετικά ευαίσθητους καιρούς. Αλλά πιο επί της ουσίας, μιλάμε για έναν κωμικό που θα εκλεγόταν πρόεδρος σε διάστημα τριών ετών.

Γρήγορα προς τα εμπρός στον Αύγουστο του 2017 και η λαχταριστή αναγνώριση για τη μέτρια κωμική σειρά του Zelensky συνεχίζεται. Το Cinema Escapist, για παράδειγμα, ενθουσιάστηκε με τον χαρακτήρα του Ζελένσκι, Goloborodko, και την κυβέρνησή του από «συναδέλφους» που βρίσκουν κωμικούς τρόπους «να πολεμήσουν ενάντια στο διεφθαρμένο κατεστημένο της Ουκρανίας, ζωγραφίζοντας ένα όραμα της χώρας που πολλοί Ουκρανοί θέλουν να δουν στην πραγματική ζωή».

Στη συνέντευξη με τον Ζελένσκι που ακολούθησε, ο κωμικός-ηθοποιός μετατρέπεται σε αφηγητή σε δεύτερο πρόσωπο καθώς περιγράφει την άνοδό του στον κόσμο της ψυχαγωγίας, κάτι που θα μπορούσε να ισχύει εξίσου για τη μετέωρη άνοδό του στον κόσμο της πολιτικής.

«Σε όλη αυτή τη διαδικασία, πρέπει σταδιακά να αποχαιρετήσεις κάποια από τα όνειρά σου», δηλώνει. «Μερικές φορές νομίζεις ότι ελέγχεις απόλυτα την κατάσταση, αλλά στην πραγματικότητα είναι σαν να σε καθοδηγούν με κάποιο τρόπο, σαν να χτίζει η μοίρα την καριέρα σου με τρόπο που δεν είχες σκοπό».

Κρίνοντας από αυτή την παρατήρηση, φαίνεται ότι ο Ζελένσκι έχει ήδη καταλάβει τον δρόμο που έχει επιλεγεί για αυτόν.

Σε μια υπόδειξη για μελλοντικές πολιτικές φιλοδοξίες στον πραγματικό κόσμο, ο Ζελένσκι συνέχισε λέγοντας ότι, «Έχω αρχίσει να λαμβάνω περισσότερα μηνύματα από απλούς ανθρώπους που επιβεβαιώνουν ότι υπάρχει επιθυμία [κάποιος όπως ο Πρόεδρος Goloborodko, ο φανταστικός χαρακτήρας] να οδηγήσει την Ουκρανία μέσα από τις τρέχουσες πραγματικότητες».

Σε αυτές τις περιόδους εμμονής με διασημότητες, ωστόσο, όταν οι άνθρωποι δυσκολεύονται να διαχωρίσουν τους ηθοποιούς από τους φανταστικούς ρόλους που παίζουν, δεν είναι δύσκολο να δούμε πώς, μετά από τέσσερα χρόνια παρακολούθησης του Ζελένσκι να παίζει τον πρόεδρο, οι μαγεμένοι ψηφοφόροι θα αποδέχονταν πρόθυμα τη μετάβασή του από το στούντιο στις πολύ πραγματικές αίθουσες εξουσίας. Εξάλλου, δεν είναι μυστικό ότι οι υπηρεσίες πληροφοριών, κυρίως η CIA, έχουν ειδικά τμήματα που συνεργάζονται απευθείας με το Χόλιγουντ για να βοηθήσουν στη δημιουργία σεναρίων και ταινιών.

Στη συνέχεια, το ουκρανικό κόμικ έθιξε τον αντίκτυπο που είχε η τηλεοπτική του κωμική σειρά στην πολιτική του οπτική.

«Ενώ εργαζόμασταν σε αυτό το έργο, προφανώς έπρεπε να ερευνήσουμε βαθύτερα πολιτικά θέματα», είπε. «Όσο βαθύτερα εμβαθύναμε, τόσο πιο πολιτικά μορφωμένοι γινόμασταν… και αυτό με ανάγκασε να είμαι πιο περίεργος για το «γιατί» έπρεπε να είναι έτσι».

Προφανώς, όταν ο κ. Zelensky δεν έκανε πρόβες για να παίξει πιάνο με τα γεννητικά του όργανα, για παράδειγμα, ήταν απασχολημένος να γίνει «πιο πολιτικά μορφωμένος». Ναι, όλα έχουν πολύ πιο νόημα τώρα.

Με τους επιβλαβείς ατμούς του πολιτικού φαινομένου ήδη στον αέρα, λιγότερο από έξι μήνες αργότερα το λεγόμενο Κόμμα Αποφασιστικής Αλλαγής, το οποίο ιδρύθηκε μόλις ένα χρόνο νωρίτερα, μετονομάστηκε από –ναι, το μαντέψατε– την ομώνυμη ουκρανική τηλεοπτική σειρά επιτυχίας «Υπηρέτης του Λαού». Τώρα το μόνο που χρειαζόταν ήταν ένας ψεύτικος πολιτικός για να ηγηθεί αυτού του ψεύτικου κόμματος (του οποίου ηγείται σήμερα η Olena Shuliak, μέλος της Οργάνωσης Νέων Προέδρων με έδρα τις ΗΠΑ, μια άλλη από αυτές τις ΜΚΟ που παρεμβαίνουν, σκοπός της οποίας είναι να συγκεντρώσει «οραματιστές, ταλαντούχους ηγέτες, ειδικούς σε θέματα» για διάφορες συναντήσεις μόνο με πρόσκληση).

Αυτό που συνέβη στη συνέχεια είναι ένα απόβλητο υποπροϊόν του σύγχρονου εργοστασίου διασημοτήτων, όπου οι μέσοι καταναλωτές ψυχαγωγίας έχουν χάσει την ικανότητα να διαφοροποιούν μεταξύ των φτηνών κλωτσιών και των αληθινών πραγμάτων. Έτσι, την παραμονή της Πρωτοχρονιάς του 2019, τέσσερις μόλις μήνες πριν από τις εκλογές, ο Ζελένσκι έκανε τη φανταχτερή φυγή ανακοινώνοντας –από τα παρασκήνια ενός στούντιο φυσικά– πως θα διεκδικούσε την προεδρία. Αργότερα, το κόμμα του Υπηρέτη του Λαού τον πρότεινε υποψήφιο για την προεδρία. Για τους επόμενους τέσσερις μήνες, ο ουκρανικός λαός αντιμετώπισε έναν από τους πιο σκηνοθετημένους πολιτικούς χαρακτήρες που δεν έχουν δει από τότε που ο Τζο Μπάιντεν έκανε επιτυχώς εκστρατεία υπέρ του Λευκού Οίκου από το υπόγειό του εναντίον του Ντόναλντ Τραμπ.



Σύμφωνα με την ψεύτικη προεδρική του προσωπικότητα, η εκστρατεία του Ζελένσκι εναντίον του κατεστημένου Πέτρο Ποροσένκο ήταν σχεδόν εξ ολοκλήρου εικονική. Και σε αντίθεση με τα κυρίαρχα μέσα ενημέρωσης των ΗΠΑ, τα οποία ήταν πολύ χαρούμενα που έριχναν ερωτήσεις σόφτμπολ στον Μπάιντεν, τα ουκρανικά ΜΜΕ παραπονέθηκαν για την έλλειψη πρόσβασης στον πολιτικό υποκριτή, ειδικά όταν το μόνο που ήταν γνωστό για την πλατφόρμα του ήταν ότι ήταν «κατά των ολιγαρχών». Μάλιστα, αντί να αναφέρει αναλυτικά το πολιτικό του πρόγραμμα στους ψηφοφόρους, έκανε μια κωμική περιοδεία σε όλη τη χώρα, αποφεύγοντας εντελώς τις σοβαρές ερωτήσεις.

«Με τα ουκρανικά πρότυπα, το στυλ της καμπάνιας του Ζελένσκι, που ισοδυναμεί με περιοδεία με τον κωμικό θίασο του και να απευθύνεται σε οπαδούς σε βίντεο selfie στα social media, είναι εξαιρετικά ανορθόδοξο», παρατήρησε το Radio Free Europe. «Αλλά με τους Ουκρανούς ψηφοφόρους να είναι βαθιά δυσαρεστημένοι με τους βετεράνους ηγέτες που απέτυχαν να εκπληρώσουν τις κρίσιμες μεταρρυθμιστικές υποσχέσεις και να ανυπομονούν για νέα πρόσωπα, οι παρατηρητές λένε ότι μπορεί απλώς να του κερδίσει την προεδρία».

Οι συζητήσεις του δεύτερου γύρου μεταξύ Ζελένσκι και Ποροσένκο, που διεξήχθησαν στο Ολυμπιακό Στάδιο του Κιέβου ενώπιον ενός πλήθους 70.000 θεατών, ήταν ένα ντροπιαστικό θέαμα δημοκρατίας που έμοιαζε περισσότερο με τσίρκο παρά με συζήτηση. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, δεν είναι περίεργο που ο διάσημος σόουμαν θα ξεπέρναγε τον υφιστάμενο, ο οποίος, τελικά, ήταν απλώς ένας δισεκατομμυριούχος μεγιστάνας. Στο τέλος, το κατεστημένο απέκτησε τον υποψήφιο των ονείρων του, τον άνθρωπο που θα προωθούσε έναν καταστροφικό πόλεμο με τη Ρωσία σε ξένες πρωτεύουσες, κάνοντας μια περιουσία κατά τη διαδικασία.

Ο Volodymyr Zelensky σήμερα μοιάζει λίγο με το ενσαρκωμένο Black Lives Matter. Έχει καταντήσει βλάσφημο να αμφισβητείται αυτός ο επικίνδυνος διεκδικητής του θρόνου, ο οποίος εμφανίζεται τακτικά – μέσω της τηλεόρασης, φυσικά, του αγαπημένου του μέσου – ενώπιον πολιτικών ελίτ και διασημοτήτων. Αυτός ο γελωτοποιός του δικαστηρίου έχει λάβει χειροκροτήματα από το Κογκρέσο των ΗΠΑ, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών και τα Γκράμι, και με ενθουσιασμό από το ΝΑΤΟ και το στρατιωτικό βιομηχανικό συγκρότημα, το οποίο έχει δει μια τεράστια άνοδο στα κέρδη χάρη στην αποφασιστικότητα του Ζελένσκι να πολεμήσει τους Ρώσους μέχρι τον τελευταίο Ουκρανός στρατιώτη (Οι ρωγμές, ωστόσο, αρχίζουν να εμφανίζονται στο αμάξι του ηθοποιού. Αυτή την εβδομάδα, ανέφεραν πηγές στη γερμανική κυβέρνηση Der Spiegel ότι υπάρχει «βέβαιη δυσπιστία στο Βερολίνο για τον Ουκρανό Πρόεδρο Volodymyr Zelensky. Και αυτός είναι ένας λόγος για τον οποίο η αμυντική βιομηχανία στη Γερμανία δεν έχει εξουσιοδοτηθεί να παραδίδει άρματα μάχης». Φαίνεται ότι το τελευταίο πράγμα που θέλει πραγματικά το Βερολίνο είναι τα γερμανικά τανκς εν κινήσει στη Ρωσία, ειδικά αν σκεφτεί κανείς πώς κατέληξε αυτό την τελευταία φορά).

Σε τελική ανάλυση, αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αυτός ο χλιαρός διασκεδαστής, αυτός ο πολιτικός κανένας δεν βρέθηκε «καθοδηγούμενος με κάποιο τρόπο» σε μια θέση όπου οι υποκριτικές του ικανότητες μπορούν να χειραγωγηθούν με το μέγιστο αποτέλεσμα. Το δυτικό ημισφαίριο κατανοεί ξεκάθαρα ότι η Ουκρανία, η οποία έχει διεισδύσει με ένα επιθετικό νεοναζιστικό στοιχείο που αποτελεί υπαρξιακή απειλή για τη Ρωσία, δεν έχει καμία πιθανότητα στο πεδίο της μάχης ενάντια στον ρωσικό στρατό. Έφεραν λοιπόν έναν κωμικό να πουλήσει το ψέμα ότι αν επεκταθεί το ΝΑΤΟ και αυξηθούν οι δυτικές στρατιωτικές αποστολές, η Ρωσία μπορεί να νικηθεί. Είναι η μεγαλύτερη και πιο επικίνδυνη φάρσα της σύγχρονης εποχής που δείχνει τα τρομερά βάθη της ανθρώπινης απληστίας και βλακείας. Όταν η κρίσιμη στιγμή απαιτούσε έναν αληθινό πολιτικό, η Ουκρανία έδωσε στον κόσμο έναν κωμικό και αυτό έκανε τη διαφορά.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail