F-35: Οι αόρατοι «φονιάδες του Αιγαίου» στο ελληνικό οπλοστάσιο - Τί σημαίνει για την άμυνα της χώρας μας το νέο απόκτημα

Η παρουσία του F-35 στο Αιγαίο και την Αν. Μεσόγειο δημιουργεί νέα δεδομένα. Πρόκειται για ένα ιπτάμενο στρατηγείο που συνεργάζεται τόσο με τα Rafale και τα F-16 Viper, όσο και με την αεράμυνα και το Πολεμικό Ναυτικό, δημιουργώντας ένα ενοποιημένο οπλικό σύστημα.

Από: newpost.gr

Ένας μαραθώνιος ξεκινά έπειτα από την ανακοίνωση που έκανε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην Ουάσιγκτον για είσοδο της Ελλάδας στο πρόγραμμα του Stealth μαχητικού F-35 με απόκτηση από την Πολεμική μας Αεροπορία μιας Μοίρας αεροσκαφών 5ης γενιάς. Ήταν ουσιαστικά η επιβεβαίωση της αποκάλυψης που έκανε πριν από μια εβδομάδα το Newpost ότι η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να εντάξει τα μπλε φτερά το κλειστό club του F-35 εκτινάσσοντας τις επιχειρησιακές δυνατότητες της HAF και μετατρέποντας τη Ελληνικά γεράκια στον απόλυτο κυρίαρχο στην Ανατολική Μεσόγειο έναντι της Τουρκικής αεροπορίας.

Η τελική απόφαση ελήφθη μόλις λίγες ημέρες πριν από την επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη στις ΗΠΑ έπειτα από το πράσινο φως που άναψε το πρώτογεράκι της Πολεμικής μας Αεροπορίας Αντιπτέραρχος Θεμιστοκλής Μπουρολιάς και συνολικά το αεροπορικό επιτελείο ενώ είχε προηγηθεί πυρετός διαβουλεύσεων τόσο με την Αμερικανική κυβέρνηση όσο και με την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin.Η κλιμάκωση της Τουρκικής προκλητικότητας, η αμφισβήτηση της Ελληνικής Κυριαρχίας στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, το μπαράζ των υπερπτήσεων και οι συνεχείς απειλές των γειτόνων αποτέλεσαν τη θρυαλλίδα ώστε ο πρωθυπουργός να πάρει την απόφαση για το μεγάλο deal. Και ενώ η Τουρκία πιέζει αφόρητα την Ουάσιγκτον για πώληση 40 καινούργιων μαχητικών F-16 block 70 με ταυτόχρονη αναβάθμιση ακόμη 80 αεροσκαφών F-16 C/D.

Οι εξελίξεις το επόμενο διάστημα προβλέπονται ραγδαίες αφού Τζο Μπάιντεν και Κυριάκος Μητσοτάκης αποφάσισαν όχι απλά την είσοδο της Ελλάδας στο πρόγραμμα του μαχητικού 5ης γενιάς αλλά επίσπευση της διαδικασίας με στόχο την παράδοση του πρώτου μαχητικού το αργότερο εντός του 2028 με ταυτόχρονη Αμερικανική στήριξη στον τρόπο αποπληρωμής με ευνοϊκούς όρους όπως ακριβώς προβλέπει η MDCA η οποία υπογράφηκε την περασμένη εβδομάδα. Και έως τότε να έχει προχωρήσει η επενδυτική συμφωνία μεταξύ της Lockheed Martin και της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας για συμμετοχή της ΕΑΒ στο πρόγραμμα.

Σύμφωνα με πληροφορίες την ερχόμενη εβδομάδα κλιμάκιο της Αμερικανικής κυβέρνησης φτάνει στην Ελλάδα προκειμένου να ξεκινήσουν οι συζητήσεις με το υπουργείο Εθνικής Άμυνας και την Πολεμική Αεροπορία ώστε η Αθήνα να προετοιμάσει και να αποστείλει το συντομότερο στις ΗΠΑ το επίσημο έγγραφο ενδιαφέρον της μέσω LOR για την απόκτηση μιας Μοίρας μαχητικών F-35 στην τελευταία τους έκδοση Block 4. Είναι η πάγια διαδικασία που ακολουθεί η Αμερικανική κυβέρνηση για πώληση οπλικών συστημάτων. Το Ελληνικό αίτημα θα εξεταστεί με το επόμενο βήμα να είναι η αποστολή στην Αθήνα της απάντησης μέσω LOA για την διαθεσιμότητα, το κόστος αλλά και το χρονοδιάγραμμα αφού είναι δεδομένη η απόφαση των Αμερικανών να προχωρήσουν στο μεγάλο deal με την Ελλάδα. Υπό κανονικές συνθήκες για τη διαδικασία απαιτείται ενάμιση χρόνος όμως αρμόδιες πηγές τονίζουν ότι μπορεί να επισπευσθεί και να συμπιεστεί στους 12 μήνες αφού ήδη έχει γίνει η σχετική προεργασία. Με τους Αμερικανούς να έχουν ήδη προχωρήσει τον περασμένο Φεβρουάριο σε πρόταση προς την Πολεμική Αεροπορία για πώληση 20 stealth μαχητικών F-35 έναντι 3,5 δις δολαρίων χωρίς τον οπλισμό τους.

Η αποδοχή της LOA από την Αθήνα θα σημάνει και την σύναψη της σχετικής συμφωνίας όπου και επίσημα η Ελλάδα θα μπαίνει στο πρόγραμμα και θα ξεκινά η αντίστροφη μέτρηση για την παράδοση των πρώτων μαχητικών. Ταυτόχρονα θα αρχίσουν να ‘’τρέχουν’’ οι διαδικασίες τόσο για την εκπαίδευση του προσωπικού της Πολεμικής Αεροπορίας όσο και για τα απαραίτητα έργα υποδομής στην αεροπορική βάση η οποία θα φιλοξενήσει την πρώτη Μοίρα F-35 της HAF.

Σύμφωνα με πηγές που χειρίζονται το ζήτημα των Ελληνικών F-35 θεωρείται εφικτή η παράδοση των πρώτων μαχητικών εντός του 2028 αν η διαδικασία προχωρήσει άμεσα με ολοκλήρωση σε τρία χρόνια για τουλάχιστον 20 Stealth αεροσκάφη. Με το σχετικό πρόγραμμα να μην συνδέεται τόσο με την αναβάθμιση των 83 F-16 σε διαμόρφωση Viper όσο και αυτή των 38 F-16 block 50.

Τα νέα δεδομένα στο Αιγαίο

«Το F-35 έρχεται να λύσει ένα τεράστιο πρόβλημα. Έρχεται να διαχειριστεί τα οπλικά συστήματα του αέρα, της θάλασσας και της ξηράς. Έρχεται να διαχειριστεί όλα τα όπλα μέσω των διαφορετικών αισθητήρων και των εργαλείων που έχει πάνω του για να αναλύσει και να καταλήξει στην καλύτερη επιλογή», δηλώνει ο Σύμβουλος της Κυβέρνησης επί θεμάτων ακριτικών περιοχών και Αγίου Όρους, Αλκιβιάδης Στεφανής.

Στο κλειστό του F-35 ανήκουν μόνο στενοί σύμμαχοι των Ηνωμένων Πολιτειών, από τη Βρετανία και το Ισραήλ μέχρι την Αυστραλία και την Ιαπωνία ενώ παρελθόν αποτελεί η Τουρκία λόγω της κατοχής των ρωσικών πυραύλων.

Η ένταξή του στην Πολεμική Αεροπορία θα αυξήσει το γεωστρατηγικό αποτύπωμα της Ελλάδας δίνοντας ευκαιρίες συνεργασίας με τα F-35 του Ισραήλ ενώ θα είναι ο μοναδικός χρήστης στη νοτιοανατολική πτέρυγα του ΝΑΤΟ.

Η παρουσία του F-35 στο Αιγαίο και την Αν. Μεσόγειο δημιουργεί νέα δεδομένα. Πρόκειται για ένα ιπτάμενο στρατηγείο που συνεργάζεται τόσο με τα Rafale και τα F-16 Viper, όσο και με την αεράμυνα και το Πολεμικό Ναυτικό, δημιουργώντας ένα ενοποιημένο οπλικό σύστημα.

«Αναλύει τις πληροφορίες και τις μεταφέρει στα άλλα αεροσκάφη ακόμα και με προτεραιότητα απειλής για τα αεροσκάφη που ακολουθούν το F-35», υπογραμμίζει ο Κωνσταντίνος Ιατρίδης.

«Έχει τη μεγαλύτερη επιβιωσιμότητα από κάθε αεροσκάφος αυτή τη στιγμή. Δηλαδή, μπορεί να επιβιώσει ο πιλότος και το αεροσκάφος έναντι πολλαπλών απειλών, χρησιμοποιώντας αυτόματα μέσα, ημιαυτόματα και χειροκίνητα», σημειώνει ο Αλκιβιάδης Στεφανής.
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail