Η option της 4ης Belh@rra στις σκέψεις του ΠΝ και γιατί επανέρχεται στο σχεδιασμό μαζί με τον high risk εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ

Πηγή Φωτογραφίας: Πολεμικό Ναυτικό
Η option της τέταρτης FDI, ενώ βρισκόταν στην άκρη των πλάνων του Πολεμικού Ναυτικού-αν και πάντοτε το ναυτικό Επιτελείο ήθελε τέσσερις νέες φρεγάτες- έχει επανέλθει για τα καλά στις συζητήσεις που γίνονται και αφορούν τον σχεδιασμό του αύριο του όπλου.

Από: hellasjournal.com - Γ.Σ.
  •     Μάλιστα επιτελείς σημειώνουν ότι με βάση τα σημερινά δεδομένα, με τα οποία πρέπει να χτιστεί το αύριο του στόλου, κανείς δεν μπορεί ν’ αποκλείσει το πλάνο που το Πολεμικό Ναυτικό του αύριο θα πορευτεί με τέσσερις Belh@rra, τέσσερις εκσυγχρονισμένες ΜΕΚΟ και τέσσερις νέες κορβέτες, άγνωστο έως τώρα ποίου τύπου. Οποιοδήποτε άλλο μεταχειρισμένο μοντέλο που έχει αποσυρθεί από φίλιο Πολεμικό ναυτικό έχει απορριφθεί από το ναυτικό Επιτελείο, ενώ οι φρεγάτες «Μ» της Ολλανδίας απομακρύνονται όλο και περισσότερο περίπου στο 2027…

Αυτά τα αριθμητικά βεβαίως έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τα όσα έχουν περιγραφεί στη Νέα Δομή Δυνάμεων στην οποία περιγράφεται με σαφήνεια η ενίσχυση και αύξηση στις μάχιμες μονάδες του στόλου.

Στελέχη εξηγούν ότι την 15ετία της δημοσιονομικής κρίσης το ναυτικό, όπως και οι άλλοι κλάδοι των Ενόπλων Δυνάμεων, μπορεί να μην «έβαλαν λουκέτο» αλλά αυτά τα χρόνια γίνονταν μια τυπική συντήρηση των μονάδων.

Την ίδια στιγμή οι απαιτήσεις και οι απειλές μεγάλωναν. Αποτέλεσμα είναι πως τώρα που η χώρα αποπληρώνει τις υποχρεώσεις της και ξεκίνησε να βγαίνει στην άλλη πλευρά της δημοσιονομικής δυσπραγίας, οι συνθήκες αρχικά επέτρεψαν τις γενναίες κυβερνητικές αποφάσεις. Όμως τα νέα δεδομένα διαμορφώνουν μια άλλη πραγματικότητα που σίγουρα δεν επιτρέπει να δαπανηθούν περίπου 15 δις μόνο για το Πολεμικό Ναυτικό.

Τόσα είναι περίπου τα χρήματα που έχουν υπολογιστεί ότι χρειάζονται για το Πολεμικό Ναυτικό των επόμενων 40-50 ετών και αυτό διότι κάθε τόσα χρόνια έχει φανεί πως οι αποφάσεις οδηγούν σ’ ένα όπλο που μπορεί ν’ ανταπεξέρχεται στις προκλήσεις της άμυνας του μέλλοντος.

Η ακρίβεια της καθημερινότητας προβληματίζει

Και στο Πολεμικό Ναυτικό δεν κρύβεται ο προβληματισμός, αν και κανείς από την πολιτική ηγεσία δεν έχει βάλει φρένο στον αγώνα που δίνεται για ένα υπέρ σύγχρονο ναυτικό του αύριο.

Αλλά η καθημερινότητα των πολιτών και των όσων βιώνουν με τις υπέρογκες αυξήσεις στις τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος, του φυσικού αερίου, των τιμών στο σούπερ μάρκετ και των καυσίμων, δείχνουν ότι ακόμη και τα κονδύλια που έχουν υπολογιστεί για την αύξηση της μαχητικής ικανότητας του Πολεμικού Ναυτικού, δεν είναι απόλυτα «κλειδωμένα» εφόσον η κυβέρνηση πρέπει να στηρίξει τους πολίτες.

Στο ναυτικό Επιτελείο πάντως την ώρα που βρίσκονται εν αναμονή των προτάσεων που θα καταθέσουν οι «μνηστήρες», προετοιμάζουν μια σειρά προτάσεων προς την πολιτική ηγεσία. Δημιουργούνται σύμφωνα με πληροφορίες διαφορετικά «πακέτα» τα οποία είτε αφορούν τις νέες κορβέτες και τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών ΜΕΚΟ μαζί, είτε ξεχωριστά, δηλαδή διαφορετική εταιρεία να κόψει το νήμα για τις κορβέτες κι άλλη να πάρει τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ.

Όταν «ανοιχτεί» η πρώτη ΜΕΚΟ…

Σε ό,τι αφορά τις υφιστάμενες φρεγάτες, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, για να επιτευχθεί η ταχύτητα που χρειάζεται σ’ αυτό τον εκσυγχρονισμό, το Πολεμικό Ναυτικό μελετά οι παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν, να εφαρμοστούν ακόμη και στο ναύσταθμο από το προσωπικό που υπάρχει και που έχει πιστοποιηθεί.

Και σε ό,τι αφορά τις φρεγάτες ΜΕΚΟ δεν είναι λίγοι εκείνοι στο Πολεμικό Ναυτικό που δηλώνουν πως δεν θα εκπλαγούν αν αυτός ο εκσυγχρονισμός ξεφύγει κατά πολύ από τα 500 εκατομμύρια που υπολογίζεται σήμερα.

  •     «Ξεκινώντας τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ, τότε που θ’ αρχίσουν ν’ ανοίγονται τα πλοία, κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά το τι είναι αυτό που θα βρούμε και τι είδους νέες παρεμβάσεις θα πρέπει να γίνουν, που τώρα δεν έχουν υπολογιστεί» λένε με νόημα Αξιωματικοί που γνωρίζουν πολύ καλά την καταπόνηση των πλοίων στα 30 και πλέον χρόνια που επιχειρούν στις Ελληνικές θάλασσες ή οπουδήποτε αλλού διατάχθηκε το πλήρωμά τους να τις οδηγήσουν.

Η φρεγάτα ΥΔΡΑ που είναι η πρώτη αυτής της κλάσης και η μόνη που χτίστηκε στα ναυπηγεία της Γερμανίας, θα είναι ο οδηγός αυτού του εγχειρήματος και μέσα από το πρώτο βήμα του εκσυγχρονισμού αυτού του πλοίου θα φανεί τι πρέπει να γίνει στις επόμενες και πόσο «τσουχτερό» θα είναι…
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail