Το πλωτό φράγμα θα είναι μήκους 2.700 μέτρων, πλάτους 1,1 μέτρου, μη στρατιωτικών προδιαγραφών, και θα πρέπει να έχει ύψος τουλάχιστον 50 εκατοστών πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας και 60 εκατοστών κάτω απ’ αυτήν και η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης αγγίζει τα 500.000 ευρώ μαζί με ΦΠΑ.
1. Από κάποιες δηλώσεις στελεχών της κυβέρνησης έγινε αντιληπτό ότι αυτή η δαπάνη αφορά την προμήθεια ενός δοκιμαστικού φράγματος που θα τοποθετηθεί στον Αργοσαρωνικό.
2. Θαλάσσια φράγματα με βάση τους κανονισμούς ασφαλούς ναυσιπλοΐας μπορούν να τοποθετηθούν προσωρινά σε περιοχές ατυχημάτων ή περιοχές ρυπάνσεων.
3. Ο τύπος του φράγματος που προτείνεται είναι ευάλωτος σε καταστροφή με φορητά εργαλεία.
4. Το φράγμα αυτό είναι εύκολα προσπελάσιμο με ένα σκάφος λαθρομεταναστών από την μία και το πλωτό μιας ΜΚΟ από την άλλη.
5. Όσο για το παραλληλισμό του φράγματος με τον φράχτη του Έβρου είναι ατυχής. Ο πολυδιαφημισμένος φράχτης του κ. Παπουτσή υπουργού τότε Δημοσίας Τάξεως σχεδιάστηκε και φτιάχτηκε με τρόπο απαράδεκτο και το τελικό αποτέλεσμα είναι να φτάνουμε σήμερα οι λαθρομετανάστες να ανεβάζουν video στο διαδίκτυο με την υπερπήδηση του φράχτη από τις κολώνες στήριξης ώστε να ξέρουν και οι επόμενοι πως γίνεται.
6. Σχετικά με την εφαρμογή του θαλάσσιου φράγματος δείτε τα 2,7 km τι καλύπτει με κόστος 500.000 ευρώ.(σχετικός χάρτης Λέσβου). Για να καλυφθεί η Βόρεια και η Ανατολική ακτογραμμή του νησιού μήκους 100 km περίπου η αξία του έργου θα ήταν στα 18.500.000 ευρώ(185.185 ευρώ /km). Αντίστοιχα θα ήταν η αξία και για τα 3-4 ακόμη μεγάλα νησιά. Συνολικά 55.500.000 έως 75.000.000.
Αλλού είναι η λύση στην διαχείριση του μεταναστευτικού θέματος αλλά φαίνεται ότι οι φωστήρες των Αθηνών και οι διάφοροι προμηθευτές του δημοσίου βλέπουν παντού το χρήμα και δεν βλέπουν του Ανθρώπους και την ζημιά που προκαλούν τόσο στους Έλληνες όσο και στους μετανάστες.