Εκπαιδευτικός συζητά με μαθητές Γυμνασίου για την 25η Μαρτίου και καταλαβαίνει γιατί τα σύνορα θα έρθουν στη Λαμία

Συζητώντας με τα παιδιά για την 25η Μαρτίου με πιάνει απελπισία από την πλύση εγκεφάλου που έχουν υποστεί και την αποστασιοποίηση που τους έχει καλλιεργηθεί για το πιο σημαντικό γεγονός της νότερης ιστορίας τους έθνους. Αρχικά άκουσα ότι οι Έλληνες επηρεάστηκαν από την Γαλλική επανάσταση. Έτσι τους έλεγε το βιβλίο τους και η φιλόλογος τους. Όταν τους ρώτησα πώς έμαθαν στην Τριπολιτσά ας πούμε για την Γαλλική Επανάσταση, μήπως τότε υπήρχε Ιντερνετ, εφημερίδες, ήξεραν γράμματα οι απλοί άνθρωποι, είχαμε σχολεία, μάθαιναν και Γαλλικά, με κοίταξαν με το σπινθηροβόλο βλέμα της αγελάδος.

Ελένη Παπαδοπούλου

Μου είπαν επίσης ότι μπορεί να τους το είπε κάποιος Γάλλος που πήγε εκεί. Προφανώς πιστεύουν ότι τα ταξίδια τότε ήταν έτσι απλά. ΟΚ, τους λέω.Τους το είπε. Σε ποιά γλώσσα; Στα Γαλλικά προφανώς. Και πώς ακριβώς τον κατάλαβαν οι ορεσίβιοι της Τριπολιτσάς; Έλα μου ντε.

Τα λογικά κενά στα λεγόμενα της η φιλόλογος αυτή δεν τα αντιλήφθηκε;

Νομίζουν ότι οι Έλληνες είδαν τους Γάλλους και έκαναν και αυτοί μία ίδια επανάσταση, χωρίς να μπορούν να διακρίνουν τον εθνικό χαρακτήρα και τις αιτίες της δικής μας επανάστασης.

Αρχίζω λοιπόν να λέω για την διαφορά ανάμεσα στις δύο επαναστάσεις, ότι η δική μας ήταν εθνική, η άλλη κοινωνική (εμφύλιος ήταν ουσιαστικά), βλέπουμε κάποια πραγματάκια για τις μεγάλες μάχες, οι οποίες έχουν αφαιρεθεί από την ύλη, λέμε κάποια πράγματα για τα 400 χρόνια σκλαβιά, τα οποία επίσης δεν μαθαίνουν, ούτε παιδομάζωμα, ούτε τίποτα και μία μαθήτρια μου λέει "κυρία αυτά τους λέω και εγώ και με λένε εθνικίστρια". Εκεί καταντήσαμε. Μου λένε επίσης ότι η φιλόλογος τους είπες ότι "Οι Τούρκοι φέρονταν καλά στους Έλληνες, γι'αυτό και ζούσαν μαζί αρμονικά".

Τους δείχνω τον χάρτη με τα σύνορα τότε και τους λέω "με αυτά που μαθαίνετε τα βλέπω τα σύνορα πάλι στην Στερεά".

Μέσα σε όλο αυτό τον οχετό βλακείας που κατακλύζει τα παιδικά μυαλά έχω και τους "συναδέλφους", που είναι αγράμματοι να διδάσκουν ιστορία. Υπάρχει μία ευθύνη όλων όσων διδάσκουμε και αυτός ο αφελληνισμός στα σχολεία δεν μπορεί να συνεχιστεί. Αντί να φτιάχνουμε Έλληνες πολίτες, φτιάχνουμε αστοιχείωτους κουραμπιέδες με τρικυμία εν κρανίω. Αντί να έχουν για πρότυπο έναν ήρωα του 21 έχουν για πρότυπο παίκτη του Masterchef. Αντί να αντιληφθούν την επιθετικότητα των απέναντι, που έχει ιστορικές ρίζες, μου μιλάνε για ελληνοτουρκικές φιλίες. Και αναρωτιέμαι.

Πάμε καλά σε αυτή την χώρα;

* Η Ελένη Παπαδοπούλου σπούδασε Γαλλική Φιλολογία στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο της Αθήνας, έχει μεταπτυχιακό στην Διοίκηση της Εκπαίδευσης από το Πανεπιστήμιο του Bath, στην Μ. Βρετανία και είναι διδάκτωρ Γλωσσών και Πολιτισμών του Πανεπιστημίου Paris III – Sorbonne Nouvelle.  
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail