Κρήτη: Αρνήθηκε να πληρώσει τέλη και προσφεύγει δικαστικά

Αναδημοσίευση από: neakriti.gr

Ρεπορτάζ : Φιλία Σαριδάκη

Τουλάχιστον 5.000 δηλώσεις-προσκλήσεις με τις οποίες πολίτες που συνήθως ανήκουν σε κινήσεις αρνούνται να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας -καταθέτοντας αντ' αυτού παράβολο ενός ευρώ- έχουν φτάσει μόνο στη ΔΟΥ Ηρακλείου. Μια ανάλογη δήλωση κατατέθηκε και στη ΔΟΥ Αγίου Νικολάου όπου όμως η κίνηση του πολίτη οδήγησε τελικά σε επεισόδιο και μάλιστα όπως υποστηρίζει ο κ.Γερακιανάκης θα προσφύγει δικαστικά.

Ο πολίτης προσήλθε στην εφορία Αγίου Νικολάου καταθέτοντας προφανώς μια δήλωση πρόκληση όπως αυτή που ακολουθεί επιθυμώντας να καταθέσει το παράβολο ενός ευρώ.


Τον ενημέρωσαν ότι θα πληρώσει διπλάσια τέλη

Κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας του neakriti.gr με την προϊσταμένη της ΔΟΥ Αγίου Νικολάου Γεωργίας Τσιγκρή ανέφερε ότι «ο κ.Γερακιανάκης έρχεται δύο χρόνια τώρα να καταθέσει μία δήλωση όπως αυτές που και άλλοι φορολογούμενοι καταθέτουν πληρώνοντας ένα ευρώ για τα τέλη κυκλοφορίας διαμαρτυρόμενοι για την κατάσταση των δρόμων .Ήρθε και φέτος επειδή όμως η διοίκηση δεν είχε δώσει διευκρινίσεις για το τι γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις του απάντησα ότι δεν έχει κανένα έννομο αποτέλεσμα αυτή η διαδικασία, διότι τα τέλη κυκλοφορίας του θα βεβαιωθούν εις διπλούν.Τον ενημέρωσα μάλιστα ότι πέρυσι έγινε το ίδιο. Στη συνέχεια θέλησε να το πρωτοκολλήσει .Επικοινώνησα λοιπόν με την περιφέρεια Πειραιά από όπου απάντησαν ότι θα υπάρξει ενημέρωση, μου είπαν να συλλέγουμε τις δηλώσεις και και να βεβαιώνονται τα τέλη εις διπλούν».

Η προϊσταμένη υποστηρίζει ότι ακολούθησε τις οδηγίες και ότι δεν μπορούσε να πράξει διαφορετικά παρά να ενημερώσει τον πολίτη.

Η καταγγελία του πολίτη

Από την πλευρά του ο κ.Γερακιανάκης στην καταγγελία του κάνει λόγο για άρνηση εξυπηρέτησης και κακή συμπεριφορά απέναντι στο φορολογούμενο, ενώ ενημερώνει για το περιστατικό και το υπουργείο Οικονομικών. Όπως αναφέρει στην καταγγελία του:

ΔΗΛΩΣΗ - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Ιεράπετρα 2/Ιανουαρίου/2017

ΤΟΥ: Γερακιανάκη Εμμανουήλ

ΠΡΟΣ: Προϊσταμένη Δ.Ο.Υ. Αγίου Νικολάου

ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΗ: - Δ\νση Εσωτερικών Υποθέσεων Υπουργείου Οικονομικών

Κυρία Προϊσταμένη

επανέρχομαι με την παρούσα, όπως εσείς μου ζητήσατε, όταν σας επισκέφτηκα στο γραφείο σας στις 27/12/2016 για τα Τέλη Κυκλοφορίας (όπως ακριβώς είχα κάνει και την προηγούμενη χρονιά στις 14/12/2015), για να σας προσκομίσω το νόμο που μου δίνει το δικαίωμα ως Έλληνας πολίτης, να καταθέτω επίσημα σε δημόσια υπηρεσία Δήλωση μου, αφού όπως θερμά υποστηρίξατε, δεν έχω τέτοιο δικαίωμα.

Εξ αρχής σας ενημερώνω ότι την ίδια ημέρα (27/12/2016), έδωσα στην δημοσιότητα την παρακάτω καταγγελία και την επομένη την γνωστοποίησα στην Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων του Υπουργείου Οικονομικών.

«ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ 27/12/2016

Ονομάζομαι Γερακιανάκης Μανώλης κάτοικος Ιεράπετρας.

Όπως κάνω τα τελευταία χρόνια, έτσι και σήμερα 27/12/2016 επισκέφθηκα την Δ.Ο.Υ. Αγίου Νικολάου για να καταθέσω την δήλωση που επισυνάπτω και έχει σχέση με τα τέλη κυκλοφορίας.

Η προϊσταμένη της Δ.Ο.Υ. ,όπως μου συστήθηκε, μου είπε ότι δεν θα την παραλάβει όπως έκανε την προηγούμενη φορά, γιατί πέρυσι δεν μου απάντησε το υπουργείο και γιατί δεν έχει καμία νομική ισχύ.

Αφού της είπα ότι είμαι Έλληνας πολίτης και έχω κάθε δικαίωμα να καταθέσω όποια σχετική αίτηση ή δήλωση επιθυμώ, μου απάντησε ότι δεν έχω τέτοιο δικαίωμα και πως έχει προφορική εντολή να μην παραλαμβάνει ανάλογα έγγραφα.

Αρνητικά μου απάντησε όταν της ζήτησα να μου δώσει γραπτώς τα παραπάνω και με κυνικότητα μου είπε, «περίμενε όσο θέλεις».

Μετά από αυτή τη συμπεριφορά αλλά και την απαράδεκτη λογοκρισία στο έγγραφο μου, καταργώντας κάθε έννομο δικαίωμα του πολίτη, έφυγα από το γραφείο της για να επιστρέψω αργότερα με έναν δημοσιογράφο για να καταγράψει το περιστατικό.

Μόλις με είδε η κυρία, μου είπε να καταθέσω την δήλωση στο πρωτόκολλο, ότι περίμενε ενημέρωση από το υπουργείο και μου ζήτησε να της πάω το νόμο που επιτρέπει στους πολίτες να καταθέτουν έγγραφα στις δημόσιες υπηρεσίες.

Μετά το πρωτόκολλο, επέστρεψα στο γραφείο της και με υφάκι μου είπε, «άστο στο γραφείο, άλλωστε θα πεταχτεί αμέσως» και παρέλαβε μαζί και το παράβολο μόνο όταν της είπα ότι αναφέρει πάνω του «ο προϊστάμενος» χωρίς όμως να το σφραγίσει.

Πέρα το ότι με καθυστέρησε περισσότερο από μία ώρα για μία διαδικασία πέντε λεπτών και την απαράδεκτη συμπεριφορά της, ένοιωσα ντροπή και εκνευρισμό για το Ελληνικό Δημόσιο και την κυβέρνηση που αν και δηλώνει αριστερή, το μόνο δικαίωμα που μας επιτρέπει είναι να πληρώνουμε τους άδικους και δυσβάστακτους φόρους.

Θα πρέπει όλοι τους να συνυπολογίζουν ότι μετά από την εξαετή μνημονιακή εξαθλίωση μας, οι αντοχές μας εξαντλήθηκαν και δεν μπορούν να μας αντιμετωπίζουν με αυτόν τον τρόπο.

Το θέμα δεν τελειώνει εδώ, τώρα αρχίζει και θα εξαντλήσω το κάθε μου δικαίωμα......

Γερακιανάκης Μανώλης

Κυρία Προϊσταμένη, αφού σας θυμίσω ότι μου είπατε, «η άγνοια νόμου δεν δικαιολογείται», σας καλώ να μελετήσετε το νόμο 2690/1999 ΦΕΚ 45τ. Α΄, που ορίζει τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα, δημοσίων υπαλλήλων και πολιτών και που αναφέρει ρητά την υποχρέωση σας να παραλαμβάνετε τα αιτήματα των πολιτών ακόμα και αν είστε αναρμόδια να απαντήσετε.

Σας αναφέρω τα παρακάτω αποσπάσματα του νόμου:

Α) Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 4 του Ν.2690/99 (όπως συμπληρώθηκαν με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 6 του Ν.3242/2004), η υπηρεσία στην οποία υποβάλλεται η αίτηση, οφείλει να χορηγεί στον ενδιαφερόμενο απόδειξη παραλαβής, στην οποία περιλαμβάνονται: ο οικείος αριθμός πρωτοκόλλου, η προθεσμία εντός της οποίας υφίσταται υποχρέωση διεκπεραίωσης της υπόθεσής του, καθώς και η επισήμανση ότι, σε περίπτωση υπέρβασης των χρονικών ορίων, παρέχεται δυνατότητα αποζημίωσης, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.

Β) Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 4 του Ν. 2690/1999 (όπως αντικαταστάθηκαν με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 6 του Ν. 3242/2004-ΦΕΚ 102/Α΄), οι δημόσιες υπηρεσίες, οι Ο.Τ.Α και τα Ν.Π.Δ.Δ., όταν υποβάλλονται αιτήσεις, οφείλουν να διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις των ενδιαφερομένων και να αποφαίνονται για τα αιτήματά τους, μέσα σε προθεσμία πενήντα (50) ημερών, εφόσον από ειδικές διατάξεις δεν προβλέπονται μικρότερες προθεσμίες.

Η προθεσμία αρχίζει από την κατάθεση της αίτησης στην αρμόδια υπηρεσία και την υποβολή ή συγκέντρωση των απαιτούμενων δικαιολογητικών, πιστοποιητικών ή στοιχείων.

Αν η αίτηση υποβληθεί σε αναρμόδια υπηρεσία, η υπηρεσία αυτή οφείλει, μέσα σε τρεις (3) ημέρες, να τη διαβιβάσει στην αρμόδια και να γνωστοποιήσει τούτο στον ενδιαφερόμενο.

Όταν πρόκειται για υποθέσεις αρμοδιότητας περισσότερων υπηρεσιών, η προθεσμία των 50 ημερών παρατείνεται για 10, ακόμη, ημέρες (ήτοι, 60 ημέρες).

Κυρία προϊσταμένη, θα ήθελα επίσης να σας θυμίσω ότι στις 14/12/2015 με Αριθ. Πρωτ. 25959, σας κατέθεσα εξώδικο 16 σελίδων, όπου στην πρώτη σας ενημέρωνα για τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα σας που απορρέουν από τον νόμο 3528/2007 ενώ στην τελευταία, σας καλούσα να μου απαντήσετε εγγράφως ως οφείλετε και που ποτέ δεν το πράξατε.

Κυρία προϊσταμένη, πέρυσι παραλάβατε ακόμα και το παράβολο σφραγίζοντας το, ενώ φέτος το αρνηθήκατε πεισματικά, ποια από τις δύο φορές ενεργήσατε ορθά και ποια όχι;

Αφού συμφωνήσω μαζί σας ότι η άγνοια νόμου δεν δικαιολογείται, σας καλώ να μου απαντήσετε σε όλα τα παραπάνω, εγγράφως ως οφείλεται και επιφυλάσσομαι για κάθε νόμιμο μου δικαίωμα.

Με εκτίμηση

Γερακιανάκης Εμμανουήλ
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail