Φρεγατο-μαχίες για τον στόλο: Οι Γερμανοί μπήκαν δυνατά στο κόλπο – Στο «μικροσκόπιο» οι γαλλικές μεταχειρισμένες φρεγάτες

Ήρθαν στην Ελλάδα προ ημερών οι Γερμανοί της ThyssenKrupp Marine Systems, πραγματοποιώντας συνάντηση με το Γενικό Διευθυντή της ΓΔΑΕΕ, Απτχου (Ι) Θεόδωρο Λάγιο (ε.α.). Τα πλοία ενδιάμεσης λύσης θα περάσουν από κόσκινο Έλληνες αξιωματικοί. 

Από: newpost.gr

Σκληρό μπρα ντε φερ μεταξύ των «μνηστήρων» του προγράμματος ναυπήγησης τεσσάρων νέων φρεγατών για το Πολεμικό Ναυτικό και εκσυγχρονισμού τεσσάρων ΜΕΚΟ.

Στο Πεντάγωνο έχουν ήδη αρχίσει το «crash test» και στα μεταχειρισμένα πλοία τα οποία προτείνουν οι «μνηστήρες» ως ενδιάμεση λύση. Ήδη στο «μικροσκόπιο» των έμπειρων αξιωματικών του Πολεμικού Ναυτικού έχουν μπει οι δύο Γαλλικές μεταχειρισμένες φρεγάτες τις οποίες παραχωρεί δωρεάν στο ΠΝ από τις αρχές του 2022 σύμφωνα με την πρόταση που δημοσιοποίησε χθες η Γαλλική πρεσβεία στην Αθήνα.

Όπως έγραφε το Newpost.gr πρόκειται για την αντιαεροπορική φρεγάτα(Anti-Aircraft Warfare) Jean Bart και την ανθυποβρυχιακή (Anti-Submarine Warfare) Latouche-Treville οι οποίες περιλαμβάνονται στη Γαλλική πρόταση ως τα πλοία ενδιάμεσης λύσης. Πάντως, η Αθήνα περίμενε πάντως μια πιο «γενναία» προσφορά από τους Γάλλους είτε τις φρεγάτες La Fayette είτε ακόμα και για μία μεταχειρισμένη Fremm με ενδεχόμενο αγοράς της από το Πολεμικό Ναυτικό.

Σε κάθε περίπτωση το Επιτελείο έχει αποφασίσει να προχωρήσει σε αυτοψία και σε ενδελεχή αξιολόγηση για όλες τις περιπτώσεις προσφοράς μεταχειρισμένων πλοίων. Σε αυτή την κατεύθυνση κρίθηκε απαραίτητη η αποστολή στη Γαλλία κλιμακίου του ΠΝ το οποίο αποτελείται από εξειδικευμένα στελέχη με γνώσεις σε τεχνικά ζητήματα. Οι Έλληνες αξιωματικοί θα περάσουν από «κόσκινο» τόσο τη Jean Bart όσο και την Latouche-Treville για να διαπιστώσουν την κατάσταση στην οποία βρίσκονται με δεδομένο ότι πρόκειται για πλοία 30 ετών. Η Jean Bart κλάσης Cassard καθελκύστηκε το 1988 και επιχειρεί από το 1991. Στα θετικά του πλοίου το ισχυρό radar,η ύπαρξη sonar και η χρήση βλημάτων Exocet. Αρνητική η μεγάλη ηλικία, τα ξεπερασμένα πλέον A/A βλήματα SM1 αλλά και ο μεγάλος αριθμός μελών του πληρώματος που ξεπερνά τα 200. Πάνω από τριάντα χρόνια υπηρεσίας κλείνει και η φρεγάτα Latouche-Treville η οποία έχει ανάλογα χαρακτηριστικά, μεταφέρει ελικόπτερο και διαθέτει πέρα από Exocet σημαντικές ανθυποβρυχιακές δυνατότητες.

Οι Έλληνες αξιωματικοί αναμένεται να περάσουν από κόσκινο και τις Ολλανδικές φρεγάτες Μ, τις οποίες τα στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού θεωρούν ως ιδιαίτερα αξιόλογη λύση. Mε δεδομένο ότι πρόκειται ουσιαστικά για αναβαθμισμένες S οι οποίες έχουν αποδειχθεί για το ΠΝ «λίρα εκατό» εδώ και σαράντα χρόνια. Αυτοψία σχεδιάζεται και στις φρεγάτες του Βασιλικού Ναυτικού Type 23 τις οποίες φέρονται να έχουν προτείνει οι Άγγλοι ως ενδιάμεση λύση σε περίπτωση συμφωνίας για τις Arrowhead 140. Ανάλογη από κοντά αξιολόγηση θα γίνει και σε όποια πλοία προτείνουν τελικά οι Αμερικανοί ως ενδιάμεση λύση είτε πρόκειται για τα Ticonderoga είτε για άλλες Μονάδες του Αμερικανικού στόλου. Καθοριστικός παράγοντας πάντως πέρα από την κατάσταση των πλοίων είναι και ο χρόνος παράδοσης.

Οι Γερμανοί μπαίνουν γερά στο κόλπο

Την ίδια ώρα στην Αθήνα ο Γερμανός πρέσβης Έρνστ Ράιχελ μαζί με στελέχη της ThyssenKrupp πέρασαν το κατώφλι του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και συναντήθηκαν με το Νίκο Παναγιωτόπουλο. Στο επίκεντρο βρέθηκε η Γερμανική πρόταση για τις φρεγάτες Α200-Α300 με το Βερολίνο να μπαίνει και αυτό δυνατά στη «ναυμαχία» της διεκδίκησης του Ελληνικού προγράμματος. Η Γερμανική πρόταση κρίνεται ως δελεαστική αφού εκτός των τεσσάρων πλοίων οι Γερμανοί φέρονται και συμπεριλαμβάνουν στο «πακέτο» και δύο υποβρύχια 214 κλάσης «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ». Ήδη έξι εταιρείες από ΗΠΑ, Γαλλία, Αγγλία, Γερμανία, Ισπανία και Ολλανδία έχουν καταθέσει επίσημες προτάσεις και μένουν οι Ιταλοί της Ficantieri με την ισχυρή AAW FREMM. Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος με μπαράζ επαφών και επικοινωνιών τις τελευταίες ημέρες επισπεύδει τις διαδικασίες με στόχο να ολοκληρωθεί η κατάθεση όλων των προτάσεων και να προχωρήσει η αξιολόγηση.

Print Friendly and PDF
Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail.

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.