Πως φτάσαμε στην τραγωδία στο Μάτι. Οι κινητήρες των Canadair που άργησαν να φτιαχθούν και οι μη πλήρως τεχνικά επαρκείς προσφορές των ελικοπτέρων

Απέφυγα συνειδητά να γράψω κάτι όσο η τραγωδία εξελισσόταν, παρατηρούσα όμως προσεκτικά και το τί συνέβαινε αλλά και το τι έλεγαν και έκαναν οι υπεύθυνοι για τη διαχείριση της κρίσης.

του Μιχάλη Χαιρετάκη

Θα σημειώσω λοιπον επιγραμματικά:

1. Στις φωτιές της Καλιφόρνια πέρυσι, κάηκε ολοσχερώς μια έκταση μιάμιση φορά όση η Εύβοια και υπήρχαν 41 μόλις νεκροί.

2.Διαχείριση κρίσεων δεν γίνεται μπροστά στις τηλεοπτικές κάμερες απο μαυρισμένους απο τον ήλιο πολιτικούς, γίνεται στα κέντρα επιχειρήσεων , φυσικά με σχέδιο και όχι άρπα κόλλα.

3.Οταν υπάρχουν περιοχές υψηλού κινδύνου για φωτιές, υπάρχουν υποδομές, αντιπυρικά έργα (εδώ γελάμε) , σχέδιο αντιμετώπισης πιθανής κρίσης καθώς επίσης πυροσβεστικά οχήματα, πυροσβέστες και εναέρια μέσα , τα οποία συντονισμένα θα αναλάβουν το έργο πυρόσβεσης ενώ προφανώς προσπαθείς με κάθε μέσο να κρατήσεις ανοιχτές και δεν κλείνεις οδούς διαφυγής σε περίπτωση κρίσης.

4. Το αγαπημένο παιγνίδι του πινγκ-πονγκ για την ανάληψη συντονισμού και ευθυνών μεταξύ δήμων, περιφέρειας, υπηρεσιών και κυβέρνησης αν δεν είχε κάθε φορά τόσο τραγικά αποτελέσματα θα μπορούσε να είναι νούμερο καλοκαιρινής επιθεώρησης.

5. Η γύμνια του κράτους που φάνηκε και στις φωτιές του 2017 αλλά και στις πλημμύρες έπρεπε να θορυβήσει τους κυβερνωντες και να πάρουν τα απαραίτητα μέτρα. Το τι έγινε θα το δείτε στη συνέχεια του άρθρου

6. Η μικροπολιτική πάνω σε πλάτες απανθρακωμένων ανθρώπων και σε καμμένες περιουσίες είναι άθλια και θα περίμενε κανείς αντι να ψελλίζουν οι κυβερνώντες αστείες δικαιολογίες ή να φορτώνουν τα λάθη στην πυροσβεστική ή να κατηγορούν τηλεοπτικούς σταθμούς να υπάρξουν επιτέλους κάποιες παραιτήσεις υψηλόβαθμων πολιτικών.

7.Τα πλεονάσματα , τα "ματωμένα" όπως τα αποκαλούσε η κυβέρνηση, οταν αντιπολιτευόταν τους προηγούμενους, είναι μαϊμουδένια,γιαλαντζί πλεονάσματα , που βασίζονται στην λογική της ιστορίας του γαϊδάρου του Χότζα που ψόφησε μόλις είχε μάθει να μην τρώει. Οταν δεν πληρώνεις εκεί που χρωστάς έγκαιρα, οταν έχεις αφήσει να ρημάξουν λόγω κόστους βασικές και θεμελιώδεις υπηρεσίες και δομές που είναι απαραίτητες για τη λειτουργία ενός ευνομούμενου κράτους, το κακό δε θα αργήσει να χτυπήσει την πόρτα σου.

8. Θα είχε εξαιρετικά μεγάλο ενδιαφέρον να μας πει ο κος Κοντονής, πόσοι έχουν καταδικαστεί τα τελευταία χρόνια για εμπρησμούς, σε τι ποινές και αν βρίσκεται κάποιος απο αυτούς ακόμα στις φυλακές. Κι αν δεν μπει στον κόπο να απαντήσει σε ενα άρθρο, υπάρχει και η δυνατότητα να του ζητηθούν επίσημα στοιχεία με επερώτηση στη βουλή απο κάποιον βουλευτή που θα φιλοτιμηθεί να το κάνει.

Πάμε τώρα στα 2 πιο σημαντικα:

Τι έκανε νομίζετε μετά τις περισυνές φωτιές το υπουργείο εθνικής άμυνας; Να θυμίσω οτι πέρυσι είχαμε τις γελοίες δικαιολογίες οτι πήγαν να πάρουν ανταλλακτικά για τα canadair αλλα είχε κλείσει το εργοστάσιο.

Λοιπον το υπουργείο κατάφερε να βρεί μερικά εκατομμύρια ευρώ για να κάνει ολική ανακατασκευή σε κινητήρες των canadair. Φυσικά για να γίνει αυτό έπρεπε να κλείσει πρώτα η χρονιά γιατί απ' ότι φαίνεται ή κονδύλια δεν υπήρχαν διαθέσιμα ή οι αρμόδιοι έδειξαν πραγματική ολιγωρία.

Ετσι βλέπουμε σύμφωνα με δημοσιεύματα οτι αποφασίστηκε στο τέλος Φεβρουαρίου για τα γηρασμένα canadair να γίνει ανακατασκευή 12 κινητήρων στις ΗΠΑ.
https://www.militaire.gr/ginonte-kenourgia-ta-canadair-ypostirizi-o-toskas-12-kinitires-stis-ipa-gia-syntirisi/

Η έγκριση για τη δαπάνη της ανακατασκευής έγινε 14 Μαρτιου 2018

Εύλογα θα αναρωτηθεί κανείς. Τι έγινε; Επέστρεψαν οι κινητήρες; Πότε και πόσοι; Την απάντηση μόνο οι κυβερνώντες γνωρίζουν
Απ' οτι βλέπουμε όμως η απόφαση να βρεθούν τα χρήματα να επιστρέψουν οι κινητήρες ήταν πρίν απο 1 μήνα.
Αν πρόλαβαν μέσα σε αυτό το διάστημα να γίνει η πληρωμή, η μεταφορά, η τοποθέτηση, οι έλεγχοι και να μπούν σε επιχειρησιακή διαθεσιμότητα τα αντίστοιχα αεροσκάφη είναι απο αμφίβολο έως πρακτικά αδύνατο.

Το πρώτο ερώτημα λοιπόν που προκύπτει εδώ είναι πόσα canadair υπήρχαν επιχειρησιακά διαθέσιμα τη στιγμή που ξέσπασαν οι 2 μεγάλες πυρκαγιές στο Ματι και την Κινέτα.

Πάμε τώρα και στο δεύτερο

Στις 12 Μαϊου 2018 έχοντας εξασφαλίσει κονδύλιο ύψους 22 εκ ευρώ εγκρίνουν τις διαδικασίες μίσθωσης 4 ελικοπτέρων βαρέου τύπου και 9 ελικοπτέρων μεσαίου τύπου για τις ανάγκες δασοπυρόσβεσης.
Ενώ λοιπόν έχουν υποτίθεται τα κονδύλια αυτά εμφανίζονται 2 εναλλακτικές προτάσεις για τα 4 ελικόπτερα βαρέου τύπου
Μια με 22.873.140,00 € και μια άλλη με 14.319.488,68 € με τη σημείωση όπως διαβάζουμε οτι η κύρια «είναι τεχνικά επαρκής, ως προς το SOW (Scope Of Work), ενώ η εναλλακτική όχι πλήρως τεχνικά επαρκής, επίσης ως προς το SOW.»

«Η κύρια προσφορά κρίνεται οικονομικά ασύμφορη και επιχειρησιακά μη αποδεκτή, καθώς αυτή ανέρχεται στο συνολικό ποσό των #22.873.140,00# € και υπερβαίνει την ήδη εγκριθείσα και προϋπολογισθείσα πίστωση των #22.000.000,00# € για το έτος 2018, η οποία αφορά στη μίσθωση και των δύο τύπων Ε/Π (βαρέος και μεσαίου τύπου).»

Φυσικά όπως ήταν αναμενόμενο επιλέγουν τη δεύτερη τη μη τεχνικά επαρκή, λόγω κόστους τη στιγμή που έπρεπε να πάρουν 9 ελικόπτερα ακόμα,ενώ για να δικαιολογήσουν την απόφασή τους επικαλούνται τα στατιστικά στοιχεία του 2016 και του 2017 για το κοστολόγιο.

Ποιες ήταν οι διαφορές μεταξύ τους και το αν είχαν καποια επίπτωση στο έργο της πυρόσβεσης θα είχε ενδιαφέρον να το μαθαίναμε επίσης, γιατί πολλές φορές δεν αρκεί να έχεις τυπικά τα απαιτούμενα μέσα που προβλέπονται για την δασοπυρόσβεση αλλά θα πρέπει να είναι πλήρως λειτουργικά για τους σκοπούς (Scope of Work) που τα έχεις ενοικιάσει.

Τι δείχνουν όλα τα παραπάνω; Οτι πέρα απο την ανοργανωσιά και την ανικανότητα των κυβερνώντων να εκπονήσουν σχέδια έκτακτης ανάγκης, να δημιουργούν και συντηρούν ζώνες πυρόσβεσης και να κάνουν αντιπλημμυρικά έργα, έχουμε να κάνουμε με ένα πτωχευμένο κράτος με ανύπαρκτα κονδύλια που προσπαθεί να εξοικονομήσει χρήματα μειώνοντας δαπάνες σε κρίσιμα θέματα και διαδικασίες.

Να θυμίσω οτι το ΥΠΕΘΑ έχει αναλάβει να καλύπτει μέρος των κονδυλίων για τη στέγαση και σίτιση μεταναστών και προσφύγων αλλά και άλλες τρύπες του προϋπολογισμού όπως λίγο καιρό τη μη αύξηση του ΦΠΑ στα νησιά ύψους 25 εκ ευρώ.
http://www.mononews.gr/politics/kouvelis-ta-25-ekat-gia-ton-fpa-sta-nisia-tha-erthoun-apo-ikonomies-sto-ipaminas

Είναι πραγματικά αστείο να υποστηρίζουν οτι υπάρχουν πρωτογενή πλεονάσματα και να μοιράζονται 727 εκ ευρώ δίνοντας την πλαστή εικόνα ευημερίας και απο την άλλη τραγικό και άθλιο στην Ελλάδα του 2018 να καίγονται ζωντανοί δεκάδες άνθρωποι ή να πνίγονται γιατί δεν υπάρχουν ούτε τα χρήματα αλλά ούτε και η στοιχειώδης οργάνωση που ταιριάζει σε ένα ευνομούμενο κράτος
https://government.gov.gr/koinoniko-merisma-2017/

Ο ίδιος υπουργός που προέρχεται απο το ΠΑΣΟΚ και πέρυσι μας έλεγε την αστεία δικαιολογία οτι είχε κλείσει το εργοστάσιο των canadair και δεν έβρισκαν ανταλλακτικά και φέτος στο συλλαλητήριο είπε την επίσης αστεια δικαιολογία οτι είχε τελειώσει η μπαταρία του ρολογιού της κάμερας του ελικοπτέρου και δεν έδειχνε τη σωστή ώρα , γι αυτό και την εκρυψαν, αντί να παραιτηθεί όπως θα συνέβαινε σε κάθε ευνομούμενο κράτος, μας ανακοίνωσε οτι έθεσε την παραίτησή του στη διάθεση του πρωθυπουργού αλλά δεν την έκανε δεκτή!

Χωρίς να θέλω να γίνω μάντης κακών και συμφορών, αν και εύχομαι να είναι η τελευταία μεγάλη συμφορά που πλήττει τη χώρα, όλες οι ενδείξεις συνηγορούν στο οτι , όσο φτωχοποιείται και εξαθλιώνεται η χώρα όλο και περισσότερο θα πρέπει να περιμένουμε και νέα μεγάλα δυσάρεστα γεγονότα όπως το τελευταίο.
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail