Αυτός είναι ο σιωπηλός «δολοφόνος» του κινητήρα και η Νο 1 βλάβη στα αυτοκίνητα

Τη συνηθέστερη βλάβη στα αυτοκίνητα αποκαλύπτουν τα στοιχεία που έδωσε στο φως της δημοσιότητας η μεγαλύτερη λέσχη αυτοκινήτου της Ευρώπης.

Από: carandmotor.gr

Τη συνηθέστερη βλάβη των αυτοκινήτων, η οποία μάλιστα στις περισσότερες των περιπτώσεων προκαλεί και την αιφνίδια ακινητοποίηση ενός οχήματος αποκάλυψε η γερμανική λέσχη αυτοκινήτου ADAC, αξιοποιώντας την ανεξάντλητη βάση δεδομένων που διαθέτει.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν κατά τη διάρκεια της περσινής χρονιάς, εκείνη η βλάβη που προκαλεί τον μεγαλύτερο πονοκέφαλο στους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων ίσως είναι και η πιο… απλή, καθώς αφορά το ηλεκτρικό κύκλωμα ενός οχήματος και ειδικότερα την μπαταρία.

Γιατί όμως η μπαταρία αναδεικνύεται ως η νούμερο ένα βλάβη των αυτοκινήτων εντός και εκτός γερμανικών συνόρων. Η απάντηση είναι απλή, καθώς πρόκειται για έναν σιωπηλό δολοφόνο, ο οποίος δεν προειδοποιεί για το πότε και αν θα χτυπήσει.

Η αλήθεια είναι ότι μια μπαταρία σπανίως θα δώσει σημάδια ότι φτάνει στο τέλος της ζωής της, κι αν τα δώσει ίσως να μην αρκούν ώστε να θεωρηθούν ενδείξεις της βλάβης που πλησιάζει.

Εκτός βέβαια από την περίπτωση μιας μπαταρίας που έχει φτάσει στο ανώτατο όριο της ζωής -το τελευταίο καθορίζεται από πολλούς και διαφορετικούς παράγοντες- έχουμε και εκείνες τις περιπτώσεις που μια μπαταρία δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στις… υποχρεώσεις της, εξαιτίας δικής μας αμέλειας.

Το συνηθέστερο λάθος είναι η μη απενεργοποίηση κάποιου ενεργοβόρου συστήματος όταν το αυτοκίνητο παραμείνει σταθμευμένο (βλέπε προβολείς, αλάρμ ή ακόμα και φως καμπίνας) το οποίο θα εξαντλήσει μετά από λίγες ώρες το ενεργειακό φορτίο της μπαταρίας.

Μάλιστα αν το λάθος αυτό επαναληφθεί, τότε είναι σχεδόν βέβαιο ότι η διάρκεια ζωής της μπαταρίας πρόκειται να μειωθεί.

Σε κάθε περίπτωση, ο τακτικός έλεγχος της μπαταρίας μπορεί να μας βγάλει από τη δύσκολη θέση. Ο έλεγχος μπορεί να πραγματοποιηθεί σε κάποιο ηλεκτρολογίο ή όταν το όχημά μας επισκεφθεί συντήρησης/επισκευής.

Με το κατάλληλο όργανο μέτρησης μπορούμε να έχουμε σαφή εικόνα για την υγεία της μπαταρίας μας και να προγραμματίσουμε την αντικατάστασή μας αν και εφόσον απαιτηθεί.

Επιστρέφοντας στα στατιστικά στοιχεία που έδωσε στο φως της δημοσιότητας η ADAC, σχεδόν 1 στις 2 βλάβες που καταγράφηκαν το 2022 σχετίζονταν με την μπαταρία του αυτοκινήτου.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail