Η μεγάλη "πληγή" του ελληνικού σιδηροδρόμου: Η μη λειτουργία σύγχρονων συστημάτων τηλεδιοίκησης - σηματοδότησης

Με τον πλέον οδυνηρό τρόπο αναδείχτηκε η μεγάλη παθογένεια του ελληνικού σιδηροδρόμου: Η μη λειτουργία σύγχρονων συστημάτων τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης.  

Από: capital.gr - Του Φώτη Φωτεινού

Κάθε σύγχρονος, ευρωπαϊκός σιδηρόδρομος οφείλει να έχει θέσει σε λειτουργία το διευρωπαϊκό σύστημα ERTMS (European Railways Traffic Management System), το οποίο αποτελείται από τα συστήματα ETCS (European Traffic Control System) και GSM – R (Global System Mobile for Rail).

Εάν λειτουργεί το σύστημα αυτό, η διαχείριση της κυκλοφορίας γίνεται με σύγχρονο τρόπο, διευκολύνοντας, τόσο το έργο των μηχανοδηγών, όσο και του διαχειριστή της κυκλοφορίας υποδομής, με τη μετάδοση, με ψηφιακό τρόπο και σε άμεσο χρόνο, των δεδομένων στην υποδομή και στο τροχαίο υλικό.

Με άλλα λόγια, εάν λειτουργούσε πλήρως ένα τέτοιο σύστημα, θα ειδοποιούνταν όλοι: Οι σταθμάρχες, το κέντρο κυκλοφορίας και ο μηχανοδηγός, ενώ και οι αμαξοστοιχίες θα ακινητοποιούνταν, με το σύστημα αυτόματης πέδησης.

Δυστυχώς, ο ελληνικός σιδηρόδρομος και όπως αναδείχτηκε από το χθεσινό τραγικό συμβάν, "πληρώνει" τις πάμπολλες, κατακερματισμένες συμβάσεις ανάταξης και συντήρησης του σιδηροδρομικού άξονα και προμήθειας των ανωτέρω συστημάτων, καθώς η διαχείριση της κυκλοφορίας συνεχίζεται να γίνεται, στο μεγαλύτερο τμήμα του δικτύου, μέσω ασυρμάτου και σταθμαρχών.

Η διαχείριση της κυκλοφορίας, μέσω ασυρμάτου, σταθμαρχών και κλειδούχων, αποτελεί καθημερινό φαινόμενο για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, όπως και οι μονοδρομήσεις / βραδυπορίες, κ.ά, ωστόσο για να συμβεί ένα σιδηροδρομικό δυστύχημα και μάλιστα, τέτοιας έκτασης, φαίνεται ότι σημειώθηκαν αρκετά λάθη / παραλείψεις.

Η μετωπική σύγκρουση της επιβατικής αμαξοστοιχίας από την Αθήνα με την εμπορική από τη Θεσσαλονίκη γεννά τα ακόλουθα, πρώτα ερωτήματα:

-Γιατί εισήλθε η επιβατική αμαξοστοιχία στη γραμμή καθόδου, με αποτέλεσμα τη μετωπική σύγκρουση με την εμπορευματική;
-Ποιος έδωσε αυτήν την εντολή; Ο σταθμάρχης του Σ.Σ. της Λάρισας; Δεν γνώριζε ότι "κατέβαινε" η εμπορευματική;
-Εάν δεν δόθηκε αυτή η εντολή από τον σταθμάρχη, γιατί εισήλθε η επιβατική αμαξοστοιχία στη γραμμή καθόδου; Γιατί ήταν "γυρισμένα" τα κλειδιά στη γραμμή καθόδου;

Τα ανωτέρω ερωτήματα πρόκειται να αποτελέσουν αντικείμενο διεξοδικής έρευνας, καθώς η τραγωδία είναι πρωτοφανής.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail