Έλληνας εκπαιδευτής οδηγών τρένων στη Γερμανία: Δεν υπάρχουν ανθρώπινα λάθη

Ο Απόστολος Μπέλλος εργάζεται εδώ και 28 χρόνια ως οδηγός τρένων. Τα πρώτα 18 χρόνια στην Deutsche Bahn και εδώ και 10 χρόνια στην Ελβετική Bundesbahn.

Από: doryforos-europa.blogspot.com

 Τον ρωτήσαμε τι έχει να μας πει για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη και γιατί στην ανάρτησή του σήμερα επισήμανε ότι ,,ανθρώπινο λάθος δεν υπάρχει, η έλλειψη συστημάτων ασφαλείας οδηγεί στα ανθρώπινα λάθη,,.

Στην Ευρώπη, μας είπε, υπάρχουν 20 διαφορετικά συστήματα ασφαλείας, σχετικά με τα τρένα. Στην Γερμανία υπάρχουν τρία διαφορετικά συστήματα ασφάλειας που λειτουργούν ταυτόχρονα για τα περίπου 27.000 τρένα που ημερησίως κυκλοφορούν στις σιδηροδρομικές γραμμές της χώρας (50% περίπου επιβατικά και 50% εμπορικά).
 

Τα συστήματα είναι προσαρμοσμένα, όπως μας εξηγεί ο κος Μπέλος, κυρίως στην ταχύτητα των τρένων. Δηλαδή άλλο σύστημα υπάρχει για τα τρένα ταχείας κυκλοφορίας με πάνω από 160 χλμ την ώρα (το σύστημα LZB), άλλο για τρένα με μικρότερη ταχύτητα και άλλο σύστημα ασφάλειας για τα περιφερειακά τρένα.

Στο νέο σύστημα ασφάλειας, το LZB,  που χρησιμοποιείται τώρα για τα τρένα υπάρχει απευθείας ,,εικόνα,, στον οδηγό ο οποίος μπορεί ανά πάσα στιγμή να διαπιστώσει αν υπάρχει το απαιτούμενο κενό στην απόσταση μεταξύ του επόμενου ή προηγούμενου τρένου.

Στην ουσία η απόσταση ασφάλειας είναι 1 χλμ μπροστά και 1 χλμ πίσω. 

Τον ρωτήσαμε αν έχει κατανοήσει τι έγινε στην Ελλάδα και αν θα μπορούσε αυτό να συμβεί στην Γερμανία.

,,Όχι, δεν θα μπορούσε να συμβεί στην Γερμανία,, μας απάντησε και αυτό ,,γιατί ακόμη και χωρίς τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας δεν θα μπορούσαν πρακτικά δυο σταθμάρχες να κάνουν ταυτόχρονα λάθος όπως έγινε στα Τέμπη όπου ο ένας επέτρεψε να προχωρήσει το τρένο και ο άλλος δεν αντιλήφθηκε το πρόβλημα.  

,, Αλλά και στη Γερμανία είχαμε το περασμένο καλοκαίρι ένα δυστύχημα στη Βαυαρία με 4 νεκρούς,, του επισημάναμε. 

Στην περίπτωση αυτή, όπως μας εξηγεί ο κ. Μπέλλος,, δεν ήταν κάποιο ανθρώπινο λάθος που οδήγησε στο δυστύχημα αλλά υπήρξε πρόβλημα στις ράγες, είχαμε δηλ  το λεγόμενο ,,καρκίνο τσιμέντου,, που μετέφερε τις ράγες στο συγκεκριμένο σημείο 0,2 μμ. Επίσης στη συγκεκριμένη περίπτωση υπήρχε μια γραμμή ενώ στα Τέμπη δυο.

Αλλά ακόμη και να μην υπάρχουν τα συστήματα ασφαλείας στην Ελλάδα οι σηματοδότες γιατί δεν λειτουργούν ;

Αυτό δεν είναι φαινόμενο μόνο στην Ελλάδα. Στην Γερμανία π.χ. επιτήδειοι κλέβουν από τους σηματοδότες μηνιαίως σχεδόν δυο τόννους καλώδια. 

Ένα άλλο πρόβλημα στην Ελλάδα είναι και η εκπαίδευση. Στη Γερμανία 40.000 περίπου οδηγοί, (300 ημερησίως) έχουν εκπαιδευτεί τουλάχιστον 3 χρόνια και κάποιοι με αυξημένα προσόντα μισό χρόνο επιπλέον.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail