Πολεμική Αεροπορία: Μετά τα Rafale και τα Viper, έρχονται τα F-35 – Που αναμένεται να «στήσουν τη φωλιά τους» το 2028

Όπως ήδη έχει αποκαλύψει το Newpost μεγάλο φαβορί για τη  Βάση-«φωλιά» των F-35 αποτελεί η 117 Πτέρυγα Μάχης στην Ανδραβίδα

Από: newpost.gr

«Μετά τα Rafale και τα Viper έρχονται τα F-35 το 2028 φέρνοντας μια νέα εποχή στην Πολεμική Αεροπορία», ανέφερε μεταξύ άλλων ο υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Νίκος Παναγιωτόπουλος, μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ και τον Γιώργο Κουβαρά.

Τα επόμενα βήματα για Αθήνα και Τουρκία – Προσδοκίες και «αγκάθια»

Σχετικά με τα ελληνοτουρκικά, ο υπουργός Άμυνας ανέφερε: «Δεν είμαι σίγουρος ότι μπήκαμε σε νέα φάση».

Για τον σεισμό που έπληξε την Τουρκία τόνισε ότι «Εμείς ως Ελλάδα κάναμε το χρέος μας, στείλαμε τη συνδρομή μας. Χαρακτηριστική ήταν η αποστροφή του Τούρκου πρέσβη: “Οι καλοί φίλοι στην ανάγκη φαίνονται”».

Οι παραβιάσεις στον ελληνικό εναέριο χώρο έχουν μειωθεί μετά τον σεισμό, «ούτε μία από μαχητικά αεροσκάφη, μόνο μη επανδρωμένα και ερευνητικά», δήλωσε.

«Εμείς δεν κλείσαμε ποτέ την πόρτα διαλόγου στην Τουρκία. Πάντα λέγαμε ότι θέλαμε να συνομιλούμε. Όμως ο διάλογος πρέπει να γίνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες, όχι υπό απειλές».

Μετά τα Rafale & τα Viper έρχονται τα F-35

Ο κ. Παναγιωτόπουλος υποστήριξε ότι «πρέπει να έρθει απάντηση από την αμερικανική κυβέρνηση για F-35, τεχνικές λεπτομέρειες. Μπορεί να γίνει και πριν από την προκήρυξη των εκλογών, ίσως ενημερώσουμε την επιτροπή της Βουλής τις επόμενες μέρες». Ωστόσο επισήμανε ότι τα εν λόγω αεροσκάφη «θα αργήσουν να έρθουν. Είναι 5ης γενιάς και πρέπει να αναπτυχθούν νέες υποδομές για μία νέα εποχή. Τα πρώρα F-35 θα παραληφθούν το 2028 αν όλα εξελιχθούν ομαλά».

Ο υπουργός σημείωσε πως «η διαπραγμάτευση και η συμβασιοποίηση απέχουν χρονικά» ενώ μιλώντας για τις κορβέτες ξεκαθάρισε πως το μεγαλύτερό τους μέρος θα ναυπηγηθούν στην Ελλάδα.

Πώς θα προχωρήσει το πρόγραμμα των κορβετών

Πιο αναλυτικά υπογράμμισε για τις κορβέτες ότι οι προσφορές και των Ιταλών και των Γάλλων είναι ελκυστικές και η απόφαση θα κριθεί στις λεπτομέρειες. «Θα παίξει ρόλο στην απόφαση η ναυπήγηση των κορβετών στην Ελλάδα, εκτός από την πρώτη, οι υπόλοιπες (θα ναυπηγηθούν) εδώ». Τόνισε μάλιστα ότι πρέπει αρχικά να ολοκληρωθούν οι επενδυτικές προσπάθειες στα ναυπηγεία, «θέλουμε εμπλοκή της εγχώριας βιομηχανίας».

Ο ρόλος της χώρας στον πόλεμο της Ουκρανίας

Όσο συνεχίζεται ο πόλεμος στην Ουκρανία και συζητάμε με τους Αμερικανούς, ζητούν όπλα, γεγονός «που δεν μπορούμε να ικανοποιήσουμε διότι θα αποδυναμωνόταν η αμυντική μας διάταξη. Δεν δίνουμε S-300, εξετάζουμε διάφορα ενδεχόμενα».

Μεταξύ άλλων ο υπουργός σημείωσε ότι πρόκειται «να δώσουμε άλλα 20 τεθωρακισμένα στην Ουκρανία. Αν φτάσουμε σε σημείο αδύνατο να συντηρηθούν τα συστήματα θα τα αντικαταστήσουμε».

Αναφορικά με την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία ο κ. Παναγιωτόπουλος είπε: «Παραλάβαμε απαξιωμένα και καθηλωμένα συστήματα και θέλουμε να τα καταστήσουμε λειτουργικά. Είναι βαρύ κάποιοι να μιλούν για εθνικό έγκλημα. Τα Rafale και τα Viper συντηρούνται στην ΕΑΒ».

Κλείνοντας, αναφέρθηκε στο Διεθνές Αεροπορικό Κέντρο της Καλαμάτας, το οποίο πρόκειται να αναβαθμιστεί με νέα μέσα και προσωπικό.

Οι Αμερικάνοι άνοιξαν τον δρόμο για την πώληση των F-35: Τα σχέδια υποδομής και η Αεροπορική βάση που θα τα φιλοξενήσει

Θέμα χρόνου να πέσουν οι υπογραφές για την αγορά μαχητικών F-35. Μετά το «πράσινο φως» που άναψε ο  πρόεδρος της Επιτροπής Διεθνών Σχέσεων του Κογκρέσου Ρόμπερτ Μενέντεζ  στην πώληση των F-35 στην Ελλάδα, οι Αμερικάνοι προκειμένου να στείλουν έγγραφη απάντησή τους, περιμένουν από το Ελληνικό Υπουργείο Άμυνας και Πολεμικής Αεροπορίας την απάντηση για τα έργα υποδομών και ασφάλειας αλλά και την τελική επιλογή της Βάσης η οποία θα φιλοξενήσει τα «αόρατα» μαχητικά F-35.

Την ώρα που  η πρώτη και πιο κρίσιμη υπογραφή, αυτή του προέδρου της Επιτροπής Διεθνών Σχέσεων του Κογκρέσου Ρόμπερτ Μενέντεζ με την οποία ανάβει το «πράσινο φως» για το μεγάλο deal είναι γεγονός.

thumbnail 3 1

«Υπέγραψα το αίτημα για F-35 στην Ελλάδα» αποκάλυψε ο ισχυρός άνδρας της Γερουσίας και πλέον απομένει η τυπική συμφωνία  του Ρεπουμπλικανού αντιπροέδρου Τζιμ Ρις και των αντίστοιχων αξιωματούχων της Βουλής των Αντιπροσώπων προέδρου και αντιπροέδρου Μάικλ Μακκόλ και Γκρέγκορι Μικς.

Καθώς κανένας έως τώρα δεν έχει εκφράσει αντιρρήσεις και με δεδομένη την πρόθεση της Αμερικανικής κυβέρνησης να βάλει την Ελλάδα στο «club» των κρατών που διαθέτουν στο οπλοστάσιο τους το «αόρατο» μαχητικό είναι πλέον θέμα ημερών οι δύο κορυφαίοι θεσμοί των ΗΠΑ να δώσουν το τελικό «go» για την «πτήση» των F-35 στην Ελλάδα.

thumbnail 1 1

Όμως απαραίτητη προϋπόθεση προκειμένου να δρομολογηθεί η Αμερικανική απάντηση στο Ελληνικό αίτημα αποτελεί η επίσημη ενημέρωση των αρμόδιων αρχών των ΗΠΑ από την Αθήνα σε μια σειρά από ερωτήματα με κυριότερα την τελική επιλογή της Αεροπορικής Βάσης η οποία θα φιλοξενήσει τα F-35 αλλά και ποιός θα αναλάβει τα έργα υποδομής και ασφάλειας.

Αν αυτά θα περιλαμβάνονται στην τελική συμφωνία μέσω των προγραμμάτων ασφάλειας, εφοδιασμού και πληροφοριών SSI(Security of Supply and Information) και θα πραγματοποιηθούν από την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin σε συνεργασία με την Πολεμική Αεροπορία ή θα τα αναλάβει το υπουργείο Εθνικής Άμυνας με ότι αυτό συνεπάγεται.

Πρόκειται για μια εξαιρετικά δύσκολη, σύνθετη και πολύπλοκη διαδικασία εργασιών καθώς αφορά ένα διαβαθμισμένο μαχητικό με τις προϋποθέσεις που βάζουν οι Αμερικανοί να ακολουθούν πολύ αυστηρά πρωτόκολλα ειδικά στα ζητήματα ασφάλειας και κυβερνοασφάλειας.

Με την κατασκευάστρια εταιρεία να γνωρίζει άριστα τη διαδικασία και να έχει ξεκαθαρίσει ότι προτίθεται να συνεργαστεί με Ελληνικές εταιρείες στην υλοποίηση όλων των εργασιών. Το κόστος για τις υποδομές που περιλαμβάνουν και την ασφάλεια-κυβερνοασφάλεια αγγίζει τα 200 εκ ευρώ ενώ αν προστεθούν οι συμπαραγωγές και η εκπαίδευση υπολογίζεται ότι θα προσεγγίσει τα 600 εκ ευρώ.

thumbnail 2 1

Όπως ήδη έχει αποκαλύψει το Newpost μεγάλο φαβορί για τη  Βάση-«φωλιά» των F-35 αποτελεί η 117 Πτέρυγα Μάχης στην Ανδραβίδα αν και η τελική απόφαση ακόμη παραμένει ανοιχτή. Σε ότι αφορά το ζήτημα των έργων υποδομής και ασφάλειας επίσης παραμένει ανοιχτό αν και όσοι γνωρίζουν την πολυπλοκότητα των εργασιών και τις απαραίτητες πιστοποιήσεις που θεωρούν εξαιρετικά δύσκολο να εκτελεστούν χωρίς τη συνδρομή της κατασκευάστριας εταιρείας η οποία διαθέτει την απαραίτητη τεχνογνωσία.

Και μάλιστα τονίζουν ότι ο κίνδυνος καθυστέρησης ή ακόμα και «εκτροχιασμού»  του προγράμματος ύψους περίπου 3,5 δις είναι υπαρκτός την ώρα που οι Αμερικανοί επιθυμούν να ενισχύσουν το οπλοστάσιο της Πολεμικής Αεροπορίας με το «αόρατο» μαχητικό 5ης γενιάς.
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail