«Τρέχει» και ο ΝΕΑΡΧΟΣ - Αναβαθμισμένες δυνατότητες για τις Κορβέτες

Ο πρωθυπουργός θα επισκεφθεί τα ναυπηγεία της Group Naval στη Λοριάν της βορειοδυτικής Γαλλίας
Group Naval
Λίγο πριν την άφιξη του Γάλλου υπουργού Άμυνας, Σεμπαστιάν Λεκορνύ, στο Μέγαρο Μαξίμου και τη συνάντηση του με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, η Group Naval αποκάλυψε το προχωρημένο στάδιο ναυπήγησης της πρώτης ελληνικής FDI Belharra, της F-601 «ΚΙΜΩΝ».
 
Από: cnn.gr - Σταύρος Ιωαννίδης

Τα μπλοκ της γάστρας έχουν τοποθετηθεί και κάθε μέρα που περνά, η υπερσύγχρονη Φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού έρχεται όλο και πιο κοντά στην τελική της μορφή. Μετά την καθέλκυση της FDI «Amiral Ronarc’h», οι Γάλλοι πατάνε «γκάζι» αποδεικνύοντας ότι οι μέθοδοι ναυπήγησης που ακολουθούν είναι απολύτως αξιόπιστοι και αποτελεσματικοί.

«Τρέχει» και ο ΝΕΑΡΧΟΣ

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του CNN Greece, σε ιδιαίτερα προχωρημένο στάδιο βρίσκεται και η δεύτερη ελληνική Φρεγάτα κλάσης «ΚΙΜΩΝ», η F-602 «ΝΕΑΡΧΟΣ», τα πρώτα ελάσματα της οποίας κόπηκαν τον περασμένο Ιούλιο αλλά όπως αποκαλύπτουν καλά ενημερωμένες πηγές, τα περισσότερα μπλοκ του δεύτερου πλοίου είναι έτοιμα και σύντομα θα ξεκινήσει η διαδικασία συναρμολόγησης.

Την πρόοδο των εργασιών στα δύο ελληνικά πλοία θα επιθεωρήσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης στα μέσα Μαρτίου, όταν στο περιθώριο της παρουσίας του στη Σύνοδο Κορυφής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου στις Βρυξέλλες, ο πρωθυπουργός θα επισκεφθεί τα ναυπηγεία της Group Naval στη Λοριάν της βορειοδυτικής Γαλλίας.

Belharra-1.jpg
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του CNN Greece, σε ιδιαίτερα προχωρημένο στάδιο βρίσκεται και η δεύτερη ελληνική Φρεγάτα κλάσης «ΚΙΜΩΝ» / Group Naval

Επίσκεψη Μητσοτάκη στη Λοριάν


Σύμφωνα με πληροφορίες, τον Κυριάκο Μητσοτάκη θα υποδεχτεί αντιπροσωπεία υψηλόβαθμων Γάλλων αξιωματούχων ενώ την ξενάγηση στα ναυπηγεία θα αναλάβει το μεγάλο αφεντικό της εταιρείας, ο Πιέρ Ερίκ Πομελέ, ο οποίος πριν από λίγες ημέρες βρέθηκε στην Αθήνα για να υποβάλει την αναθεωρημένη πρόταση της Group Naval για τις Κορβέτες GoWind.

Εκτός από τα δύο ελληνικά πλοία που βρίσκονται στη δεξαμενή του ναυπηγείου, ο πρωθυπουργός θα έχει την ευκαιρία να δει από κοντά τη γαλλική FDI Belharra, η οποία βρίσκεται πλέον στο νερό, με τον ιστό, το πανίσχυρο ραντάρ Sea Fire 500, τους αισθητήρες και ορισμένα από τα οπλικά της συστήματα εγκατεστημένα. Το γαλλικό πλοίο άλλωστε, πρόκειται να ξεκινήσει δοκιμές σε περίπου έναν χρόνο από τώρα, όταν η Φρεγάτα «ΚΙΜΩΝ» θα μπαίνει με τη σειρά της στο νερό. Ο πρωθυπουργός δεν αποκλείεται να επισκεφθεί και την Κορβέτα GoWind των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων που βρίσκεται στη Λοριάν, αντίστοιχη με τα πλοία που προτείνουν οι Γάλλοι για τον ελληνικό Στόλο.

Belharra-2.jpg
Σύμφωνα με πληροφορίες, τον Κυριάκο Μητσοτάκη θα υποδεχτεί αντιπροσωπεία υψηλόβαθμων Γάλλων αξιωματούχων / Group Naval

Το 2026 η πρώτη πλήρως εξοπλισμένη FDI

Το Πολεμικό Ναυτικό πρόκειται να παραλάβει τη Φρεγάτα «ΚΙΜΩΝ» στις αρχές του 2025. Η παραλαβή θα γίνει στη Γαλλία και το πλοίο θα παραμείνει κάποιους μήνες για δοκιμές προτού έρθει στην Ελλάδα. Η διαμόρφωση της πρώτης Φρεγάτας, ωστόσο, θα είναι η γαλλική και όχι αυτή που έχει ζητήσει το Πολεμικό Ναυτικό. Η απόφαση αυτή ελήφθη για να εξασφαλιστούν οι ταχύτερες παραδόσεις των πλοίων. Το ίδιο θα συμβεί και με τη δεύτερη Φρεγάτα «ΝΕΑΡΧΟΣ».

Τα δύο πλοία θα εξοπλιστούν με τα επιπλέον συστήματα που ζήτησε η Ελλάδα στην πρώτη τους είσοδο για συντήρηση. Στις αρχές του 2027 ο «ΚΙΜΩΝ» και στα μέσα του ίδιου χρόνου ο «ΝΕΑΡΧΟΣ». Το τρίτο πλοίο όμως, η F-603 «ΦΟΡΜΙΩΝ» θα βγει από τη γραμμή παραγωγής το 2026 στη διαμόρφωση «ΗΝ» έχοντας πάνω του όλα τα οπλικά συστήματα που ζήτησε το Πολεμικό Ναυτικό.

Στο «βάθος»… Κορβέτες

Στις συζητήσεις που είχαν χθες ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Σεμπαστιάν Λεκορνί, παρουσία του Νίκου Παναγιωτόπουλου, τέθηκε και το ζήτημα της προμήθειας Κορβετών GoWind, για τις οποίες η Group Naval κατέθεσε αναθεωρημένη πρόταση με ευνοϊκότερους όρους στα οικονομικά.

Η εταιρεία καλύπτει, σύμφωνα με πληροφορίες, και τις απαιτήσεις της Αθήνας για κατασκευή σε εγχώρια ναυπηγεία. Εκτός από την πρώτη Κορβέτα, της οποίας τμήματα θα κατασκευαστούν στην Ελλάδα, τα υπόλοιπα δύο ή τρία πλοία, αν ενεργοποιηθεί η option της τέταρτης, θα κατασκευαστούν εξ ολοκλήρου στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν μάλιστα, πως η MBDA θα ξεκινήσει νωρίτερα την παραγωγή των MICA NG, το 2025, γεγονός που «ξεκλειδώνει» την επιλογή του βλήματος μέσου βεληνεκούς για την Αθήνα, ώστε αν επιλεγούν οι GoWind, να έχουν αναβαθμισμένες δυνατότητες πυρός.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail