Κάτω από 1 ευρώ η βενζίνη και το diesel - Πότε και ποιοι προβλέπουν την ελεύθερη πτώση στις τιμές των καυσίμων

Αποκαλυπτικός για τον μέλλον των υγρών καυσίμων και την τιμή της βενζίνης και του diesel ήταν ο επικεφαλής ενός ευρωπαϊκού ενεργειακού κολοσσού σε πρόσφατη συνέντευξή του.

Από: carandmotor.gr

Καλύτερες ημέρες πρόκειται να έρθουν για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και μοτοσικλετών τα επόμενα χρόνια σύμφωνα με τον επικεφαλής της TotalEnergies, Patrick Pouyanne.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ενεργειακού κολοσσού δεν δίστασε να μιλήσει για το μέλλον των ορυκτών καυσίμων και ειδικότερα για την πορεία που πρόκειται να ακολουθήσουν οι τιμές της βενζίνης και του diesel.

Μετά την ενεργειακή κρίση που προκάλεσε η εισβολή των ρωσικών στρατευμάτων σε εδάφη της Ουκρανίας και το ράλι τιμών που ακολούθησε στα υγρά καύσιμα όχι μόνον στην Ευρώπη αλλά και στις περισσότερες αγορές του πλανήτη προκαλώντας ένα παγκόσμιο οικονομικό σοκ και ένα κύμα δυσβάστακτων ανατιμήσεων ακόμα και σε βασικά καταναλωτικά αγαθά, οι προβλέψεις για το μέλλον είναι αισιόδοξες.

Σύμφωνα με τον Patrick Pouyanne, το αμέσως επόμενο διάστημα οι τιμές της βενζίνης και του diesel πρόκειται να αυξηθούν και πάλι, εξαιτίας και του εμπάργκο που έχει επιβληθεί από τον δυτικό κόσμο στο ρωσικό πετρέλαιο, ωστόσο, η τάση αυτή δεν θα έχει διάρκεια και έως τα τέλη του έτους πρόκειται μάλιστα να αντιστραφεί.

Μάλιστα ο Patrick Pouvanne προέβλεψε ότι τα επόμενα χρόνια οι τιμές των υγρών καυσίμων θα παρουσιάσουν ακόμα μεγαλύτερη πτώση, εξαιτίας της ενεργειακής μετάβασης που επιχειρείται στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας και όχι μόνον σε αυτό.

Η ευρύτερη προσπάθεια απογαλακτισμού της παγκόσμιας οικονομίας από τα ορυκτά καύσιμα με φόντο τον περιορισμό των ελκυόμενων ρύπων και την προστασία του περιβάλλοντος αναμένεται να οδηγήσει στη σημαντική πτώση της ζήτησης του «μαύρου χρυσού», γεγονός που με τη σειρά του θα συμπαρασύρει και την τιμή του.

Αντιστοίχως, ο ολοένα και αυξανόμενος αριθμός ηλεκτρικών οχημάτων στους δρόμους του πλανήτη θα περιορίσει την κατανάλωση βενζίνης και diesel, αναγκάζοντας τα πρατήρια που θα παραμείνουν σε λειτουργία να περιορίσουν τις τιμές των ορυκτών καυσίμων ώστε να καταστήσουν τη χρήση ενός θερμικού οχήματος ελκυστικότερη.

Άλλωστε οι ιδιοκτήτες οχημάτων με κινητήρες βενζίνης και diesel είναι σχεδόν βέβαιο ότι στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον θα έρθουν αντιμέτωποι με ισχυρά αντικίνητρα, όπως υψηλότερη φορολογία και απαγορεύσεις κυκλοφορίες στο κέντρο των μεγαλουπόλεων, και μόνον το χαμηλό κόστος κίνησης που μπορεί να προσφέρει το φθηνό καύσιμο θα μπορέσει να κρατήσει στη ζωή έναν στόλο οχημάτων που θα φαντάζει βγαλμένος από μια άλλη εποχή.

Ένας ακόμα παράγοντας που μπορεί να οδηγήσει στη θεαματική πτώση στις τιμές των υγρών καυσίμων είναι μια ενδεχόμενη οικονομική ύφεση, η οποία θα περιορίσει τη βιομηχανική παραγωγή και ως εκ τούτου τη ζήτηση για πετρέλαιο και ορυκτά καύσιμα γενικότερα.

Ένας «οδηγός» για το τι μπορεί να μας περιμένει στο μέλλον είναι η περίοδος της πανδημίας και του σκληρού lockdown που επιβλήθηκε στις περισσότερες χώρες του πλανήτη. Εκείνη την περίοδο, λοιπόν, είδαμε την τιμή του μαύρου χρυσού να κατρακυλά ακόμα και σε αρνητικά επίπεδα για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία, ενώ σημαντική ήταν και η πτώση που παρουσίασαν οι τιμές των καυσίμων στα πρατήρια.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail