"Πατατράκ" στην αγορά κινητών τηλεφώνων, με τη μεγαλύτερη πτώση της 10ετίας


Να "ξεχάσουν" το 2022 επιθυμούν οι κατασκευαστές κινητών τηλεφώνων, καθώς το περσινό έτος συνοδεύτηκε από πτώση 11% στις πωλήσεις, καταγράφοντας τη χειρότερη επίδοση της 10ετίας. 

Από: capital.gr /  Του Φώτη Φωτεινού

Τουλάχιστον αυτό υποστηρίζει η εταιρεία ερευνών Canalys, η οποία ανέφερε ότι το 2022 οι πωλήσεις έκλεισαν στα 1,2 δισ. τεμάχια. 

"Παρόλο που οι πληθωριστικές πιέσεις θα αμβλυνθούν σταδιακά, οι επιπτώσεις των αυξήσεων των επιτοκίων, της οικονομικής επιβράδυνσης και της ολοένα και πιο προβληματικής αγοράς εργασίας θα περιορίσουν τις δυνατότητες της αγοράς smartphones", υπογραμμίζει η εταιρεία, εκτιμώντας ότι το 2023 η αγορά θα σημειώσει σταθερές επιδόσεις ή οριακή ανάπτυξη.

Όπως επισημαίνει η Canalys, το ασφυκτικό για την αγορά περιβάλλον θα επηρεάσει δυσμενώς τις ώριμες και κορεσμένες αγορές, όπως η Δυτική Ευρώπη και η Βόρεια Αμερική, ενώ και η μεγαλύτερη αγορά του κόσμου, η κινεζική αναμένεται "προβληματική".

Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, η εύρυθμη προμήθεια νέων μοντέλων στα καταστήματα παραμένει "με σκαμπανεβάσματα", ενώ ταυτόχρονα παρατηρείται επιμήκυνση της περιόδου μη ανανέωσης των συσκευών από τους καταναλωτές, απόρροια των πληθωριστικών πιέσεων.

Τα μερίδια αγοράς στην παγκόσμια αγορά smartphones

Την ενίσχυση των μεριδίων αγοράς της Samsung και της Apple διαπιστώνει για το 2022 η Canalys, καθώς και οι δυο "κολοσσοί" της τεχνολογίας και των κινητών τηλεφώνων (Samsung, Apple) κέρδισαν 2 ποσοστιαίες μονάδες.

Αντίθετα, διολίσθησαν τα μερίδια αγοράς των υπολοίπων (Xiaomi, OPPO, Vivo) κατά 1 – 2 ποσοστιαίες μονάδες. 

Εταιρεία

2021

2022

Samsung

20%

22%

Apple

17%

19%

Xiaomi

14%

13%

OPPO

11%

9%

Vivo

10%

9%

Άλλοι

28%

28%

Πηγή: Canalis

"Οι εταιρείες θα προσεγγίσουν προσεκτικά το 2023, δίνοντας προτεραιότητα στην κερδοφορία και προστατεύοντας τα μερίδια  αγοράς τους.

Η οικοδόμηση ισχυρών συνεργασιών με τα κανάλια διανομής θα είναι σημαντική για την προστασία των μεριδίων αγοράς, καθώς οι δύσκολες συνθήκες, τόσο για τους συνεργάτες τους, όσο και για τους κατασκευαστές μπορούν εύκολα να οδηγήσουν σε επίπονες διαπραγματεύσεις", αναφέρει η Canalys. 

Σχετικά με το 4ο τρίμηνο του 2022, η κατάταξη στα μερίδια αγοράς ήταν διαφορετική. Η Apple κατέκτησε την πρώτη θέση και πέτυχε το υψηλότερο τριμηνιαίο μερίδιο αγοράς που είχε ποτέ, στο 25%.  Αντίστοιχα, η Samsung τερμάτισε δεύτερη στο 4ο τρίμηνο, με μερίδιο αγοράς 20%.

 

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail