Οι πυραυλάκατοι, με τους “πειρατές” – πληρώματα, γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα στο Πολεμικό Ναυτικό τον τρόπο απόκρυψης στις νησίδες του Αιγαίου. Πηγή: Πολεμικό Ναυτικό |
Το μήνυμα ετοιμότητας που εκπέμπεται όλο το χρόνο από τις Ένοπλες Δυνάμεις είναι σαφές προς την γείτονα η οποία βεβαίως δεν σταματά να προκαλεί ανεβάζοντας τον πήχη των έκνομων ενεργειών της ακόμη παραπάνω.
Από: hellasjournal.com / Του Γιώργου Σιδέρη
Η πραγματικότητα είναι ζοφερή με την Άγκυρα να εκμεταλλεύεται την υπομονή που δείχνει η Αθήνα. Και οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους για τον τρόπο που δρα η Τουρκία θέλοντας να εκμεταλλευτεί είτε ένα λάθος είτε μια έκτακτη κατάσταση.
Οι σχεδόν 11.000 παραβιάσεις στον Εθνικό Εναέριο Χώρο αποτελούν πρωτοφανή αριθμό στα σαράντα και πλέον χρόνια του λεγόμενου «ακήρυχτου πολέμου» που εκτυλίσσεται στον ουρανό του Αρχιπελάγους.
Και μπορεί οι διώκτες να βρίσκονται πάντα εκεί, πίσω από έναν «κόκκινο» να υπάρχει πάντα ένας «μπλε» όπως έχουν σημειώσει χαρακτηριστικά στρατιωτικές πηγές, ωστόσο αυτό δεν βάζει φρένο στην τουρκική παραβατικότητα.
Οι ίδιες στρατιωτικές πηγές σχολίαζαν πως κάθε επιχείρηση αιφνιδιασμού που έχει επιδιώξει η Τουρκία, αποστέλλοντας μεγάλους σχηματισμούς F-16, καταλήγει σε φιάσκο για την τουρκική πολεμική αεροπορία, με τους ιπταμένους της να εγκαταλείπουν τις παρανομίες πλήρως ηττημένοι.
Η άλλη όψη του νομίσματος όμως λέει πως σαφέστατα οι γείτονές μας εισέβαλαν στον Ελληνικό ουρανό και έκαναν τη δουλειά που θέλουν, η οποία δεν είναι άλλη από το να ανεβάσουν τους συγκεντρωτικούς αριθμούς ώστε να παρουσιάζουν και αυτοί τα δικά τους αριθμητικά στοιχεία, ότι δηλαδή αμφισβητούν το FIR Αθηνών και τα 10 ναυτικά μίλια στον Εθνικό Εναέριο Χώρο.
Παρ’ όλα αυτά ο ουρανός που ανήκει στο FIR Αθηνών και ο Εθνικός Εναέριος Χώρος δεν αποτελεί «πεδίο βολής» των Τούρκων αεροπόρων, όπως για παράδειγμα τα σύνορα με την Συρία και το Βόρειο Ιράκ.
Άλλωστε εκεί οι Τούρκοι διαφημίζουν την αεροπορική δυναμική τους, ενώ το τελευταίο διάστημα έχουμε γίνει μάρτυρες των παραπόνων τόσο του Ταγίπ Ερντογάν, όσο και του Χουλουσί Ακάρ οι οποίοι επαναλαμβάνουν με κάθε ευκαιρία ότι οι πιλότοι τους εγκλωβίζονται διαρκώς από τα ραντάρ των «μπλε φτερών».
Δεν τα πάνε καλά με τη θάλασσα…
Οι γείτονές μας έχουν εστιάσει στον αέρα και σε μικρής διάρκειας επικίνδυνες έκνομες ενέργειες, αν εξαιρέσουμε τις ατελείωτες πτητικές ώρες κατασκοπείας των Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών.
Στην θάλασσα όμως τα στοιχεία μέχρι τώρα, λίγες ημέρες πριν πέσει η αυλαία του 2022, μαρτυρούν μια Τουρκία μάλλον «ασθενική», σε σχέση πάντα με τις εναέριες προκλήσεις.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, χωρίς να συμπεριλαμβάνεται ο Δεκέμβριος, στις παραβιάσεις Εθνικών Χωρικών Υδάτων οι Τούρκοι καταγράφουν όλο τον χρόνο 1.436.
Το 2020, χρονιά κατά την οποία οι δύο χώρες έφτασαν στα πρόθυρα θερμού επεισοδίου τα στοιχεία έδειξαν 3.215 παραβιάσεις των Εθνικών Χωρικών Υδάτων.
Η Hellasjournal είχε επισημάνει στα τέλη Νοεμβρίου πως αναζητούνται οι απαντήσεις για την σχετική ηρεμία που επικρατεί στο θαλάσσιο πεδίο, από την στιγμή που η Τουρκία δείχνει μονίμως και επιθετική και ομιλεί περί «Γαλάζιας Πατρίδας».
Τα τουρκικά μυθεύματα
Μάλιστα οι γείτονές μας έχουν προσπαθήσει είτε στις στρατιωτικές σχολές, είτε και μέσω του Τύπου να πείσουν τους πάντες στο εσωτερικό τους πως το τουρκικό DNA είναι θαλασσινό, η ιστορία τους γεμάτη από θαλάσσιο εμπόριο, ναυμαχίες, νίκες και κατακτήσεις και ότι η «Γαλάζια Πατρίδα» αποτελεί το βήμα επαναφοράς τους στα τεκταινόμενα της θάλασσας.
Πάντως η αναιμία στο ναυτικό πεδίο ίσως δείχνει ότι ακόμη δεν έχει φτάσει η στιγμή που οι δυο χώρες οδεύουν για ένα νέο 2020 ή ένα 1996 (Ίμια).
Διότι είναι άλλο πράγμα τα ολιγόλεπτα αλλά επικίνδυνα «νταηλίκια» στον αέρα κι άλλο πράγμα οι στόλοι να βρίσκονται εν πλω και τα συστήματα να «κλειδώνουν» τους στόχους για 24ωρα.
Στο πετσί τους οι Τούρκοι το έζησαν πριν δυόμιση χρόνια. Αντιλήφθηκαν ότι τα ελληνικά πληρώματα όλων των πλοίων γνωρίζουν την τέχνη του ναυτικού πολέμου πολύ καλά. Και οι γείτονές μας ξέρουν πως ακόμη και το αναβαθμισμένο σύστημα επιτήρησης στο Αιγαίο, δίνει απευθείας και σαφή εικόνα στα επιχειρησιακά κέντρα.
Οι παραβιάσεις στον αέρα «κοκκίνησαν» για τα καλά. Μια πιθανή αλλαγή πλεύσης το επόμενο διάστημα στο τουρκικό ναυτικό ίσως σημαίνει πως η κυβέρνηση Ερντογάν και προσωπικά ο ίδιος ο Τούρκος πρόεδρος, έχει λάβει την απόφαση να παίξει το τελευταίο του προεκλογικό χαρτί, βάζοντας φωτιά στο φυτίλι του Αιγαίου ή της Μεσογείου.
Από: hellasjournal.com / Του Γιώργου Σιδέρη
Η πραγματικότητα είναι ζοφερή με την Άγκυρα να εκμεταλλεύεται την υπομονή που δείχνει η Αθήνα. Και οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους για τον τρόπο που δρα η Τουρκία θέλοντας να εκμεταλλευτεί είτε ένα λάθος είτε μια έκτακτη κατάσταση.
Οι σχεδόν 11.000 παραβιάσεις στον Εθνικό Εναέριο Χώρο αποτελούν πρωτοφανή αριθμό στα σαράντα και πλέον χρόνια του λεγόμενου «ακήρυχτου πολέμου» που εκτυλίσσεται στον ουρανό του Αρχιπελάγους.
Και μπορεί οι διώκτες να βρίσκονται πάντα εκεί, πίσω από έναν «κόκκινο» να υπάρχει πάντα ένας «μπλε» όπως έχουν σημειώσει χαρακτηριστικά στρατιωτικές πηγές, ωστόσο αυτό δεν βάζει φρένο στην τουρκική παραβατικότητα.
Οι ίδιες στρατιωτικές πηγές σχολίαζαν πως κάθε επιχείρηση αιφνιδιασμού που έχει επιδιώξει η Τουρκία, αποστέλλοντας μεγάλους σχηματισμούς F-16, καταλήγει σε φιάσκο για την τουρκική πολεμική αεροπορία, με τους ιπταμένους της να εγκαταλείπουν τις παρανομίες πλήρως ηττημένοι.
Η άλλη όψη του νομίσματος όμως λέει πως σαφέστατα οι γείτονές μας εισέβαλαν στον Ελληνικό ουρανό και έκαναν τη δουλειά που θέλουν, η οποία δεν είναι άλλη από το να ανεβάσουν τους συγκεντρωτικούς αριθμούς ώστε να παρουσιάζουν και αυτοί τα δικά τους αριθμητικά στοιχεία, ότι δηλαδή αμφισβητούν το FIR Αθηνών και τα 10 ναυτικά μίλια στον Εθνικό Εναέριο Χώρο.
Παρ’ όλα αυτά ο ουρανός που ανήκει στο FIR Αθηνών και ο Εθνικός Εναέριος Χώρος δεν αποτελεί «πεδίο βολής» των Τούρκων αεροπόρων, όπως για παράδειγμα τα σύνορα με την Συρία και το Βόρειο Ιράκ.
Άλλωστε εκεί οι Τούρκοι διαφημίζουν την αεροπορική δυναμική τους, ενώ το τελευταίο διάστημα έχουμε γίνει μάρτυρες των παραπόνων τόσο του Ταγίπ Ερντογάν, όσο και του Χουλουσί Ακάρ οι οποίοι επαναλαμβάνουν με κάθε ευκαιρία ότι οι πιλότοι τους εγκλωβίζονται διαρκώς από τα ραντάρ των «μπλε φτερών».
Δεν τα πάνε καλά με τη θάλασσα…
Οι γείτονές μας έχουν εστιάσει στον αέρα και σε μικρής διάρκειας επικίνδυνες έκνομες ενέργειες, αν εξαιρέσουμε τις ατελείωτες πτητικές ώρες κατασκοπείας των Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών.
Στην θάλασσα όμως τα στοιχεία μέχρι τώρα, λίγες ημέρες πριν πέσει η αυλαία του 2022, μαρτυρούν μια Τουρκία μάλλον «ασθενική», σε σχέση πάντα με τις εναέριες προκλήσεις.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, χωρίς να συμπεριλαμβάνεται ο Δεκέμβριος, στις παραβιάσεις Εθνικών Χωρικών Υδάτων οι Τούρκοι καταγράφουν όλο τον χρόνο 1.436.
Το 2020, χρονιά κατά την οποία οι δύο χώρες έφτασαν στα πρόθυρα θερμού επεισοδίου τα στοιχεία έδειξαν 3.215 παραβιάσεις των Εθνικών Χωρικών Υδάτων.
Η Hellasjournal είχε επισημάνει στα τέλη Νοεμβρίου πως αναζητούνται οι απαντήσεις για την σχετική ηρεμία που επικρατεί στο θαλάσσιο πεδίο, από την στιγμή που η Τουρκία δείχνει μονίμως και επιθετική και ομιλεί περί «Γαλάζιας Πατρίδας».
Τα τουρκικά μυθεύματα
Μάλιστα οι γείτονές μας έχουν προσπαθήσει είτε στις στρατιωτικές σχολές, είτε και μέσω του Τύπου να πείσουν τους πάντες στο εσωτερικό τους πως το τουρκικό DNA είναι θαλασσινό, η ιστορία τους γεμάτη από θαλάσσιο εμπόριο, ναυμαχίες, νίκες και κατακτήσεις και ότι η «Γαλάζια Πατρίδα» αποτελεί το βήμα επαναφοράς τους στα τεκταινόμενα της θάλασσας.
Πάντως η αναιμία στο ναυτικό πεδίο ίσως δείχνει ότι ακόμη δεν έχει φτάσει η στιγμή που οι δυο χώρες οδεύουν για ένα νέο 2020 ή ένα 1996 (Ίμια).
Διότι είναι άλλο πράγμα τα ολιγόλεπτα αλλά επικίνδυνα «νταηλίκια» στον αέρα κι άλλο πράγμα οι στόλοι να βρίσκονται εν πλω και τα συστήματα να «κλειδώνουν» τους στόχους για 24ωρα.
Στο πετσί τους οι Τούρκοι το έζησαν πριν δυόμιση χρόνια. Αντιλήφθηκαν ότι τα ελληνικά πληρώματα όλων των πλοίων γνωρίζουν την τέχνη του ναυτικού πολέμου πολύ καλά. Και οι γείτονές μας ξέρουν πως ακόμη και το αναβαθμισμένο σύστημα επιτήρησης στο Αιγαίο, δίνει απευθείας και σαφή εικόνα στα επιχειρησιακά κέντρα.
Οι παραβιάσεις στον αέρα «κοκκίνησαν» για τα καλά. Μια πιθανή αλλαγή πλεύσης το επόμενο διάστημα στο τουρκικό ναυτικό ίσως σημαίνει πως η κυβέρνηση Ερντογάν και προσωπικά ο ίδιος ο Τούρκος πρόεδρος, έχει λάβει την απόφαση να παίξει το τελευταίο του προεκλογικό χαρτί, βάζοντας φωτιά στο φυτίλι του Αιγαίου ή της Μεσογείου.