Στις καθυστερήσεις οι κορβέτες; Ο συνδυασμός ναυπηγείων με τον μνηστήρα, κρίσιμος για το μέλλον στην ενίσχυση του στόλου

Στο ναυτικό Επιτελείο και τον στόλο περιμένουν την απόφαση της κυβέρνησης για το μέλλον των κορβετών. Οι Αξιωματικοί τονίζουν πως όποιος από τα πλοία κόψει το νήμα, καλύπτει τις ανάγκες που έχουν δημιουργηθεί από την υπερδεκαετή εγκατάλειψη. Πηγή εικόνας: Πολεμικό Ναυτικό.
Πιθανά πιο πίσω από τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης φαίνεται πως οδεύει το πρόγραμμα των κορβετών, όπου πολλοί ανέμεναν ότι εκεί ο Κυριάκος Μητσοτάκης θ’ αναφέρονταν στο πολυπόθητο για το Πολεμικό Ναυτικό πρόγραμμα που θα ενισχύσει σημαντικά τη ναυτική αποτρεπτική ισχύ.

Από: hellasjournal.com - Ρεπορτάζ Γ.Σ.

Το γεγονός πως βρισκόμαστε σε εκλογική χρονιά, η κυβέρνηση, όπως σημειώνεται θέλει να κάνει πολύ προσεκτικές κινήσεις και να «κουμπώσει» το θέμα των κορβετών με το επενδυτικό ενδιαφέρον που έχει παρουσιαστεί κυρίως για τα ναυπηγεία Ελευσίνας.

Από την άλλη πλευρά βεβαίως, των Αξιωματικών και στελεχών του ναυτικού, αυτό μεταφράζεται σε πολύ μεγαλύτερο χρόνο την στιγμή που τα γερασμένα πλοία γίνονται ολοένα και πιο δύσκολα στην συντήρηση τους και την ίδια ώρα αναζητούν λύσεις για το μεγάλου ρίσκου πρόγραμμα των φρεγατών ΜΕΚΟ.

Υπάρχουν όμως ορισμένες πληροφορίες των τελευταίων ωρών, που θέλουν τα υπουργεία, Εθνικής άμυνας και Ανάπτυξης να συνεργάζονται ιδιαίτερα στενά το τελευταίο διάστημα, προκειμένου να διαχειριστούν το ενδεχόμενο μιας ξαφνικής στροφής 180 μοιρών, η οποία θα οδηγήσει σε «λευκό καπνό» και ανακοίνωση της κορβέτας που κόβει το νήμα αυτής της ναυμαχίας.

Αν βεβαίως αυτές οι πληροφορίες επαληθευτούν στην πράξη, αντιλαμβάνεται ο καθένας το τι σημαίνει και προς τα που κινούνται οι εξελίξεις.

Οι νέες κορβέτες θεωρούνται ανάσα για τον στόλο διότι όπως έχουν δεσμευτεί οι εταιρείες που έχουν περάσει την επιχειρησιακή αξιολόγηση, σε περίπου 32 μήνες μπορεί το ναυτικό να έχει νέο δικό του πλοίο.

Αλλά αυτό φυσικά απέχει ιδιαίτερα από την πραγματικότητα, όπως σημειώνεται από πηγές μας.

Οι 32 μήνες ισχύουν από την ημέρα που μπαίνουν οι υπογραφές και ξεκινούν οι εργασίες στο ναυπηγείο που έχει αποφασιστεί ότι αυτό θα χτίσει τα νέα πλοία.

Και στην περίπτωση που η συμφωνία είναι ότι τα τέσσερα αυτά πλοία να κατασκευαστούν στην Ελλάδα, κανένα ναυπηγείο αυτή τη στιγμή δεν μπορεί να υποστηρίξει το «στοίχημα» αυτό. Απαιτούνται fasttrackδιαδικασίες, κονδύλια και προετοιμασία για να εκκινήσει αυτό το πρόγραμμα.

Με αυτά τα δεδομένα ο χρόνος είναι ο εχθρός για το Πολεμικό Ναυτικό, όπως επίσης και το γεγονός της πλήρους απουσίας αποφάσεων που να καλύπτουν άμεσες ανάγκες που δημιουργήθηκαν για πάνω από δέκα χρόνια στον στόλο.

Οι «μνηστήρες» φυσικά βρίσκονται σε αναμονή για να πουν την τελευταία τους λέξη, ιδιαίτερα οι Ιταλοί και οι Γάλλοι.

Παράλληλα οι στρατιωτικοίπεριμένουν αν στη ΔΕΘ θα υπάρξει κάποιας εξαγγελίας που θ’ αφορά τους ίδιους και τις οικογένειές τους. Προτάσεις που έχουν γίνει ως τώρα από την ηγεσία φαίνεται πως δεν πήραν το πράσινο φως.

Πάντως η ύψωση της σημαίας του Πολεμικού Ναυτικού μέσα στον επόμενο μήνα για την πυραυλάκατο «Βλαχάκος», την 7η της σειράς που έχει ταλανίσει το ναυτικό με την ανακολουθία που δημιουργήθηκε επί πολλά χρόνια από τα ναυπηγεία Ελευσίνας,σηματοδοτεί την ολοκλήρωση του προγράμματος που καθυστέρησε πολλά χρόνια.

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στα προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού από τα ναυπηγεία της Ελευσίνας που βρέθηκε την Παρασκευή και τα χαρακτήρισε ως κρίσιμο πυλώνα για την Εθνική Αμυντική βιομηχανία.

«Υπάρχουν και προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού τα οποία δρομολογούνται και τα οποία θέλουμε, τα πλοία αυτά να μπορούν να χτιστούν στην Ελλάδα, όπως χτίστηκαν άλλα πλοία του Πολεμικού Ναυτικού, για τα οποία το Ναυτικό μας σήμερα είναι εξαιρετικά υπερήφανο. Κι εγώ χαίρομαι ιδιαίτερα κάθε φορά που μιλάω με τους Ναυάρχους μας και μας λένε «να αυτό το πλοίο χτίστηκε στην Ελλάδα».

Το νερό όπως τόνισε ο πρωθυπουργός μπήκε στο αυλάκι, τουλάχιστον σ’ ότι αφορά το επεδνυτικό ενδιαφέρον για τα ναυπηγεία της Ελευσίνας. Αυτό το νερό όμως μένει να φανεί αν είναι ικανό να γυρίσει τον μύλο και να παρασύρει στη ροή του τα άκρως απαραίτητα προγράμματα που αφορούν το μέλλον του στόλου, ο οποίος είναι από τους ελάχιστους στον κόσμο που έχει σχεδόν κάθε μέρα περίπου 30 πολεμικά πλοία να βρίσκονται σε αποστολές στο Αιγαίο και τη Μεσόγειο ή όπου αλλού απαιτείται.
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail