Το «ναυάγιο» στο πρόγραμμα των κορβετών επαναφέρει στο προσκήνιο λύσεις για μεταχειρισμένα πλοία – Οι «μνηστήρες» και η ακτινογραφία των πλοίων

Αν κάποια μεταχειρισμένα πλοία ενδιαφέρουν ιδιαίτερα το Πολεμικό Ναυτικό αυτά δεν είναι άλλα από τις Ολλανδικές φρεγάτες «Μ».

Από: newpost.gr / Του Κώστα Σαρικά

Το ενδεχόμενο να επανέλθουν με νέα πρόταση για παραχώρηση στο Πολεμικό μας Ναυτικό δύο μεταχειρισμένων φρεγατών La Fayette φαίνεται ότι εξετάζουν οι Γάλλοι σύμφωνα με πληροφορίες του Newpost. Η αναβολή  στο πρόγραμμα ναυπήγησης καινούργιων κορβετών για τoν Ελληνικό Στόλο την ώρα που η ανάγκη για πλοία τα οποία θα αντικαταστήσουν σε πρώτη φάση τις μη αναβαθμισμένες φρεγάτες «S» σε συνδυασμό με τις άριστες σχέσεις που έχει το Παρίσι με την Αθήνα φαίνεται ότι «αναθερμαίνουν» ένα ενδεχόμενο deal.

H Γαλλία είχε προτείνει και πάλι τις LaFayette όταν σε εξέλιξη ήταν η διαπραγμάτευση για τις καινούργιες φρεγάτες του Πολεμικού μας Ναυτικού το οποίο τελικά κατέληξε στην επιλογή των Belharra. Τότε το Ναυτικό Επιτελείο εμφανίστηκε αρνητικό καθώς έκρινε ότι ο οπλισμός των πλοίων δεν ήταν επαρκής για τις επιχειρησιακές ανάγκες  στο περιβάλλον του Αιγαίου και κυρίως σε αυτό της ανατολικής Μεσογείου. Η συμφωνία για τις φρεγάτες αλλά και οι πρόθεση της Αθήνας να προχωρήσει και σε αγορά καινούργιων κορβετών «πάγωσαν» κάθε ενδιαφέρον αν και οι Γάλλοι φέρονται θετικοί να αναβαθμίσουν τα υπό παραχώρηση πλοία. Τα νέα δεδομένα όμως φαίνεται ότι ενδέχεται να επαναφέρουν το ζήτημα με το Παρίσι να επανέρχεται και να προτείνει  εκσυγχρονισμό με τοποθέτηση εκτοξευτών για αντιαεροπορικούς πυραύλους Aster 15 και συστήματος εγγύς προστασίας CIWS είτε Phalanx είτε RIM όπως επιθυμεί το Πολεμικό Ναυτικό να έχουν όλες οι μεγάλες Μονάδες του Στόλου.

Το Γαλλικό ναυτικό διαθέτει πέντε φρεγάτες κλάσης La Fayette με εκτόπισμα 3800 τόνους, οι οποίες κατασκευάστηκαν την δεκαετία του ‘90. Η πρώτη La Fayette(F710)-έδωσε το όνομά της στην κλάση των πλοίων-ανέλαβε υπηρεσία το 1996, ενώ η τελευταία Guepratte (F714) το 2001.

Αν κάποια μεταχειρισμένα πλοία ενδιαφέρουν ιδιαίτερα το Πολεμικό Ναυτικό αυτά δεν είναι άλλα από τις Ολλανδικές φρεγάτες «Μ». Το ΓΕΝ μάλιστα είχε με Letter of Interest εκφράσει το  ενδιαφέρον του για αγορά δύο φρεγατών. Πλοία τα οποία μπορούν σχεδόν άμεσα να ενσωματωθούν και να τεθούν σύντομα σε επιχειρησιακή ετοιμότητα αφού αποτελούν την επόμενη γενιά των «S», τις οποίες χρησιμοποιεί ο Στόλος για περισσότερα από 40 χρόνια.

Μάλιστα Στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού είχαν πραγματοποιήσει επιθεώρηση στα πλοία και είχε διαπιστωθεί ότι βρίσκονται σε ιδιαίτερα ικανοποιητική κατάσταση. Πρόκειται για τις μεταχειρισμένες φρεγάτες HNLMS Van Amstel(F831) και την HNLMS Van Speijk(F828).Εκτίμηση ήταν τότε ότι θα μπορούν για τουλάχιστον 15 χρόνια να καλύψουν ένα σημαντικό μέρος από τις ανάγκες του ΠΝ. Το κόστος είχε τότε προσδιοριστεί περίπου στα 85 εκ για κάθε πλοίο.Η απάντηση πάντως των Ολλανδών δεν ικανοποίησε το ΓΕΝ αφού ο χρόνος αποδέσμευσης των φρεγατών καθορίστηκε  μετά το 2027.

Κατηγορηματικό όχι φαίνεται ότι λέει το Πολεμικό Ναυτικό σε ενδεχόμενη απόκτηση από τις ΗΠΑ των υπό παροπλισμό LCS. Αφού πρόκειται για πλοία τα οποία αποσύρουν οι Αμερικανοί μόλις μια δεκαετία από την κατασκευή τους εξαιτίας των σημαντικών προβλημάτων που έχουν παρουσιάσει με σοβαρότερο αυτό στο σύστημα πρόωσης. Το οποίο μεν όπως τονίζουν οι κατασκευαστές έχει αντιμετωπιστεί όμως σοβαρές αμφιβολίες για την αξιοπιστία του εκφράζει και το ίδιο το US NAVY. Επιπλέον οι LCS θεωρούνται υποεξοπλισμένες καθώς δεν διαθέτουν ανθυποβρυχιακό σύστημα, δεν διαθέτουν αντιαεροπορικά όπλα ενώ και ο δείκτης επιβιωσιμότητας του πλοίου είναι εξαιρετικά χαμηλός. Στα μειονεκτήματα προστίθεται το μεγάλο κόστος συντήρησης το οποίο αγγίζει το κόστος συντήρησης αντιτορπιλικού ArleighBurke. Aκόμα και οι χώροι ενδιαίτησης παραπέμπουν σε περιπολικό σκάφος περασμένων δεκαετιών.

Αν και ουδέποτε υπήρξε επίσημη τοποθέτηση των Αμερικανών για πρόθεση παραχώρησης τους στην Ελλάδα τα καταδρομικά  Ticonderoga κατά καιρούς βρίσκονται στο επίκεντρο της συζήτησης. Και σε αυτή όμως την περίπτωση τα Στελέχη του Στόλου εκφράζουν σημαντικές ενστάσεις. Τα βαριά καταδρομικά μπορούν να ελλιμενιστούν μόνο στην Κρήτη, έχουν μεγάλη συχνότητα βλαβών λόγω ηλικίας, είναι ιδιαίτερα κοστοβόρα  και απαιτούν μεγάλο αριθμό πληρώματος,περίπου 350 άτομα. Τα πλοία αν παραχωρηθούν θα είναι «γυμνά» από οπλισμό με το κόστος εξοπλισμού ακόμα και για τα μισά από τα 128 κελιά που διαθέτουν να εκτινάσσεται στα ύψη. Αμφίβολο είναι επίσης αν οι Αμερικανοί αποδεσμεύουν τους SM2(ούτε λόγος για Tomahawk).
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail