Ο σχεδόν διαλειτουργικός αεροπορικός στόλος της ΠΑ απέναντι σε μια τουρκική αεροπορία που καταρρέει…

Τα F-16 Block 52 Adv της 335 Μοίρας “Τίγρης” ήταν τα πρώτα που “έσυραν” τον χορό της αναβάθμισης των Ελληνικών F-16, με το 005 που βρίσκεται στις ΗΠΑ να βρίσκεται προ των πυλών της ολοκλήρωσης της αναβάθμισης. Πηγή εικόνας: Πολεμική Αεροπορία/ 335 Μοίρα Τίγρης
Το αρνητικό σερί της Τουρκίας που έχει να κάνει με την συμπεριφορά της απέναντι στη διεύρυνση της Συμμαχίας με την ένταξη της Σουηδίας και Φινλανδίας, αλλά και το κρεσέντο των προκλητικών ενεργειών στο πεδίο στον ουρανό του Αιγαίου, είναι βέβαιο πως δεν περνούν απαρατήρητα από το Κογκρέσο που το επόμενο διάστημα πρόκειται να κληθεί ν’ αποφασίσει, ποιο θα είναι το μέλλον της TuAF.

Από: hellasjournal.com - Ρεπορτάζ Γ.Σ.
  •     Το εκεί κλίμα δεν έχει αλλάξει, παραμένοντας σφόδρα αντί-τουρκικό και το οποίο έχει να κάνει με τη συμπεριφορά της γείτονος εντός της Συμμαχίας καθώς δημιουργεί κλυδωνισμούς και προκλήσεις. Προκαλεί τη συνοχή του ΝΑΤΟ η γείτονα όταν στρέφει τα δικά της F-16 έναντι μιας συμμάχου χώρας, η οποία μάλιστα παρουσιάζει εδώ και πολλά χρόνια μνημειώδη υπομονή στις καθημερινές προκλήσεις αμφισβήτησης κυριαρχίας και κυριαρχικών δικαιωμάτων.

Και οι Αμερικανοί στο Κογκρέσο βλέπουν πως το αίτημα της Τουρκίας για τα 40 νέα και η αναβάθμιση 80 F-16 είναι μια προσπάθεια της Άγκυρας να εξισορροπήσει τις αεροπορικές δυνάμεις της με την Ελλάδα η οποία βήμα βήμα χτίζει ένα πολύ ισχυρό αεροπορικό μέλλον.

Παράλληλα μπορεί ο κος. Τσαβούσογλου να ομιλεί για τις διπλωματικές ισορροπίες, αλλά όλοι στην Τουρκία γνωρίζουν πως και οι ισορροπίες που ενδιαφέρουν την γείτονα, κυρίως σε αεροπορικό και ναυτικό επίπεδο, αλλάζουν ραγδαία.

Η προσθήκη των 24 Rafale F3R (σ.σ. που το τελευταίο διάστημα όλο και περισσότερες στρατιωτικές πηγές ομιλούν για σχεδιασμό και 2ης Μοίρα Γαλλικών αεροσκαφών) προσδίδουν την ζητούμενη αεροπορική υπεροχή, ιδίως από την στιγμή που αυτά τα μαχητικά απογειωθούν και φέρουν τους «απαγορευτικούς- φονικούς» πυραύλους αέρος- αέρος METEOR.

Και την στιγμή που το τουρκικό Επιτελείο προσπαθεί να λύσει την δυσεπίλυτη εξίσωση αντιμετώπισης των «μπλε Rafale», οι ανακοινώσεις του πρωθυπουργού από την Ουάσιγκτον ενώπιο του προέδρου Τζο Μπαϊντεν, που εντάσσουν την Ελλάδα στο κλειστό club των F-35 δημιουργεί έναν πονοκέφαλο και μια παραδοχή στους Τούρκους, πως και με Rafale και με F-35 κάτω από πραγματικές συνθήκες μετά το τέλος της δεκαετίας η Ελλάδα δεν μπορεί ν’ αντιμετωπιστεί αεροπορικά.

  •     Στην ίδια μακρόσυρτη εξίσωση που έχουν μπροστά τους οι Τούρκοι αεροπόροι συμπεριλαμβάνουν και τα «μπλε» 83 F-16 Viper, τα οποία όταν το πρώτο stealth μαχητικό τροχοδρομήσει στην Ελλάδα, θα βρίσκονται ήδη στις πολεμικές μοίρες ανά την Ελλάδα. Κατά συνέπεια το τουρκικό Επιτελείο έχει στο μυαλό του πως ο συνδυασμός των υπερσύγχρονων αεροσκαφών στην Ελληνική αεροπορική φαρέτρα με τους «top gun» ιπταμένους που έχουν αναγνωριστεί διεθνώς, αποτελούν μια «φαρμακερή» αλήθεια που δεν αντιμετωπίζεται.

Οι αποφάσεις που μένουν έωλες

Από Ελληνικής πλευράς όμως, μπορεί η υπεροχή να επιτυγχάνεται με τα νέα αεροσκάφη, Rafale, F-16 Viper & F-35, όμως στον αεροπορικό στόλο, το Επιτελείο δεν ξεχνά πως υπάρχουν τα F-16 Block 50 και τα Mirage 2000-5.

  •     Πρόκειται για τους δυο τύπους αεροσκαφών που μέχρι να ολοκληρωθεί η παραγγελία των Rafale και η αναβάθμιση των F-16 σε Viper, θα σηκώσουν ένα βαρύ φορτίο απέναντι στην παραβατικότητα της Τουρκίας στον ουρανό του Αιγαίου.

Και οι δυο αυτοί τύποι μαχητικών δεν μπορεί να μην έχουν στο μέλλον το εργαλείο διαλειτουργηκότητας με τη νέα γενιά και εννοούμε το link 16.

Παράλληλα η απόφαση που αφορά τα block 50 δεν παίρνει άλλη καθυστέρηση, ιδίως όταν το πρόγραμμα έχει φτάσει δυο-τρεις φορές στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής και στη συνέχεια βρέθηκε ξανά στο συρτάρι του υπουργού και πίσω στο αεροπορικό Επιτελείο.

Αλλά και τα Mirage 2000-5 πέραν του link 16, δεν μπορεί να μην ανεβάσουν διαθεσιμότητες. Ήδη τα δεδομένα, μετά τις πιέσεις που δέχτηκε η Γαλλία από το Νίκο Παναγιωτόπουλο, έχουν φέρει χειροπιαστά αποτελέσματα. Αλλά στόχος της 331 Μοίρας και ιδιαίτερα των πολύπειρων μηχανικών της «γαλλικής σχολής» είναι στα μέσα του επόμενου χρόνου η διαθεσιμότητα να περάσει ακόμη και το 80% στα «δελταπτέρυγα» της Τανάγρας.

 
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail