MiG-29A/UB της Πολωνίας για την Ουκρανία: Με έξυπνο χειρισμό, διαφορετικό από τον ελληνικό

Η απόρριψη της πολωνικής πρότασης παραχώρησης MiG-29 στην Ουκρανία, μέσω ΗΠΑ. Η πραγματική κατάσταση και οι δυνατότητες των πολωνικών μαχητικών. Το θρίλερ της μεταβίβασης των πολωνικών MiG-29 στην Ουκρανική Αεροπορία (ή ότι έχει απομείνει από αυτή…) της 8ης Μαρτίου, είτε απευθείας, είτε μέσω της Αεροπορίας των ΗΠΑ, τερματίστηκε μετά την ανακοίνωση της απόρριψης της πολωνικής πρότασης από την αμερικανική πλευρά.

Από: defence-point.gr / Του ΣΤΕΡΓΙΟΥ Δ. ΘΕΟΦΑΝΙΔΗ

Οι Πολωνοί είχαν κάθε λόγο να επιμείνουν στην πρότασή τους αυτή. Δεν είναι μόνο η ιστορικά δικαιολογημένη έχθρα τους απέναντι στους Ρώσους το μόνο τους κίνητρο. Εάν δεν ήταν και αντικίνητρο βέβαια, καθώς θα διακινδύνευαν να στοχοποιηθούν από τις ρωσικές δυνάμεις και στο τέλος να χρεωθούν την κλιμάκωση που ενδεχομένως προέκυπτε. Επιθυμούν διακαώς να συνδράμουν ουσιαστικά τους Ουκρανούς στον αγώνα που δίνουν, με κάθε ειλικρίνεια.

Όμως περισσότερο από όλα επιδιώκουν να εκσυγχρονίσουν και να ομογενοποιήσουν την Αεροπορία τους, κατορθώνοντας μέσα από μία διαδικασία ανταλλαγής, να απαλλαγούν δια παντός και οριστικά από ρωσικής προέλευσης και κατασκευής συστήματα και ιδίως μαχητικά αεροσκάφη. Και ο πόλεμος στην Ουκρανία τους έδινε την ευκαιρία να πετύχουν μια επικερδή συμφωνία. Αυτό άξιζε την ανάληψη ενός υπολογισμένου, όπως το εκτίμησαν ρίσκου, επειδή ούτε η Ρωσία επιθυμεί την κλιμάκωση. Στο τέλος όμως ήταν οι ΗΠΑ που δεν συμφώνησαν με την πολωνική ανάλυση και αποφάνθηκαν ότι το ρίσκο θα ήταν μεγαλύτερο από αυτό που εκτιμούσαν οι Πολωνοί.

Σε κάθε περίπτωση, η υπόθεση των πολωνικών MiG-29 δεν έχει καμία σχέση με τα ρωσικά συστήματα που υπηρετούν στον ελληνικό Στρατό. Γι’ αυτό δεν θα πρέπει να συγχέεται. Η χρήση τέτοιου επιχειρήματος είναι απλά ανόητη. Διότι κάποιοι έσπευσαν… Τα ρωσικής κατασκευής και προέλευσης συστήματα, αντιαρματικά και αντιαεροπορικά κυρίως, που αξιοποιεί επιχειρησιακά ο Ελληνικός Στρατός και κρίσιμα είναι για την άμυνα των νησιών του ανατολικού Αιγαίου και δεν υπάρχει η δυνατότητα να αντικατασταθούν άμεσα. Βασική λεπτομέρεια αυτή… Να αντικατασταθούν ένα προς ένα από σύγχρονα και μεγαλύτερων δυνατοτήτων αντίστοιχα συστήματα.

Για τους Πολωνούς αντίθετα, παραμένει ζωτικής σημασίας η αντικατάσταση των MiG-29A/UB που διαθέτουν, από μονοκινητήρια, νεότερης κατασκευής και πολύ ανώτερα από πλευράς δυνατοτήτων εξοπλισμού αποστολής F-16C/D Block 50, τα οποία θα προέρχονταν εντός ελάχιστου χρονικού διαστήματος από τη δύναμη της USAF.

Ταυτόχρονα, όπως αναλύεται εν συνεχεία, η προσφορά προς τους Ουκρανούς, ήταν κάτι παραπάνω από αξιοπρεπής και τίμια. Δεν μπορεί δηλαδή κανείς να τους προσάψει ότι απλά προσπάθησαν να ξεφορτωθούν άχρηστο ή παρωχημένο υλικό. Ας το δούμε πιο αναλυτικά. Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά η Πολωνία πρόσφερε απευθείας στην Ουκρανία, ή μέσω ΗΠΑ, 21 μονοθέσια MiG-29A και έξι διθέσια MiG-29UB. Τα μαχητικά αυτά πέρα από το ότι είναι απόλυτα αξιόπλοα και επιχειρησιακά, έχουν υποστεί και εκσυγχρονισμό προ δεκαετίας περίπου.

Πέρα από το ότι δηλαδή οι Ουκρανοί ιπτάμενοι και τεχνικοί θα μπορούσαν άμεσα να διατεθούν σε αυτά, καθιστώντας τα άμεσα διαθέσιμα για επιχειρήσεις, αξίζει να επισημανθεί ότι θα έφερναν σαφώς περισσότερες δυνατότητες σε σχέση με τα MiG-29A/UB που διέθετε η Αεροπορία της Ουκρανίας. Γιατί μέσω σύμβασης που είχε υπογραφεί τον Αύγουστο του 2011, 13 συνολικά MiG-29A και τρία διθέσια MiG-29UB εκσυγχρονίστηκαν, προκειμένου να καταστούν συμβατά με τις ΝΑΤΟϊκές επιχειρησιακές προδιαγραφές.

Οι εργασίες εκσυγχρονισμού που ολοκληρώθηκαν το Νοέμβριο του 2014 με την παράδοση του τελευταίου αεροσκάφους (ένα διθέσιο MiG-29UB), υλοποιήθηκαν εγχώρια σε συνεργασία με την ισραηλινή IAI περιλαμβάνοντας υπολογιστή αποστολής, μονάδα HUD, μία οθόνη MFD διαστάσεων 5×4 ιντσών, υπολογιστή παραγωγής συμβολογίας, UFCP (Up-Front Control Panel), INS σε συνδυασμό με GPS τύπου H-764 της Honeywell, νέους ασυρμάτους ασφαλών επικοινωνιών VHF/UHF AN/ARC-210 της Rockwell Collins και ψηφιακή αρτηρία διασύνδεσης MIL-STD-1553B. Μία πολύ μικρότερης έκτασης αναβάθμιση είχε ολοκληρωθεί την περίοδο 2001-2005.

Η Πολωνία απέκτησε τα πρώτα της 12 MiG-29 (εννέα μονοθέσια -A και τρία διθέσια -UB) την περίοδο 1988–1989. Άλλα δέκα (εννέα μονοθέσια και ένα διθέσιο) ίδιας διαμόρφωσης, αγοράστηκαν από την Τσεχία την περίοδο 1995–1996, ενώ το 2004 αποκτήθηκαν άλλα 22 αεροσκάφη από τη Γερμανία, μαζί με πλήρες στοκ ανταλλακτικών. Από αυτά αξιοποιήθηκαν τα 14, μετά από εκτεταμένη επιθεώρηση και συντήρηση.

Ο τύπος σχεδιάζεται να αποσυρθεί αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας παραλαβής των F-35, προς το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας. Δεν είναι δε λίγοι οι Πολωνοί αξιωματούχοι που έχουν επισημάνει την ανάγκη απόκτησης πρόσθετου αριθμού μαχητικών F-16 για την κάλυψη των επιχειρησιακών αναγκών της Πολωνικής Αεροπορίας.



Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail