Από: newpost.gr - Του Κώστα Σαρικά
Εδώ και πολλούς μήνες το Ναυτικό Επιτελείο παράλληλα με τις συζητήσεις για την οριστικοποίηση της συμφωνίας για τις φρεγάτες Belharra έχει στρέψει την προσοχή του και στο επόμενο μεγάλο project το οποίο αφορά τις κορβέτες εξετάζοντας προτάσεις. Με δεδομένο από την κυβέρνηση το ποσό των 2 δις τα Στελέχη του Στόλου έχουν θέσει ως στόχο να διαπραγματευτούν μια νέα συμφωνία για την απόκτηση όσο το δυνατό περισσότερων Μονάδων με συγκεκριμένα όμως τεχνικά χαρακτηριστικά που θα καλύπτουν τις επιχειρησιακές ανάγκες ενώ ταυτόχρονα να ‘’χωρέσουν’’ σε αυτό το ποσό και τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών ΜΕΚΟ.
Η πιο ώριμη έως τώρα πρόταση είναι σύμφωνα με όλα τα δεδομένα η Γαλλική με τη Naval Group να προσφέρει στο Πολεμικό Ναυτικό πέντε κορβέτες Gowind με κόστος κάτω των 2 δις. Το Ναυτικό Επιτελείο αλλά και η Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων έχει τους τελευταίους μήνες μπαράζ επαφών με τους Γάλλους και όπως έχει αποκαλύψει πρόσφατα το Νewpost περιμένει την τελική προσφορά τους η οποία αναμένεται εντός των επόμενων εβδομάδων.Με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι προσδοκία του Πολεμικού Ναυτικού η οποία πηγάζει από τις διαβουλεύσεις με τη Νaval Group είναι η πρόταση να κυμαίνεται περίπου στο 1.8 δις για πέντε Gowind με κατασκευή τουλάχιστον τριών σε Ελληνικά ναυπηγεία. Και εκεί ίσως βρίσκεται και η αιτία καθυστέρησης των Γάλλων να δώσουν την τελική τους προσφορά αφού σε εξέλιξη φαίνεται ότι είναι οι συζητήσεις με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και τον εφοπλιστή Γιώργο Προκοπίου. Η σχετική οικονομοτεχνική μελέτη θα αποτελέσει όπως όλα δείχνουν το "κλειδί" για να οριστικοποιηθεί η πρόταση πριν φτάσει στα χέρια του Πολεμικού Ναυτικού.
Πέρα από το δυνατό "μπάσιμο" των Βρετανών με την Arrowhead 140 τις τελευταίες ημέρες πληροφορίες αναφέρουν ότι και οι Γερμανοί φέρονται να έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τις κορβέτες του Στόλου. Με την γνωστή στην Ελλάδα από την κατασκευή των υποβρυχίων "214" κλάσης "ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ" ThyssenKrupp Marine Systems να επιδεικνύει διάθεση εμπλοκής. Οι Γερμανοί κατασκευάζουν τη MEKO A-100 Corvette αλλά και την A-100 Light Frigate με μήκος 98.5 και 107 μέτρα και εκτόπισμα 2.700 και 3.000 τόνους αντίστοιχα. Ωστόσο υπάρχει και η μικρότερη Κ-130 Braunschweig class με μήκος 89 μέτρα και εκτόπισμα 1840 τόνους η οποία έχει κατασκευαστεί για λογαριασμό τόσο του Γερμανικού Ναυτικού όσο και του Ισραηλινού ως SA’AR 6 με ίδια περίπου χαρακτηριστικά. Ακόμη πάντως δεν έχει γίνει γνωστό σε πιο project θα "πατήσει" η πρόταση για το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό. Oι Γερμανοί πάντως στο συνολικό "πακέτο" θεωρείται δεδομένο ότι θα συμπεριλάβουν και την αναβάθμιση των "δικών" τους ΜΕΚΟ 200HN.
Στους "μνηστήρες" παραμένουν πάντα οι Ολλανδοί της Damen με την Sigma 10514, οι Ιταλοί της Fincantieri με την Doha και οι Αμερικανοί της Lockheed Martin με τις MMSC. Με το υπουργείο Άμυνας να έχει θέσει ως χρόνο που θα ληφθεί η απόφαση τις αρχές καλοκαιριού.