Η Ναυμαχία της Σαλαμίνας με φόντο τις κορβέτες - Δύναμη υπεροχής από τη Μεσόγειο ως τον Ελλήσποντο

Ο «Κωδικός Κορβέτες» δικαίως προκαλεί τρόμο στην Άγκυρα, με τις Ένοπλες Δυνάμεις να καλούνται να αποφασίσουν ανάμεσα στο καλό και το... καλύτερο.

Από: newpost.gr

Σε σκυταλοδρομία «σπριντ» έχει μετατραπεί η διαδικασία ενίσχυσης του Πολεμικού Ναυτικού με καινούργιες Μονάδες επιφανείας. Με τη «σκυτάλη» από τις φρεγάτες να περνά στις κορβέτες έπειτα από το προσχέδιο-συμφωνία του Πολεμικού Ναυτικού και της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων για την απόκτηση των τριών Belharra. Ήδη η ολοκλήρωση της σύνταξης του πολυσέλιδου προσχεδίου( Draft) για τις φρεγάτες έχει ως αποτέλεσμα Στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού να αποδεσμευτούν και να ριχτούν στη νέα «ναυμαχία» που αφορά τη διαπραγμάτευση για τις καινούργιες κορβέτες του Στόλου.

Ξεκάθαρη βούληση της κυβέρνησης και του υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Παναγιωτόπουλου είναι να μην χαθεί ούτε ημέρα ειδικά στο ζήτημα ενίσχυσης του Στόλου και προχωρήσουν τα εξοπλιστικά προγράμματα με διαδικασίες FastTrack αφού προηγουμένως θα έχουν πάρει το πράσινο φως και από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Kαι ενώ η υπόθεση των Belharra δρομολογήθηκε και απομένουν οι κοινοβουλευτικές διαδικασίες ώστε να εγκριθεί η συμφωνία, καθοριστικές κρίνονται οι επόμενες εβδομάδες για την εξέλιξη των διαπραγματεύσεων που αφορούν τις κορβέτες. Το Πολεμικό Ναυτικό έχει ήδη στα χέρια του τόσο την βελτιωμένη Γαλλική πρόταση της Naval Group η οποία αφορά την προσφορά για τις κορβέτες Gowind όσο και την πρόταση των Ολλανδών της Damen για το δικό τους πλοίο, την Sigma 10514. Ενώ εντός των επόμενων ημερών αναμένεται και η Ιταλική προσφορά της Fincantieri για τις μεγαλύτερες κορβέτες κλάσης Doha.

Με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι οι Ιταλοί καθυστερούν σε μια προσπάθεια η δική τους πρόταση να περιλαμβάνει μια πρόταση-πακέτο η οποία θα περιέχει το πιο ισχυρό από της Gowind και Sigma 10514 πλοίο Doha αλλά κυρίως εμπλοκή Ελληνικών ναυπηγείων.
Με τους Ιταλούς να επιδιώκουν ξεκάθαρα «διείσδυση» στα Ελληνικά ναυπηγεία και επενδύσεις ώστε να μην αφήσουν περιθώρια επιλογής και να κυριαρχήσουν στη «ναυμαχία». Εγχείρημα ιδιαίτερα φιλόδοξο με δεδομένο το εξαιρετικά «θολό» τοπίο στα Ελληνικά ναυπηγεία και ειδικά σε αυτό της Ελευσίνας στο οποίο επικεντρώνεται το Ιταλικό ενδιαφέρον.

Σύμφωνα με πληροφορίες τόσο η Γαλλική κορβέτα Gowind όσο και η Oλλανδική Sigma αποτελούν πλοία τα οποία καλύπτουν τις ανάγκες του Στόλου ενώ ακόμη πιο ισχυρές Μονάδες εκτιμάται ξεκάθαρα ότι είναι οι Doha με σημαντικό μειονέκτημά τους πάντως την εκτιμώμενη πολύ υψηλότερη τιμή τους. Και εκεί θα δώσει την «μάχη» το επόμενο διάστημα το Πολεμικό Ναυτικό ώστε να φτάσει σε μια συμφωνία για όσο περισσότερες καινούργιες Μονάδες στο χαμηλότερο δυνατό κόστος. Κριτήριο το οποίο ξεκάθαρα φαίνεται ότι σε αυτή τη φάση και αν δεν προκύψουν νέα δεδομένα από την αναμενόμενη Ιταλική πρόταση ευνοεί Γάλλους και Ολλανδούς. Που συναγωνίζονται για την καλύτερη προσφορά προς το Πολεμικό Ναυτικό προκειμένου να κυριαρχήσουν στη «ναυμαχία».

Το γεγονός ότι η συμφωνία για τις φρεγάτες «κλείδωσε» στα 3,050 δις ευρώ αποδεσμεύει ακόμη μεγαλύτερο budget για τις κορβέτες με τους Επιτελείς του Στόλου να αποφεύγουν πλέον να κάνουν λόγο αυστηρά για τέσσερις Μονάδες και να αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο να διαπραγματευτούν ακόμη μεγαλύτερο αριθμό. Με δεδομένο ότι το κόστος για κάθε κορβέτα έχει πέσει αρκετά κάτω από τα 400 εκ και πλησιάζει τα 300 φαίνεται ότι μπορεί να υπάρξει περιθώριο για απόκτηση περισσότερων από τέσσερις κορβέτες. Και σε αυτή τη φάση εκεί θα επικεντρωθούν οι διαπραγματεύσεις από τα Στελέχη του Στόλου πριν βάλουν στο τραπέζι το ζήτημα αναβάθμισης των φρεγατών ΜΕΚΟ. Ξεκάθαρος στόχος είναι ακόμα και έως τα τέλη Ιανουαρίου να έχει ξεκαθαρίσει η διαπραγμάτευση για τις φρεγάτες και όλα τα δεδομένα να τεθούν εν γνώση της πολιτικής ηγεσίας σε ανώτατο επίπεδο ώστε να ληφθούν οι τελικές αποφάσεις.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail