Από: hellasjournal.com
Στη «φωλιά» της Γαλλικής αεροπορικής κουλτούρας επί Ελληνικού εδάφους, την 114 Πτέρυγα Μάχης, το σχέδιο πλήρους αναδιοργάνωσης έχει τεθεί σε εφαρμογή.
Η ενεργοποίηση της Follow on Support για την στρατηγικού τύπου αεροπορική πλατφόρμα, το Mirage 2000-5 έχει επαναφέρει, ύστερα από πολλά χρόνια κατήφειας, τα χαμόγελα σε μηχανικούς και ιπταμένους στην 331 Μοίρα «Θησέας» καθώς βλέπουν το ισχυρό «Δελταπτέρυγο» να αυξάνει σταδιακά τις διαθεσιμότητες.
Από την άλλη πλευρά δεν είναι λίγα εκείνα τα μέρη του αεροσκάφους που έχουν σταλεί για επισκευή στο εργοστάσιο της μητρικής εταιρείας στη Γαλλία και είναι εκείνα που περιμένουν οι μηχανικοί ώστε να δουλέψουν ακόμη περισσότερο στα υπόστεγα.
Τ’ αεροσκάφη που βρίσκονται στην γραμμή αναμονής γι’ αυτές τις εργασίες δεν είναι λίγα, παρά την αισθητή βελτίωση των διαθεσιμοτήτων. Ο πρώτος βαθμός συντήρησης γίνεται πάντοτε στην Μοίρα και ο δεύτερος στη Μοίρα Συντήρησης Βάσης. Εν αντιθέσει με τα F-16 και τα F-4 Phantom, η ΕΑΒ έως τώρα έχει την μικρότερη εμπλοκή με τη «Γαλλική σχολή», πραγματοποιώντας ορισμένες επισκευές σε αναλώσιμα.
Στην Τανάγρα επιθυμία όλων είναι η προσπάθεια ανάκτησης της δυναμικής της 331 Μοίρας να γίνει εκ των έσω, ώστε ν’ αποφευχθεί σε κάθε περίπτωση περαιτέρω καθυστερήσεις. Ένα δύσκολο εγχείρημα που έως τώρα κερδίζουν οι μηχανικοί της Μοίρας οι οποίοι μόλις έλαβαν τ’ ανταλλακτικά αμέσως έδειξαν ότι και θέλουν και μπορούν.
Δεν παύουν όμως ανάμεσα στ’ αεροσκάφη προς αποκατάσταση να βρίσκονται και κάποια που απαιτούν μεγάλη επιθεώρηση η οποία είναι ένα ακόμη στοίχημα για τους έμπειρους μηχανικούς, το οποίο αν δεν κληρώσει στα δικά τους χέρια, τότε θα το αναλάβουν τα Κρατικά Εργοστάσια Αεροπορίας τα οποία είναι στη σκέψη του αεροπορικού Επιτελείου για να βοηθήσει σε αυτή την πολύτιμη προσπάθεια που απαιτεί χρόνο.
Σύμφωνα με τον υπολογισμό της 114 Πτέρυγας Μάχης «γεμάτη» θα είναι η πίστα της 331 Μοίρας όταν ολοκληρωθεί η παραλαβή των 18 νέων αεροσκαφών Rafale F3R, δηλαδή το 2023.
Άλλωστε όπως εξηγούν πηγές από το αεροπορικό Επιτελείο, όπως και μηχανικοί, το να επανέλθει ένα αεροσκάφος σε πλήρη επιχειρησιακή ετοιμότητα μετά από μεγάλο διάστημα απραξίας, χρειάζεται χρόνος κι αυτό δεν μπορεί να γίνει από τη μια μέρα στην άλλη.
Και την στιγμή που στην 114 Πτέρυγα Μάχης, στις δυο Μοίρες των Γαλλικών μαχητικών καταστρώνουν τους σχεδιασμούς τους για το αύριο, στο Μερικιέν της Γαλλίας κοντά στο Μπορντό, ήδη ο φωτογραφικός φακός απαθανάτισε το «402», δηλαδή το δεύτερο Rafale F3R που πέρασε στην κυριότητα της Πολεμικής Αεροπορίας.
Το αεροσκάφος πέρασε τα πρώτα crash test της επιτροπής παραλαβής από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας που βρίσκεται στην Γαλλία. Στρατιωτικές πηγές επισήμαναν ότι το κάθε Rafale F3R γίνεται «φύλλο και φτερό» από την επιτροπή, η οποία ξεκινά με την εξέταση όλων των φακέλων που προβλέπει η συμφωνία Ελλάδας – Γαλλίας και συνεχίζουν με ελέγχους, τόσο στο έδαφος αλλά κυρίως στον αέρα, όπου στο μικροσκόπιο μπαίνουν οι αισθητήρες του μαχητικού όπως και οι κινητήρες οι οποίοι κατά τη συγκεκριμένη δοκιμή ξεπερνούν ακόμη και τα 10 G.