Severny Polyus: Το πλοίο με το μοναδικό σχήμα που σκοπεύει να κατακτήσει την Αρκτική

“Severny Polyus” Photo: admship.ru
Ο μοναδικός ερευνητικός σταθμός θα πραγματοποιήσει την πρώτη του αποστολή φέτος, λέει ο υπουργός φυσικών πόρων της χώρας.

Υπάρχει ακόμη πολλή δουλειά που πρέπει να γίνει. Το σκάφος μήκους 83 μέτρων με το περίεργο σχήμα είναι τυλιγμένο σε μια σκαλωσιά στο Ναυπηγείο του Admiralty στην Αγία Πετρούπολη. Όμως η πρόοδος είναι ραγδαία.

Atle Staalesen - thebarentsobserver.com / Παρουσίαση Freepen.gr

Το ερευνητικό σκάφος Severny Polyus είναι τώρα περισσότερο από 90 τοις εκατό έτοιμο, είπε ο Ρώσος Υπουργός Φυσικών Πόρων Aleksandr Kozlov όταν επισκέφτηκε αυτή την εβδομάδα το ναυπηγείο.

«Ήδη φέτος, το πλοίο θα ξεκινήσει για την πρώτη του αποστολή», υπογράμμισε ο υπουργός.

Αυτή η αποστολή δε θα είναι εκτεταμένη, αλλά περισσότερο σαν μια θαλάσσια δοκιμή για τη δοκιμή βασικού εξοπλισμού.

Το πρώτο πραγματικό ταξίδι θα ξεκινήσει το 2023 όταν το Severny Polyus θα πλεύσει στα νερά της Αρκτικής για μια διετή αποστολή. Το πλοίο έχει σχεδιαστεί για να μπορεί να παρασύρεται αδιάκοπα με τα ρεύματα της Αρκτικής για δύο χρόνια.

«Η πλατφόρμα πάγου είναι η συμβολή της χώρας μας στην ανάπτυξη της Αρκτικής», ανέφερε ο Kozlov σε ένα σχόλιο.

Η κατασκευή του σκάφους θεωρείται επίσης ως συνεισφορά στην τρέχουσα ρωσική προεδρία του Αρκτικού Συμβουλίου και διεθνείς ερευνητές αναμένεται να προσκληθούν στην παρθενική περιοδεία.

Το Severny Polyus θα στεγάσει ένα πλήρωμα 14 ατόμων και μια ερευνητική ομάδα 34 ατόμων. Θα λειτουργεί από τη ρωσική μετεωρολογική υπηρεσία Roshydromet.

Καπετάνιος στο πλοίο θα είναι ο Sergey Nesterov, ένας έμπειρος ιστιοπλόος τόσο από την Αρκτική όσο και από την Ανταρκτική. Έχει επίσης συνεργαστεί με ξένες τουριστικές εταιρείες κρουαζιέρας όπως η Quark Expeditions.

Η πλατφόρμα Severny Polyus θα αντικαταστήσει τις αποστολές της Ρωσίας στην Αρκτική που βασίζονται σε πλημμύρες πάγου που οργανώνονται από τη δεκαετία του 1930. Ο θαλάσσιος πάγος της Αρκτικής που εξαφανίζεται γρήγορα κατέστησε όλο και πιο δύσκολη την οργάνωση των αποστολών και ο τελευταίος πραγματικός σταθμός πάγου, ο «North Pole-40», πραγματοποιήθηκε τον χειμώνα του 2012.

“Severny Polyus” Photo: admship.ru

«Για να παρέχουμε πρόγνωση υψηλής ποιότητας χρειαζόμαστε οπωσδήποτε σταθερά δεδομένα από τα κεντρικά μέρη της Αρκτικής. Είναι πολύ σημαντικό οι ερευνητές να μπορούν σύντομα να λάβουν αυτά τα δεδομένα ενώ μένουν σε ένα πλοίο σε άνετες συνθήκες και όχι σε μια σκηνή στον πάγο», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η μετεωρολογική οργάνωση.

Το Severny Polyus θα έχει 15 εργαστήρια από όπου οι ερευνητές θα μπορούν να εργάζονται όλο το χρόνο. Θα μπορεί να λειτουργεί στον πάγο χωρίς τη βοήθεια παγοθραυστικού και να παρασύρεται αυτόνομα σε απομακρυσμένα ύδατα της Αρκτικής για περίπου δύο χρόνια.

Δεν έχουν προχωρήσει όλα μέχρι στιγμής ομαλά από τότε που ξεκίνησε η ναυπήγηση το 2018. Υπήρξαν τεχνικές επιπλοκές και το κόστος έχει αυξηθεί. Το αρχικό σκάφος κόστιζε περίπου 90 εκατομμύρια ευρώ, αλλά τώρα πιστεύεται ότι η τιμή ξεπερνά τα 120 εκατομμύρια ευρώ.

Σύμφωνα με το Admiralty Yard, οι βοηθητικοί μπροστινοί κινητήρες είναι πλέον στη θέση τους και δοκιμάζονται, ενώ τοποθετείται εξοπλισμός αγκύρωσης, ρυμούλκησης και πρόσδεσης.

Νεότερη Παλαιότερη
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail