Βιώσιμο το πρόγραμμα κορβετών στα Ελληνικά ναυπηγεία υπό προϋποθέσεις: Ο συμβολισμός στη Λοριάν και η Ολλανδική αντιπρόταση

Απαιτούνται υποδομές στα ναυπηγεία που δεν αποκλείεται να φτάσουν κάποιες εκατοντάδες εκατομμυρίων γεγονός που αποτελεί έναν παράγοντα ο οποίος σταθμίζει τις δαπάνες με τα οικονομικά οφέλη του ναυπηγείου. Πηγή: Πολεμικό Ναυτικό
Τις διαβουλεύσεις που έχουν ξεκινήσει ανάμεσα σε κυβερνητικούς αξιωματούχους και το νέο ιδιοκτήτη των ναυπηγείων Σκαραμαγκά παρακολουθεί το Πολεμικό Ναυτικό, διότι όλες οι πληροφορίες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή, λένε πως βρισκόμαστε προ των πυλών νέων ανακοινώσεων που αφορούν το δεύτερο μεγάλο πρόγραμμα που είναι οι κορβέτες.

Από: hellasjournal.com - Γ.Σ.
  •     Μέσα από συσκέψεις που έχουν γίνει με το υπουργείο ανάπτυξης και το υπουργείο Εθνικής άμυνας, στις οποίες μετέχουν και Αξιωματικοί του ναυτικού, φαίνεται πως την λύση για την κατασκευή των κορβετών, μπορούν να δώσουν τα ναυπηγεία του Σκαραμαγκά, ώστε να επιστρέψει στην αμυντική βιομηχανία μέρος των χρημάτων που πρόκειται να δαπανηθούν.
Αυτό άλλωστε δεν αποτελεί στοίχημα αλλά κάτι που πρέπει να γίνει εφόσον χρειάζεται ανάσα στα Ελληνικά ναυπηγεία. Τα όσα συμβαίνουν αυτό το διάστημα και μεταφέρονται είναι προϊόν των νεότερων διαπραγματεύσεων από την στιγμή που έως τώρα τα δυο μεγάλα προγράμματα που έχουν προχωρήσει, δηλαδή τα μαχητικά Rafale & οι φρεγάτες Belh@rra, δεν έχουν προσδώσει αυτά που πιθανά να έπρεπε στην Ελληνική αμυντική βιομηχανία, όσο κι αν το τοπίο παραμένει θολό σ’ αυτήν.

Σίγουρα όπως εξηγούν πηγές που έχουν γνώση του θέματος απαιτούνται υποδομές στα ναυπηγεία που δεν αποκλείεται να φτάσουν κάποιες εκατοντάδες εκατομμυρίων γεγονός που αποτελεί έναν παράγοντα ο οποίος σταθμίζει τις δαπάνες με τα οικονομικά οφέλη του ναυπηγείου.

Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο εξετάζονται και συζητούνται οι παράμετροι για τι είδους προοπτική μπορεί να υπάρξει ώστε το πρόγραμμα των κορβετών, που αφορά το Πολεμικό Ναυτικό, να χαρακτηριστεί «βιώσιμο» και με μέλλον, όταν σε πρώτη φάση οι Επιτελείς κάνουν λόγο για ένα ή δυο πλοία να κατασκευάζονται στο εξωτερικό και δύο ή τρία από τα Ελληνικά ναυπηγεία.

Και όπως σημειώνεται αυτό μπορεί να γίνει μ’ ένα «επιθετικό» πρόγραμμα ναυπήγησης, όχι μόνο των κορβετών που προορίζονται για τον στόλο. Οι ίδιες πηγές λένε ότι στις προτάσεις που έχουν συζητηθεί με τη διοίκηση του ναυπηγείου Σκαραμαγκά, είναι να εμπλακούν και στο πρόγραμμα PESCO που αφορά το «χτίσιμο» της λεγόμενης και ευρωκορβέτας για την οποία η Ελλάδα είναι στις πρώτες χώρες που έχει εκφράσει το ενδιαφέρον της.

Οι Ολλανδοί δεν είπαν της τελευταία λέξη…

Την ίδια στιγμή οι ομάδες εργασίας που έχουν επιφορτιστεί με τις συνομιλίες- διαπραγματεύσεις με τους «μνηστήρες» των κορβετών, μετά τον άσσο που έβγαλαν οι Γάλλοι για πέντε κορβέτες στα 1,8 εκ. ευρώ και τρεις εξ αυτών στον Σκαραμαγκά, αναμένουν-όπως ενημερώθηκαν- την Ολλανδική αντίπροταση, με ορισμένους να ομιλούν για νέο πραγματικό δέλεαρ.

  •     Το δίπτυχο πάντως κόστους- αριθμού πλοίων φαίνεται πως αποτελεί το νέο λεπτό σημείο πάνω στο οποίο διασταυρώνουν τα ξίφη τους οι μνηστήρες κατά τη νέα ναυμαχία.

Μόλις προχθές γράφαμε στο ρεπορτάζ μας πως ενώ βρισκόμαστε στο πρώτο δεκαήμερο του Ιανουαρίου, αυτός διαμηνύεται ιδιαίτερα θερμός σ’ ότι έχει να κάνει με τη «ναυμαχία» που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, αν μάλιστα αναλογιστεί κανείς ότι το πολύ έως τον Μάρτιο πιθανά να υπάρξει ακόμη και προσύμφωνο με τον μνηστήρα που θα ξεκλειδώσει το «ναι» του Πολεμικού Ναυτικού μέσα από την επιχειρησιακή αξιολόγηση και την καλύτερη πρόταση.

Συμβολικά μεν ουσιαστικά δε…


Σε κάθε περίπτωση αυτές τις ώρες τα βλέμματα δεν είναι παράλογο πως είναι στραμμένα στην περιοχή της Βρετάνης και συγκεκριμένα στα ναυπηγεία της Λοριάν που χτίζονται οι δυο πρώτες φρεγάτες Belh@rra για το Γαλλικά και Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό.

  •     Εκεί στις εγκαταστάσεις των ναυπηγείων ο Νίκος Παναγιωτόπουλος και η Φλοράνς Παρλί έχουν  νέο τετ α τετ, στο πλαίσιο της δεύτερης λιτής τελετής για το Ελληνικό πλοίο. Παρά το γεγονός πως οι υπουργοί σ’ αυτή τη συνάντηση θα είχαν τους Αρχηγούς του Πολεμικού Ναυτικού των δυο χωρών, ο Covid-19 δεν επέτρεψε στον Αντιναύαρχο Στυλιανό Πετράκη να ταξιδέψει στην Γαλλία καθώς βρέθηκε θετικός στον ιό.
Ο Α/ΓΕΝ είναι ο Ανώτατος Αξιωματικός που μαζί με τον Στόλαρχο, Αντιναύαρχο Παναγιώτη Λυμπέρη και την πλειονότητα του Ναυτικού Συμβουλίου έχουν συνδέσει άρρηκτα τα ονόματά τους με τις αποφάσεις που ελήφθησαν για την αρχή της ανανέωσης των κύριων μονάδων επιφανείας, επιλέγοντας φρεγάτες που εκτοξεύουν το Πολεμικό Ναυτικό και τις επιχειρησιακές δυνατότητες του στόλου τουλάχιστον μια δεκαετία μπροστά. Κατά συνέπεια ο Αντιναύαρχος Πετράκης μετά τον αγώνα που έδωσαν οι Ναύαρχοι, ήθελε να μετέχει σ’ αυτό το ταξίδι και την λυτή μεν αλλά υψηλού συμβολισμού τελετή που ο Νίκος Παναγιωτόπουλος θα κρατήσει στα χέρια του ένα από τα πρώτα κομμάτια χάλυβα που θα χτίσουν κομμάτι κομμάτι την πρώτη Ελληνική Belh@rra.

Παράλληλα οι Γάλλοι, όπως περιμένει η Ελληνική πλευρά θ’ ανοίξουν τη συζήτηση και στο θέμα των κορβετών και γύρω από την πρότασή τους που θεωρείται από τον Πολεμικό Ναυτικό προς τη σωστή κατεύθυνση.

  •     Και άμα της αναγκαστικής απουσίας του Α/ΓΕΝ, ο κλήρος των συζητήσεων «στοχοποιούν» τον Διευθυντή της Γενικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών και Επενδύσεων, Αντιναύαρχο ε.α. Αριστείδη Αλεξόπουλο που σύμφωνα με πληροφορίες έχει σημαντικές συναντήσεις με στελέχη από την DGA (Γαλλική ΓΔΑΕΕ), τη Naval Group και την εταιρεία MPDA, των όπλων των Belh@rra, κι όχι μόνο.

Στο ναυτικό Επιτελείο τονίζουν ότι μπορεί η υπόθεση των νέων φρεγατών να βαίνει καλώς, πλην όμως υπάρχουν πολλά θέματα για τα οποία απαιτείται ο καθορισμός λεπτομερειών ακόμη και σε Ανώτατο επίπεδο. Στο Ελληνικό ναυτικό Επιτελείο είναι γνωστό πως θέλουν την έγκαιρη εκμάθηση των νέων συστημάτων των πλοίων κάτι που απαιτεί αποστολή στη Γαλλία. Επιπλέον σημαντικά τμήματα της συμφωνίας είναι τα χρονοδιαγράμματα που αφορούν την πλατφόρμα, τα όπλα, τα ηλεκτρονικά, οι δοκιμές των συστημάτων του νέου πλοίου, στις οποίες το Πολεμικό Ναυτικό θέλει να είναι οπωσδήποτε παρόν και να καταγράφει τις δικές του παρατηρήσεις, κ.ο.κ.
Νεότερη Παλαιότερη
Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail